fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC

מבחן יום הדין: ZZR1400 מול היאבוסה

מבחן יום הדין:  ZZR1400 מול היאבוסה

אופיר דואק

צילום: יצרן

לפני כחצי שנה כשנחשף רשמית הקאוואסאקי ZZR1400 החדש היו מי שהתאכזבו. המראה הכללי נותר דומה למדי לדגם המוחלף וספקולציות לגבי מגדש טורבו או הספק בדיוני של כ-250 כ"ס הופרכו כאשר ההספק המרבי צמח ל-200 כ"ס "בלבד". בגלל תקנות הפוליטיקלי קורקט הלא כתובות לא יכלה קאוואסאקי להשוויץ בנתון מהירות מרבית שהוא מעבר ל-300 קמ"ש אבל הותירה הבטחה אחרת: ה-ZZR החדש הוא האופנוע הסדרתי המהיר בעולם בתאוצות. החיצים ומסע הפרסום בארה"ב כוונו למתחרה העיקר בקטגורית אופנועי העל, הסוזוקי היאבוסה. עימות בין השניים על מסלול מרוצי הדראג היה מתבקש וסביר להניח שלא חסר רוכבים בארה"ב וביפן שדאגו לעמת את השנים לפני ואחרי שהעבירו מסכת שיפורים.

אבל אנחנו לא רוצים להסתמך על שמועות והבטחות אלא מחפשים נתוני אמת. למזלנו מגזין האופנועים MotorCycle USA הביא את השנים לעימות על הדינמומטר, על המסלול ומחוצה לו כדי ליישב את הסוגיה. למבחן ההיפרבייק'ס, כהגדרתם, צרפו במגזין את הב.מ.וו S1000RR (שעבר רענון לאחרונה) כנציג של אופנועי הליטר הקיצונים וככל הנראה אחד הטובים שבהם. אמנם לדעתנו היה ראוי לצרף דווקא את ה-K1300S שקרוב לצמד היפני לא רק בנפח מנוע ובמידות אלא גם באופי התיורי יותר, אבל מכיוון שדעתנו לא נחשבת בקרב אנשי MotorCycle USA אז עדיף שניגש לעניין.

על הדינו
אומרים שאין תחליף לנפח ובמקרה הזה האמרה נכונה. עם הספק מוצהר של 200 כ"ס (210 עם ראם אייר) ה-ZZR הוא אחד האופנועים הסדרתיים החזקים ביותר בנמצא ולפחות המבחן זה הדינמומטר מצא שהתפלץ הירוק מנצח. תוצאות המדידה הראו של-ZZR  186.09 כ"ס המושגים ב-10,200 סל"ד (200 כ"ס ב-10,000 סל"ד לפי נתוני היצרן). ההיאבוסה ניצב אחריו עם רק 178.51 כ"ס ב-9,600 סל"ד (יצרן:197 כ"ס ב-9,500 סל"ד) כשאחרון נמצא הב.מ.וו עם 175.83 כ"ס שבהתאם לאופיו הרייסרי הושגו ב-13,200 סל"ד (יצרן: 193 כ"ס ב-13,000 סל"ד).
גם במדידת המומנט סדר הדרוג זהה אך הפער בין ה-ZZR להיאבוסה שולי יותר כשלקאוואסאקי נמדדו 15.25 קג"מ ב-7,600 סל"ד (יצרן: 16.6 קג"מ ב-7,500 סל"ד) לעומת 14.93 קג"מ ב-7,100 סל"ד (יצרן: 15.8 קג"מ ב-7,100 סל"ד. הבימר נותר הרחק מאחור עם 10.19 קג"מ ב-10,900 סל"ד (יצרן:11.4 קג"מ ב-9,750 סל"ד).

על המסלול
נתונים על הדינמומטר זה טוב ויפה אבל כולם סקרנים לדעת מה קורה בפועל. ובכן, שלושת האופנועים נבחנו במסלול הדראג פיירבירד שבאריזונה במבחני תאוצה שונים. במאוץ מעמידה ל-60 מייל (96 קמ"ש) ניצח הקאוואסאקי עם תוצאה של 3.02 שניות כשאחריו הגיע דווקא הב.מ.וו שלו נדרשה עשירית שניה נוספת. ההיאבוסה במאוץ זה הגיע אחרון עם תוצאה של 3.21 שניות.

אבל ההפתעה הגדולה נפלה במבחן התאוצה הקלאסי לרבע מייל. מי שהשלים ראשון את המאוץ היה דווקא הב.מ.וו הנחות בכוח (אך הקליל משמעותית). ה-S1000RR השלים את המאוץ ב-10.25 שניות כשהוא חוצה את קו רבע המייל במהירות של 235.1 קמ"ש כשהוא מקדים את הקאוואסאקי במאית שניה בודדת וב-1.5 קמ"ש. ההיאבוסה הגיע שוב שלישי בתוצאה של 10.35 שניות ומהירות של 227.5 קמ"ש.  במבחן הבלימה מ-96 קמ"ש לעמידה ניצח הבימר שאחריו הגיע הקאוואסאקי ואחרון שוב ההיאבוסה.

אללה ואכבר
מעבר למדידות היה גם מבחן השוואתי בין השלושה שבו ניתן ניקוד לפי פרמטרים סובייקטיבים (של הרוכבים) ואובייקטיבים. בשכלול הנקודות ניצח ה-ZZR את המבחן כשעיקר הצטיינותו היא בביצועים במנוע. שלא במפתיע הב.מ.וו הצטיין בכל הקשור לפידבק לרוכב ולתחושה הספורטיבית ואילו ההיאבוסה הציטין בעיקר בצליל המנוע ובשימושיות (טווח הרכיבה הגדול ביותר). בכל מקרה, תהיו בטוחים שבסוזוקי לא אמרו את המילה האחרונה בנידון. אנחנו בנתיים נחכה למבחן מקומי ל-ZZR1400 החדש שצפוי להגיע ארצה בקרוב.
מי שמעוניין לקרוא את המבחן המלא ימצא אותו בקישור הבא

גלריה

7 תגובות ל מבחן יום הדין: ZZR1400 מול היאבוסה

  1. לא רוצה להגיד אמרתי לכם, אבל, זה היה ברור שה-ZZR ישפיל את ההיאבוסה

  2. פערים כל כך מזעריים, הכל תלוי ברמת הרוכב, עד כמה הוא חד ומסוגל לשחרר את הקלאץ' בזמן, לשלב הילוכים נכון. כשמדובר בהפרשים כאלו הפערים בין האופנועים ממש לא משמעותיים

  3. אלא אם אתה מתכוון לעשות טיול עם מורכבת לאילת. מצטער לאכזב אותך ZZR אבל אין לקטר הזה יתרון על סוברבייק ספורטיבי למעט הנוחות וסביר להניח שהוא גם יקר יותר

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל