fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70

דוקאטי 1199 פאניגאלה הושק בישראל

דוקאטי 1199 פאניגאלה הושק בישראל

אופיר דואק

צילום: תומר לשר

בתערוכת מילאנו האחרונה חשפה דוקאטי את הנצר החדש לשושלת הסופרבייק המפוארת שלה, ה-1199 פאניגאלה (Panigale). למרות המראה החיצוני שהוא אבולוציה של ה-1098/1198 עבור דוקאטי מהווה הפאניגאלה לא פחות ממהפכה. מדובר באופנוע חדש לחלוטין מהמסד לטפחות שעיקר הפיתוח שלו הוטל על מחלקת המרוצים של דוקאטי. לראשונה נטשה דוקאטי את שלדת מסבך הצינורות המזוהה איתה והמירה אותה בשלדת מונוקוק מאלומיניום כמו באופנוע ה-MotoGP שלה. אלא שדוקאטי לא הסתפקה בשלדה חדשה והכניסה בפאניגאלה כל טכנולוגיה אפשרית שבנמצא כשהיא יוצרת את הסופרבייק הקיצוני ביותר שיצא משערי המפעל בבולוניה.

הבוקר, יום ב', הושק ה-1199 פאניגאלה בישראל, כיאה למי ששואף לפסגה, בקומה ה-61 במגדל משה אביב. עם כל הכבוד לנוף המרהיב (על האף האובך הנוראי) הוא לא הצליח להתעלות על היופי של הפאניגאלה הזה שנראה במציאות עוד יותר טוב מבתמונות ולא משנה מאיזה זווית תביטו בו. מהאופנועים היפים ביותר ביצור סדרתי ללא ספק ועל אחת כמה כמה בגרסת הטריקולור. אפילו יאנה בשמלה ההדוקה שהסירה את הלוט מעל ה-1199 לא הצליחה להסיט את תשומת הלב ממנו.

אבל לא על היופי ועל ג'ק המרוצים לבדם עומד הפאניגלה כי גם על הטכנולוגיה השופעת מכל עבר. המנוע חדש לחלוטין ומכונה "סופרקוואדרו" עקב מידותיו הקיצוניות. בדוקאטי בנו מנוע חדש לחלוטין עם מהלך בוכנה קצרצר על מנת לאפשר למנוע להסתובב בסל"ד שנשמע דמיוני עבור מנוע V טווין. הדבר מתאפשר בזכות היחס בין מהלך הבוכנה לקדח עומד על 1.84/1. יחד עם שסתומי יניקה מטיטניום, שני מזרקים לכל צילינדר וכמובן מנגנון הדזמו המסורתי מספק המנוע של הפאניגאלה 195 כ"ס ב-10,750 סל"ד ו-13.5 קג"מ ב-9,000 סל"ד מה שהופך אותו ל-V טווין החזק בנמצא ולאחד האופנועים היותר חזקים הקיימים ביצור סדרתי.
השלדה כאמור היא מסוג מונוקוק העשויה אלומיניום ובמבנה שכזה המנוע משמש כגורם הנושא במירב העומס באופנוע. השלדה למעשה מהווה חלק מתיבת האוויר ומקשרת בין ראש ההיגוי לשלדת הזנב כששניהם יחד שוקלים קצת יותר מ-7 ק"ג בסך הכל. הפאניגאלה מתהדר גם בנתון משקל יבש של 165 ק"ג בלבד, כמו אופנועי 4 צילינדרים בנפח 600 סמ"ק. להורדת מרכז הכובד נדדו צמד המפלטים לתחתית האופנוע במקום מתחת למושב כפי שנהגה דוקאטי בעשורים האחרונים.

כיאה לימים אלו ניתן למצוא בפאניגאלה שפע של אמצעים אלקטרוניים. זה מתחיל במערכת ABS בעלת 3 מצבי פעולה, ממשיך במערכת שליטה בבלימת המנוע (EBC), מערכת Ride By Wire ושלושה מצבי רכיבה מתוכנתים מראש ( "רטוב", "ספורט" ו"מסלול"). למערכות אלו מתווספת מערכת בקרת יציבות בעלת 8 מצבים הפועלת על ידי התערבות בריסון המנוע אך בניגוד למערכות בקרת משיכה אחרות שמבצעות את קטיעת הכוח על ידי שינוי בהצתה בפאניגאלה מערכת בקרת המשיכה מרסנת את המנוע על ידי תפעול פרפרי המצערת ורק במקרים קיצונים נעשה איחור של ההצתה. בגרסת ה-S  נוספת גם אפשרות כיוון חשמלית למתלים. השליטה בכל המערכות האלקטרוניות נעשיתי על ידי מתגי תפעול  על הידית השמאלית כשהתפריטים ואופציות הבחירה מוצגים על גבי לוח המחוונים המורכב כולו ממסך TFT. עוד פריט חריג בפאניגאלה הוא הצמיג האחורי במידה ייחודית של 200/55.

הפאניגאלה מגיע ארצה בשלוש גרסאות, כולן מצוידות במערכת ABS. מחיר הפאניגאלה הרגיל עומד על 175 אלף ש"ח כש גרסת ה-S המצוידת במתלי אוהלינס מלפנים ומאחור, מפלטים מבית טרמיניוני, חלקי קרבון וחישוקים קלים יותר נמכרת ב-265 אלף ש"ח. בפסגה ניצבת גרסת הטריקולור בצבעי הדגל האיטלקי הכוללת גם מערכת בלימה משולבת ונמכרת בלא פחות מ-295 אלף ש"ח מה שהופך אותו לאופנוע היקר ביותר הנמכר בישראל. יבואן דוקאטי מוסר שהוזמנו כבר 4 יחידות של פאניגאלה מדגם ה-S ולנו לא נותר אלא לקנא בלקוחות המאושרים שילינו אותו בחניה למרות שאם זה היה תלוי בנו, הפאניגאלה היה נכנס ישירות לסלון.

דוקאטי 199 פאניגאלה – מפרט טכני

  1199 1199S
מנוע וי-טווין, 1199 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, מנגנון דזמו, קירור מים  וי-טווין, 1199 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, מנגנון דזמו, קירור מים
הספק 195 כ"ס ב-10,750 סל"ד 195 כ"ס ב-10,750 סל"ד
מומנט 13.5 קג"מ ב-9,000 סל"ד 13.5 קג"מ ב-9,000 סל"ד
קדחXמהלך  60.8X112 מ"מ 60.8X112 מ"מ
הזנת דלק הזרקת דלק, 2 מזרקים לצילינדר, גופי מצערת 67.5 מ"מ הזרקת דלק, 2 מזרקים לצילינדר, גופי מצערת 67.5 מ"מ
שלדה מונוקוק אלומיניום מונוקוק אלומיניום
מתלים קדמי: מזלג הפוך מרזוקי 50 מ"מ, כוונון מלא
אחורי: זרוע חד צידית, בולם זאקס אופקי, כוונון מלא
קדמי: מזלג הפוך אוהלינס NIX30, כוונון חשמלי
אחורי: זרוע חד צידית, בולם אוהלינס TTX36 אופקי, כוונון חשמלי
בלמים קדמי: דיסק כפול 330 מ"מ, קליפר מונובלוק רדיאלי 4 בוכנות
אחורי: דיסק 245 מ"מ, קליפר 2 בוכנות
קדמי: דיסק כפול 330 מ"מ, קליפר מונובלוק רדיאלי 4 בוכנות
אחורי: דיסק 245 מ"מ, קליפר 2 בוכנות
צמיגים קדמי: 120/70-17
אחורי:200/55-17
קדמי: 120/70-17
אחורי:200/55-17
בסיס גלגלים 1,437 מ"מ 1,437 מ"מ
גובה מושב 825 מ"מ 825 מ"מ
מיכל דלק 17 ליטר 17 ליטר
משקל יבש 164 ק"ג (166.5 ק"ג עם ABS) 164 ק"ג (166.5 ק"ג עם ABS)
מחיר 175,000 ש"ח (עם ABS) 265,000 ש"ח (עם ABS)



20 תגובות ל דוקאטי 1199 פאניגאלה הושק בישראל

  1. איזה כלי כלי כלי…
    אבל לא מתלהב מהשירות והאמינות
    הלוואי ואני טועה.

  2. תמיד ישאר אופנוע נחות בהשוואה ליפנים , ועוד לא מוזכר ה BMW שעושה ממנו פודרה של רפידות בלם. ועוד לא הזכרנו את השירות שמעניין אותו רק למכור ואחרי דקה לא זוכר אותי,וביננו הצבע נראה פרווה .אז על מה בדיוק אני אמור לשלם כזה מחיר מועשק ? ושלא נדבר איזה מחיר עלוב מקבלים עליו ביד 2 שצונח חופשי ,ובסך הכל 2 צילנדר ?

  3. איזה קימורים, איזה זרוע אחורית,פשוט להזיל ריר ולבכות מהמחיר

  4. לכ הקשקשנים כאן אין לכם מושג. לאופנוע הזה יש מנוע שנותן בראש לכל הליטרים היפניים. לאיזה אופנוע, ועוד סןרטיבי יש אחריות ל3 שנים? לאיזה אופנוע עושים טיםל םעם ב-20 אלף ק:מ!!

    תמשיכו ללכלך ותמשיכו לנסוע בזבל יפני

  5. אותה השלדה, אותם המכלולים, אותן היכולות.

  6. מה עם איזו דוגמית קטנה לאילדיס ? אפשר בלוקיישן הזה איתה ?

  7. ל-S יש חלקי קרבון וחישוקים קלים אבל הוא שוקל כמו הדגם הרגיל?

  8. חבל שדוקאטי איטליה לא יודעים מי מחזיק להם את המותג.
    אני חרמן על דוקאטים כבר שנים.
    לפני שנה פגישה עם ברדה סוכנויות גרמו לי להבין שעדיף לי יפני.
    חבל שככה אבל לפחות נזיל ריר

  9. רוכבים על דוקאטי ולא צריך ללכת לרופא שינים להוציא את הסתימות…כמו בהרלי.

  10. תמשיכו לרכב על הקקה היפני שלכם ותחשבו שאתם גברים. אני בטוח שלרוב המגיבים כאן אין אפילו ג'וירייד בחניה.
    מדובר באופנוע עם טכנולוגיות מדהימות שיפנים יכולים לחלום ליצר. מנוע V בתשעים מעלות לא צריך בכלל גלי איזון כי הוא חלק ובמיוחד המנוע הזה. תמשיכו לחיות בדעות קדומות. מי שמבין באמת יודע שדוקאטי זו יצירת אומנות

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל