fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
HJC
סטפן
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

הוסאברג חושפת את דגמי 2013

הוסאברג חושפת את דגמי 2013

אופיר דואק

צילום: יצרן

 להוסאברג השוודית ישנו פרק של כבוד בהתפתחות אופנועי השטח המודרניים. החברה שהוקמה בסוף שנות ה-80' הייתה מחלוצות המעבר לשימוש במנועים ארבע-פעימתיים באופנועי שטח תחרותיים וניסיונה במנועים אלו הוא שהביא את ק.ט.מ להשתלט על החברה בסופו של דבר.
כדי להבדיל את דגמי הוסאברג מאלו של ק.ט.מ מותגו דגמי החברה השוודית כיוקרתיים ומאובזרים יותר אך עדין הם חסו בצל הכתום.

כעת חושפת הוסאברג את דגמי האינדורו שלה לשנת 2013 שקרובים מאי פעם לדגמי ק.ט.מ. דגמי 2013 של הוסאברג נוטשים את תצורת המנוע הנוטה קדימה ב-70 מעלות שהציגה בשנת 2008 לטובת מבנה קונבנציונלי. היצע משפחת ה-FE הארבע פעימתית כולל כעת דגמים בנפחים חדשים: 250, 350, 450 ו-500 סמ"ק המכונה 501 זכר לדגמי העבר של היצרן השוודי. נפחי המנוע לא מותירים ספק לגבי מקורם כשהנפחים העוקבים זהים לקו הדגמים של ק.ט.מ. גם קו הדגמים הדו-פעימתיים של הוסאברג (TE) שהוצג לראשונה לקראת 2011 נשען כעת על הדור האחרון של תוצרת ק.ט.מ אך בהוסאברג מציעים את הצרצרים רק בנפחי 125, 250 ו-300 סמ"ק.

בהשוואה לדגמי 2012 מדובר באופנועים חדשים לחלוטין אך בפועל, כאמור, אלו אותם דגמי ק.ט.מ המוכרים. ובכל זאת, ישנם מספר שינויים כשחיצונית בולטת פלסטיקה חדשה לחלוטין בצבעי הכחול-צהוב המסורתיים של הוסאברג. מההיבט הטכני כל הדגמים כוללים כעת מזלג 4CS בעל 4 תאים, מזלג זה קיים בדגמי ק.ט.מ אך ורק בגרסאות ה-Six Days המאובזרות. כיוון שההוסאברגים החדשים מתבססים על דגמי ק.ט.מ ניתן למצוא מאחור את בולם ה-PDS המסורתי של האוסטרים. שלדת הזנב עשויה חומרים מרוכבים והיא אמנם כבדה יותר משלדת הזנב מאלומיניום בדגמי ק.ט.מ אך בעלת חוזק ועמידות עדיפים. עוד שדרוגים שניתן למצוא הם מיכל דלק גדול יותר (9.5 ליטר בארבע פעימות, 10.7 בשתי-פעימות), חישוקי אלומיניום חדשים וקלים יותר ומגן מנוע מקורי. כל דגמי הוסאברג למעט ה-TE125 מגיעים עם מתנע חשמלי אך נעדרים רגלית הנעה לגיבוי לשם חיסכון במשקל.
למרבה הצער, לא נראה שאלו שינויים גדולים מספיק כדי להצדיק את הקיום והמיצוב הנוכחי של הוסאברג. על מנת ליצור בידול משמעותי מדגמי ק.ט.מ יצטרכו בחברה לעבוד קשה יותר לקראת 2014.

 

6 תגובות ל הוסאברג חושפת את דגמי 2013

  1. מחברה פורצת דרך הפכו לקטומים בתחפושת. איפה ההנדסה השבדית העליונה?

  2. יצרן שלא שומר על היחוד שלו הולך לאיבוד ובסוף נעלם

  3. …כבר יסעו להשקות? מוטו ופולגז היו, לא הגיע הזמן להתייחס גם לדוגרי ברצינות? עלו והצליחו!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל