fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC

קטנוע חדש לניפוניה בישראל

קטנוע חדש לניפוניה בישראל

מערכת דוגרי

צילום: יח"צ

מי שביקר במזרח הרחוק בוודאי נחשף לעדרי הקטנועים הממלאים את הערים הצפופות. חלק ניכר מהקטנועים הללו משתייכים לקטגוריה המכונה "קאב" שכן הם מתאפיינים בתצורה בה היה בנוי ההונדה קאב המיתולוגי הווה אומר: מנוע קירור אוויר שוכב במקביל לקרקע, תיבת הילוכים חצי אוטמטית, הנעה סופית באמצעות שרשרת וחישוקים גדולי קוטר.
קטנועים מסוג אלו לא ממש נפוצים באירופה משתי סיבות, האחת היא שהלקוח האירופאי התרגל לקטנועים אוטומטיים בעלי ואריאטור והשניה היא שקטנועים מסוג אלה לרוב מגיעים עם מנועים דו-פעימתיים שלא עומדים בתקני זיהום האוויר המחמירים באירופה. למרות זאת ישנם יוצאי דופן בתחום כמו האינובה של הונדה המגיע גם ארצה.

כעת מצטרף אל האינובה מתחרה בתצורה דומה המגיע מבית ניפוניה, היצרן הסיני בעל השורשים היווניים. מדובר בבריו (Brio) שבניגוד לדגמי ניפוניה המוכרים בעלי העיצוב הייחודי ( כמו הארטה למשל)נראה שגרתי למדי. הבריו מצויד במנוע קירור אוויר 4 פעימתי ותיבת הילוכים חצי אוטומטית בעלת 4 הילוכים. הבריו מוצע כעת במחיר חדירה של 9,650 ש"ח מה שהופך אותו לאחד הקטנועים הזולים בישראל וזול משמעותית מהאינובה של הונדה. למרות מחירו הזול מתהדר הבריו במערכת בלימה עם דיסקים פרפריים כפולים מלפנים, דיסק בודד מאחור ומציע אחריות של שנתיים ללא הגבלת ק"מ. כתבנו צח כנען לקח אותו לנסיעת התרשמות קצרה וראשונית ורשמיו מובאים במסגרת שלפניכם.

ניפוניה בריו – סיבוב בזק
פה ושם, בהפסקות סיגריה בפינה המוקצה מחמת מיאוס, שואלים אותי רוכבים מה לדעתי הפרמטרים שנוסכים ביטחון ברוכב. תשובתי לאלה זהה וכפולה: הראשונה, מי שלא רכב בשטח לא יבין מהי התמודדות עם מצבים יוצאי דופן בכביש והמנטרה השנייה היא שמי שלא רכב עם חישוקים גדולים לא ידע אחיזת כביש אמיתית מה היא. כמעט כל כתבה על קטנוע בעל גלגלים גדולים בשנים האחרונות מציינת את היתרון שבגלגלים גדולים כמו גם את העובדה שקטנועים מסוג זה לא זוכים לפופולאריות בארץ כמו באירופה.

הבריו כאמור מוגדר קטנוע מהסוג שמכונה "קאב" שבדרך כלל מגיעים עם חישוקים גדולים אלא שהבריו מגיע עם חישוקי '17 אופנועיים למהדרין. השבוע נקרתה בדרכי ההזדמנות לרכב במשך יום שלם על הבריו במסלול צפוף בעיר וגם מעט מחוצה לה. מכיוון שהבריו מצוייד בתיבת הילוכים חצי אוטומטית לכן מי שהורגל בקטנועים צריך לזכור שהילוכים מעבירים עם רגל שמאל ולכן אופי הפעולה שונה לחלוטין. השימוש בהילוכים מצריך תשומת לב להחלפה נכונה בסל"ד המתאים ולמזלו של הרוכב באים לעזרה מד סל"ד וקריא ותצוגה על מצב ההילוכים בלוח המחוונים שמונע בלבול.
ההילוך הראשון מעניק זינוק מעט עצבני מהמקום שמצריך תשומת לב. ההילוך השני עצבני פחות לעומתו והבריו סלחני ומאפשר זינוק גם הילוך זה לעצלנים שביננו. ההילוך השלישי הוא זה שנעשה בו רוב השימוש כשהוא משולב במהירות של כ-40 קמ"ש כשלהילוך הרביעי תזדקקו רק אם תצטרכו לעבור את המהירות החוקית בתוך העיר. עם זאת, מהירות מרבית של כ-110 קמ"ש מגבילה את אזור המחיה של הבריו בעיקר לסביבה עירונית.

מנועו של הבריו נוטה בזווית קדימה להפחתת מרכז הכובד מה שעוזר לתחושת התפעול הקלילה של הכלי בין היתר גם בזכות משקל צנום של 93 ק"ג. עבודת המתלים טובה למדי כשמאחור צמד הבולמים נהנה מיתרון בכך שהם מחוברים לזרוע אחורית נפרדת ולא ליחידת ואריאטור/מנוע כמו בקטנועים סטנדרטיים מה שמבטיח משקל מוקפץ נמוך ויכולת עקיפה טובה יותר של הבולמים על הכביש. כמובן שגם החישוקים הגדולים תורמים את שלהם.
הבריו נעדר תא מטען ממשי תחת המושב מה שגורע מהיבט הפרקטי ומצריך התקנת ארגז. מה שיש מתחת למושב הוא מיכל הדלק, שנפחו הצנום עומד על 3.7 ליטרים בלבד אך עם הבטחה לצריכת דלק של למעלה מ-50 ק"מ לליטר אמור להתקבל טווח רכיבה מספק.

עם מחיר היכרות של פחות מ-10 אלף ש"ח, מרווח טיפולים גדול של אחת ל-8,000 ק"מ ואחריות לשנתיים הבריו יכול לקרוץ מאד לשליחים (בהנחה שמתקינים ארגז). גם רוכבים מתחילים ודלי תקציב יוכלו ליהנות מהידידותיות והפשטות של הבריו בתנאי שיתרגלו להעברת הילוכים רגלית במקום הפינוק של הוריאטור.

צח כנען

ניפוניה בריו 125 – מפרט טכני

מנוע צילינדר יחיד, 125 סמ"ק, 4 פעימות, קירור אוויר
הספק 8.4 כ"ס ב-8,000 סל"ד
מומנט  0.8 קג"מ ב-5,500 סל"ד
תמסורת חצי אוטומטית, 4 הילוכים
מתלים קדמי – מזלג טלסקופי
אחורי – בולם כפול
בלמים קדמי – דיסק פרפרי כפול
אחורי – דיסק
גובה מושב 738 מ"מ
מיכל דלק 3.7 ליטר
משקל 93 ק"ג (יבש)

גלריה

21 תגובות ל קטנוע חדש לניפוניה בישראל

  1. מעניין אם הקאב הזה של ניפוניה יתן תשובה מספיק טובה.

  2. כשהיתי שליח בפיצה רכבנו כולם על הונדה כזו. כמה שהיינו מתעללים בקטנוע תמיד הוא היה מצליח לשרוד. שם היו הילוכים ללא מצמד בכלל גם.

  3. השאלה היא אם היבואן לא יעלם לנו כמו שנעלמו בשנים האחרונות כמה יבואנים ואנחנו נשארנו עם כלים , בלי חלקי חילוף ואילטורים רבים.

  4. צריך לדעת עליו יותר פרטים על האמינות שלו. מה יהייה שווה לקנות כלי בעשרת אלפים ואח"כ להתקע איתו כל הזמן במוסך. השאלה באמת אם הוא כלי אמין לאורך זמן. ואיפה יש נקודות שרות עבורו.

  5. לוקח את כל המובי בפתיחות ברמזורים בקטנה

  6. שלום, עשיתי עליו נסיעת מבחן, יושב אחל'ה על הכביש, מהיר כמו שד, לא עושה חשבון לאף אחד מסביב. קצת קשה להתרגל לראש של העברת ההילוכים, אבל אחרי כמה שעות- זה נהיה ממש כיף כל המשחק הזה עם הרגל. יש דוושה קדמית להעלאת הילוך ודוושה אחורית להורדת הילוך כשלומדים איך להתנהג עם הקדמית והאחורית- אפשר לנצל את המומנט שלו, הסל"ד עולה חלק וחזק. ונכון- כל הראש של הגלגלים הגדולים- היציבות, הסיבובים, ההשתחלויות. מעולים.

  7. DAYTONA SPRINTER 125 ככה קוראים לו- אנשים עושים איתו ביצועים, חבל על הזמן, צמיגי שטח, אגזוזי אקרפוביץ', הוא קטנצ'יק אבל חיה רעה

  8. בארופה הגלגלים הגדולים זה תפיסה שונה לחלוטין מבארץ. אחרי שתרדו פעם לשטח עם דו"ש ותפליקו עם הזנב או תעשו על הכביש כל יום מאה קילומטר בשליחויות- תדעו לצאת ממצבים.

  9. אתם לא טועים? אני אלך לניפוניה לראות אותו. אפילו כקטנוע נוסף רק לתוך העיר.

  10. הוא יושב עם בולמים אחוריים מעולים- כשיש קפיצה בכביש רק הבולמים מתכווצים ולא כל הבלוק מנוע עולה ויורד כמו בג'וירייד ובדינק. דלק…..פעם בשבוע.

  11. אני מחפש קטנוע זול, האופציות יד שניה (יד 6) וזה עומד מולי כחדש. עשיתי סיבוב, לא אומר שזה הדבר הטוב ביותר אבל מרגיש הרבה יותר ממשומש – סליחה, מכל משומש ש"עבד" שנתיים שלוש. זה עם אחריות. המתנתי להתיעצות, תודה על עזרתכם.

  12. כמו שהתרגלנו לרכוש בדיו פרי ב200 דולר ולזרוק אחרי כמה זמן – דומה גם פה. משהו סבבה לגמרי, בטווח האחריות ואז להמשיך הלאה. בהצלחה ניפוניה. זאת הדרך

  13. לדעתי זה המחירים שקטנועים צריכים להיות פה. דומה לארופה. עכשיו רק נשאר לראות האם הוא עושה את העבודה בעולם השליחים

  14. אם הוא זריז ועם אחריות, יש לו מקום בכל פינה בת"א. בעיקר כמו לי שאני מחזיק רכב משפחתי כי אין לי ברירה ולפעמים רץ לעיר לפגישות. עדיף לי כלי חדש על גוייריד או דוימקסס קימקו ווספה בני 7 משומשים

  15. הבעיה שהכלים האלה מכוערים בטרוף ואין מקום מתחת למושב לשקית גרעינים

  16. קנית אותו ותיתקע איתו לכל החיים. מי קונה היום כלים עם הילוכים? עוד שנתיים שתיגמר האחריות ותרצה למכור אף אחד לא יקנה אותו ממך אולי איזה סיני בתחנה המרכזית שמתגעגע הביתה

  17. החישוב: כל קטנוע מפסיד ערך כל שנה , 3 אלף זה פחת סביר לחלוטין.
    סוף אחריותושנה נוספת וזרוק אותו לפח, לא תפסיד כלום

  18. במקום לעשות טיפול גדול כל 8000 ק"מ , מחליפים שרשרת וגלגלי שיניים כל 20,000 בפחות ממחיר של ואריאטור אחד.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל