fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה

אפריקה טווין בינוני יבוסס על ה-NC ויקרא טרנסאלפ?

אפריקה טווין בינוני יבוסס על ה-NC ויקרא טרנסאלפ?

אסף לביא

צילום: יצרן

להונדה היו בעבר שני נציגים בקטגוריה שאז עוד נקראה דו-שימושי והיום נקראת "אדוונצ'ר", הטרנסאלפ והאפריקה טווין. הונדה החלו לייצר את הטרנסאלפ בשנת 1986, אז עוד היה בנפח 600 סמ"ק, ב-1988 מצטרף למשפחה האפריקה טווין 650, ששנתיים לאחר מכן הופך ל-750. בשנת 1999 נוספו עוד 50 סמ"ק למנוע הטרנסאלפ, כש-4 שנים לאחר מכן בשנת 2003 מגיע האפריקה לפרקו ומורד מפס הייצור. שדרוג הנפח האחרון של הטרנסאלפ ל-700 סמ"ק מגיע ב-2008 עם שינוי עיצובי ותדמיתי שלקח אותו לכיוון הכביש, הדגם הזה שרד עד שנת 2012. כשלאחר זמן קצר מוצגת משפחת ה-NC, שמציגה גישה חדשה לאותה הקטגוריה אך מוותר כמעט לחלוטין על יכולות השטח.

ב-2016, לאחר שנות פיתוח רבות, הונדה חשפה אפריקה טווין חדש, עם מנוע טווין מקבילי בנפח 1,000 סמ"ק, הדגם זכה לביקורות טובות והצלחה רבה בכל העולם בעיקר בזכות יכולת שטח מעולה, מנוע שימושי ונעים שגם שם את האפריקה בערך במרכז הקטגוריה (בין אופנועי 750 ל-1200) וממדים שפויים בהשוואה לאדוונצ'רים הבכירים בקטגוריה.

עם ההצלחה בא השדרוג והאפריקה גדל ב-2019 בנפחו, אבזורו ובממדיו לכאלו שיכולים להתחרות בליגה של הגדולים, מה שהשאיר את הונדה בלי נציגות אמיתית בקטגוריה שדווקא עכשיו פורחת, אדוונצ'רים בנפחי 650-850 סמ"ק, שם מככבים היום ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר וימאהה טנרה 700 בזכות יכולות השטח שלהם.

עוד בשנה שעברה, לפני שנחשף דגם האפריקה טווין 1100, שמענו על כוונתה של הונדה לייצר אח בינוני לאדוונצ'ר שלה, שמועות חדשות אומרות שהאופנוע יקרא על שם עוד אדוונצ'ר מההעבר הלא-רחוק של הונדה: טרנסאלפ.

שתי גרסאות של דגם ה-1100 החדש

הטרנסאלפ החדש ככל הנראה יהיה בנפח 790 סמ"ק ומנועו יהיה גרסה מוגדלת ומשודרגת של ה-NC750X עם מכלולים ועיצוב דומים לשל האפריקה, מה שיאפשר לשלב גרסה עם DCT ואולי אף להגביל אותו לרישוי A1, מה שיגדיל משמעותית את קהל היעד שלו. לא ברור מה יהיה עתידו של ה-NC750X אם המהלך הזה יקרה, שכן על הנייר אין טעם להחזיק שני אופנועים בעלי נפח דומה באותה הקטגוריה, למרות שהנוסחה הזאת עובדת ליצרנים רבים, BMW עם דגמי ה-850 של ה-GS, ק.ט.מ עם הסופר-אדוונצ'ר 1290 ועוד.

חשוב לזכור שגם לפני יציאתו של האפריקה טווין 1000 היו שמועות שניסו לנחש באיזה מנוע מהמדף הונדה תשתמש, אך לבסוף הונדה בחרו לייצר מנוע חדש לחלוטין, כך שבינתיים השמועות על שימוש במנוע מוכר עם עליה בנפח אמנם הגיוניות, אך הונדה עוד יכול להפתיע עם מנוע חדש לחלוטין, בנפח 790 או 850 סמ"ק, וי-טווין או מקבילי.

משבר הקורונה השפיע על כל היצרנים (וגם על הלקוחות) ולכן עוד לא ידוע האם האופנוע יחשף כדגם 2021 ואם כן, היכן – שכן עתידן של תערוכות הרכב העולמיות, נכון לרגע זה, לא ידוע. בחודש מרץ הונדה הציגה מספר דגמים בהשקה מקוונת, אם ימשך המשבר – כנראה שכך יחשפו כל הדגמים הקרובים.

הונדה עמלו שנים על אופנוע שיהיה ראוי לרשת את השם של האפריקה טווין, הם לא עשו זאת בקלות והמהלך דווקא הניב פרי, אנחנו מקווים שהם יבחרו להחזיר את השם של החוצה האלפים לחיים עם דגם חדש ורענן, אנחנו ב-2020 ויש זהו זה והקומדי סטור בטלוויזיה, למה שלא יהיו אפריקה טווין וטרנסאלפ בסוכנויות?

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

4 תגובות ל אפריקה טווין בינוני יבוסס על ה-NC ויקרא טרנסאלפ?

  1. זו היתה השאלה שעלתה מיד עם התחלת השמועות על אריקה טווין בינוני.
    האם הוא יהיה באמת אפריקה טווין בינוני בגודל וישמור על תכונות אחיו הגדול,או יהיה אופנוע זול יותר לשימושים בסיסיים יותר ולמעשה לא יתחרה ב KTM 790 לדוגמה,ש KTM ממש דוחפים לקטגורית רכיבת השטח הספורטבית.
    אם שמו יהיה טראנסאלפ,אז ברור וזו אכן קטגוריה בפני עצמה.אבל אז תישאר בהונדה נישה לא מאוישת והיא אדוונצ'ר בינוני ספורטיבי,כמו ה 790 וגם הימהה טנרה…
    אני בעד לשדרג את ה NX (לא צריך להיות סיפור גדול ויקר מדי) ולבנות אפריקה בינוני,שישמר את כל התכונות הנפלאות של אחיו הגדול, ה 1100.

    • עפ"י הידוע כרגע את האופנוע החדש ישרת מנוע ה nc 750x שישודרג לנפח 790 סמ"ק, אותו המנוע בהתאמות שונות ישרת גם את ה nc הבא. לגבי האופנוע כרגיל אצל הונדה, מצוין ושגרתי דרים בכפיפה אחת. את האופנועים שם חוצבים בסלע.

  2. כולם רוצים לתת לארי רעיונות איך לצוד. בל נשכח לרגע הונדה היא יצרנית המנועים וגם האופנועים הגדולה בעולם תאמינו לי היצרן היפני האדיר הזה לא צריך רעיונות מאף אחד.

  3. נשאר פתוח.
    יהיה טראנסאלפ חדש או אפריקה טווין קטן?
    שנדע למה לצפות…
    כי קצת לא ברור איך מחלקת השיווק שם עובדת.
    דגמי ה X של היום.CB500X,זה כמעט מה שהטראנסאלפ היה.אז למה טראנסאלפ עכשיו…
    דבר שני,ממה שמסתמן,זה מגיע במקום אפריקה מוקטן,כלומר במקום אדוונצ'ר קרבי יחסית,שיכנס לקטגוריה מתחממת של אדוונצ'רים קרביים בינוניים, (KTM790ׂ ׂשיודים גם לתת תשובה לתחבורה יומיומית וגם להכנס לשטח כמו שצריך ואפילו לקחת מקום 3 ב'סונורה ראלי' במקסיקו,לפני חודש.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל