מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
תמונה ראשונה של הארלי דוידסון 338R על בסיס בנלי
אסף לביא
צילום: יצרן
האופנוע הקטן של הארלי שנוצר בשיתוף בנלי מתחיל להיחשף, עם התמונה הראשונה שפורסמה, שמציגה מה שנראה כאופנוע יצור סדרתי, נחשף גם שמו, ה-338R של הארלי דוידסון בנוי על בסיס של הבנלי 302S עם מנוע משודרג, מכלולים שונים ועיצוב בסגנון של הארלי, משהו שמזכיר בערך את ה-XR1200.
לפי דיווחים, המנוע הוא השדרוג האחרון שביצעה בנלי למנוע ה-300 שלה שגדל ל-353 סמ"ק, שאר מכלולי השלדה זהים לשל ה-302S למעט המעטפת, אגזוז, כידון, יחידת התאורה ולוח השעונים.
במזרח ובעיקר בסין החלו סוכני הארלי דוידסון לפרסם טיזרים לקראת הגעתו של הארלי החדש, שבזירה הזאת אמור לטרוף את הקלפים ולספק עוגן כלכלי משמעותי לחברה. בשלב זה לא ברור האם הארלי עדיין מתכננת לשווק את ה-338R גם בשאר העולם. אין עוד פרטים נכון לרגע זה.
בפעם האחרונה שהארלי או יותר נכון – ביואל – הוציאה כלי בנפח דומה זה היה הבלאסט 350 הידוע לשמצה שלבסוף, ב-2010, הפך לקוביית מתכת דחוסה לאספנים, נקווה שגורלו של ה-338R יהיה שונה מזה ואולי יותר חשוב מזה – שגורלה של הארלי דוידסון יהיה שונה.
משבר הקורונה פגע קשות בהארלי – שעוד לפני כן הייתה בבעיות – הברונקס כנראה לא יגיע לייצור, הפאן אמריקה לא קיבל אהדה גדולה ברשת, ה-Livewire יקר ולא צפוי להיות להיט מכירות אדיר שימשוך את החברה החוצה מהבוץ, אם כך נראה שהאחריות לגאול את החברה מוטלת על ה-338R, אך זה בתורו יכול גם להיות המסמר האחרון בארון, בתוכו תיקבר מסורת בת מעל ל-115 שנה.
בנלי 301 רק מכוער