fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
HJC
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
אודי דגן 140 על 70

הסכם תאגיד הסוללות המתחלפות של הונדה, KTM, פיאג'ו וימאהה נחתם

הסכם תאגיד הסוללות המתחלפות של הונדה, KTM, פיאג'ו וימאהה נחתם

אסף לביא

צילום: יח"צ

ארבע מבין יצרניות האופנועים הגדולות ביותר, קבוצת פיאג'ו, קונצרן KTM, הונדה וימאהה, חתמו בתחילת מרץ על מכתב כוונות לשיתוף פעולה ביצירת פלטפורמה זהה של סוללות מתחלפות לכלים החשמליים הדו-גלגלים של כל מותגיהן, כעת הן חותמות על הסכם סופי ליצירת תאגיד SBMC, ר"ת של Swappable Batteries Motorcycle Consortium, שיעסוק בפיתוח הסוללות כמו גם ברתימת יצרנים נוספים לפרויקט.

חברות האם של הונדה, KTM, פיאג'ו וימאהה מייצגות למעשה כעשרה מותגים המייצרים אופנועים, קטנועים, פדלנועים (Moped), תלת-נועים ורכבים זעירים, ובשילוב כוחותיהן רוצות להרחיב את השימוש בתחבורה חשמלית קלה, מתוך אמונה שיצירת פלטפורמה משותפת של סוללות מתחלפות היא המפתח להרחבת טווח השימוש בכלים חשמליים עירוניים והגדלת השימוש בהם.

משימת-העל של SBMC היא מציאת פתרונות שיבטיחו את עתיד התחבורה העירונית החשמלית, כמו הארכת טווח הרכיבה, קיצור זמני הטעינה, עלויות הייצור, שיפור האמינות והנוחות. לשם כך ב-SBMC יפתחו את המפרט הטכני של פלטפורמת הסוללות המתחלפות המשותפת, יפקחו על השימוש בטכנולוגיה המשותפת, יקדמו את השימוש בטכנולוגיה דרך הגופים הרגולטוריים של אירופה והשווקים העולמיים וירחיבו את שיתוף הפעולה ליצרנים נוספים.

החברות המייסדות בתאגיד יעבדו בשיתוף פעולה עם גופים בעלי עניין והגופים הרגולטוריים המקומיים, האירופיים והעולמיים וישתפו אותם בתהליך ליצירת המפרט המשותף. המייסדות מזמינות כל גורם בעל עניין וחברות נוספות לתרום את חלקם בפרויקט וגם להצטרף לתאגיד. כמו כן, מכיוון שזמינות עמודת טעינה ופריסה עולמית היא רכיב חשוב בהצלחת הפרויקט, ארבעת החברות והתאגיד יפעלו לקדם גם את הנושא הזה. כל חברה וגופים בעלי עניין שירצו להצטרף לתאגיד יוכלו לעשות זאת דרך אחת מהחברות המייסדות.

יושישיגה נומורה, מנכ"ל חטיבת האופנועי של הונדה: "בהונדה מאמינים כי קבלה נרחבת של אופנועים חשמליים יכול לשחק תפקיד חשוב ביצירת חברה יותר בת קיימא. לשם כך עלינו למצוא פיתרון למספר אתגרים, כגון הרחבת טווח הנסיעה, קיצור זמן הטעינה והורדת עלויות הרכב והתשתיות כדי לשפר את הנוחות ללקוחות. בקונסורציום שיצרנו, החברות המייסדות מתעשיית האופנועים ובעלי עניין אחרים יפעלו יחד כדי ליצור סטנדרטיזציה של סוללות מתחלפות, מערכות הטעינה שלהן והתשתיות שמסביב. המטרה הסופית שלנו היא להבטיח שאופנועים ימשיכו להיבחר כשיטת תחבורה שימושית לניידות בעתיד".

סטפן פיירר, מנכ"ל פיירר מובילטי, קונצרן KTM: "החתימה על ההסכם היא שלב מרכזי להבטיח ש-PIERER Mobility AG תוכל להמשיך להתקדם, לספק חדשנות בקצב ולקדם את החזון האסטרטגי הברור שלה לגבי כליפ דו-גלגליים חשמליים. יחד עם השותפים שלנו, נפעל ליצור מערכת משותפת של סוללות מתחלפות לרכבים במתח נמוך (48V) בקיבלות של עד 11kW, המבוססת על התקנים הטכניים הבינלאומיים. אנחנו פועלים כדי להבטיח שרכבים דו-גלגליים חשמליים ישמרו על תפקידם בעתיד הניידות העירונית והלא עירונית".

מישל קולנינו, מנהל אסטרטגיה ומוצר בקבוצת פיאג'ו: "הניידות העירונית עוברת שלב עדין של מעבר לחשמול. הודות לקונסורציום שלנו, המייצג ארבע שחקניות עולמיות גדולות, האופנועים ימשיכו לשחק תפקיד מרכזי בהקשר העירוני. סוללות מתחלפות הן התשובה להאצת זמן הטעינה של כלי רכב ומציעות בחירה חשובה נוספת למשתמשים. ניידות עירונית היא חלק מה-DNA וההיסטוריה של פיאג'ו: מטרתנו היא להביא לקונסורציום את כל הידע הטכנולוגי והיחס לחדשנות".

טקויה קינושיטה, מנכ"ל התפעול העסקי של תחבורה יבשתית ומנהל בכיר בימאהה: "ה-SBMC סוף סוף מוכן לעבודה באירופה. אני מקווה שהצעד הראשון הזה יהיה משואה שתמשוך גורמים דומים למשימה שלנו ותוביל לשינויים בעתיד התחבורה. אנחנו בימאהה בטוחים כי באמצעות יוזמה זו נוכל לסייע לאחד את המפרט והתקנים הטכניים השונים ולתרום למיקסום יתרונות הכוח החשמלי ללקוחות ברחבי העולם".

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

4 תגובות ל הסכם תאגיד הסוללות המתחלפות של הונדה, KTM, פיאג'ו וימאהה נחתם

  1. יצרני האופנועים חיים את עולם האתמול!!! שזה פתטי להחריד! הגיב:

    הן כולן אחרו את הרכבת. יש אופניים חשמליים גנריים בכלום כסף. יש אופניים חשמליים להשכרה ברחוב, גם זה בכלום כסף. למה לקנות בכאילו אופנוע, כבד, שלא ניתן לעלות אתו לרכבת או לאוטובוס, שצריך עבורו טסט, רישי שנתי, וביטוח חובה, למה? כאשר הפתרון האמיתי והנכון הוא אופניים חשמליים? תשובה: לא צריך. וממילא כשימצא פתרון לסוללה יותר יעילה זה יקרין גם על שוק האופניים החשמליים(שרק יפרחו עוד יותר). כול עוד הסוללות לא יעילות(זמן טעינה ארוך, זמן פריקה קצר), כן תהיה תוחלת מסויימת למנועי הבנזין, אבל הכמות של קטנועי הבנזין תפחת בגלל הביקוש האדיר לאופניים החשמליים. יצרני האופנועים "הגדולים" חיים את עולם העבר. אם עוד הייתה להם מעט מומחיות רלוונטית זה היה בתחום מנועי הבנזין, היום כל הפטנטים פגי תוקף, ככה שאפילו את מנועי הבנזין מקבלים מהסינים בשליש מחיר(חוץ מישראל הקרטלית), ואם הם ימשיכו ככה כולן יסיימו כמו קודאק.

    • יקירי, לא כולם מחפשים כלי תחבורה. מחפשים גם FUN. אני כזה. האופנוע רק לסופ"ש ואירועים מיוחדים. פשוט. ואם חוסכים על הדרך מה טוב, ואם התאוצה היא 2-3 שניות בכלל כיף, ואם אפשר להחליף את "רעש המנוע" כל יום לצליל אחר, בכלל מגניב. אז זה לא תחליף לאופניים חשמליים, ממש לא. 🙂

      • בכל כלי ניתן למצוא FUN. בגדול קטנועים נועדו להיות כלי עבודה, דגש על יעילות ופרקטיקה. אולי קשה להוציא אדרנלין מחוויית רכיבה על קטנוע 125, ועדיין תלוי מה עושים אתו, כי גם עם 125 אפשר להשתובב יופי יופי. FUN זה גם להכניס את הקורקינט-החשמלי לרכבת. לחלקנו, דור הזקנים, אולי תחסר צרחת המנוע, אולי לא…כי ממילא השמיעה נחלשה🤣 כך או כך, כרגע יהיה נכון לומר שהאופניים-החשמליים-הגנריים(קווים קצרים בעיר) ניצחו את המתחרה מבנזין ניצחון מוחלט. ויאה העתיד של סוללות החשמל כאשר יהיה, הוא יהיה רלוונטי ככה שלהערכתי רק יחזק את מי שנועדו לו יותר (האופניים החשמליים), ויש בהם טונות של FUN.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל