fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
סטפן
MV קוביה
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

בוטלה הנחת המס על כלים תחרותיים

בוטלה הנחת המס על כלים תחרותיים

אופיר דואק

צילום: יצרן

בשורה קשה לחובבי הספורט המוטורי, ולכל העוסקים בו בישראל. דווקא כשנדמה היה כי סוף סוף הצליחו להתגבר על ההררי הבירוקרטיה שארכה שבע שנים, סופג הספורט המוטורי בישראל – הנמצא עדיין בחיתוליו – מכה אנושה. שכן משרד האוצר פרסם לאחרונה קובץ תקנות חדש בנושאי מס קניה ותעריפי מכס, ממנו עולה במפתיע כי המיסים שיוטלו על כלי רכב המיועדים למירוצים, יהיו זהים לאלה של כלי רכב המורשים לנסיעה על הכביש הציבורי.
 
החלטת משרד האוצר על ביטול ההסכם, לפיו אופנועים ומכוניות המיועדים לתחרויות בלבד יהנו מפטור מס, מייקרת באחת את הכלים התחרותיים בעשרות אחוזים. כך למשל צפוי אופנוע מוטוקרוס בנפח 250 סמ"ק להתייקר בכמה עשרות אלפי שקלים, למחיר זהה ואף גבוה מכלי דומה בעל רישוי לתנועה על כביש ציבורי.
 
מתחת לרדאר
לפני כשבועיים (ה-30 ביולי) פרסם משרד האוצר קובץ תקנות חדש בנושאי מס קניה ותעריפי מכס, הקובע כי המיסים על כלי רכב המיועדים לספורט מוטורי, יהיו זהים לאלו המצוינים בפרק 87 של תקנות המכס. משמעות היא כי המיסים המוטלים על כלים אלו, יהיו זהים למוטלים על כלי רכב הזוכים לרישוי רגיל.
 
לפני פרסום הצו החדש הושג סיכום עקרוני בין האוצר למשרד הספורט ונציגי הספורט המוטורי, לפיו המס על כלים תחרותיים, שמתוקף הגדרתם לא יורשו לנוע על כביש ציבורי, יורכב מתעריף מכס רגיל ומע"מ. במילים אחרות – מס מרבי של כ-30%. אלא שפרק 87 בתקנות המכס, קובע כי על כלי רכב שנרכשים יוטל מס קניה בגובה מלא. למעשה, חלק מכלי הרכב המורשים רק לשימוש ספורטיבי שלא על הכביש הציבורי, יהפכו כך אף ליקרים יותר מכלים דומים המורשים לעלות על הכביש.
 
היבואנים? תלוי את מי שואלים
בעופר אבניר, בין היתר יבואני סוזוקי לישראל, מסבירים כי כתוצאה מהתקנה, יעלה מחירם של אופנועי מוטוקרוס תחרותיים בנפח 250 סמ"ק מכ-40 אלף שקלים, לכמעט כפליים – מחיר דומה לזה של אופנוע אנדורו בנפח זהה עם רישוי כביש. לדברי בכיר היבואנית, ""אנו מבינים את רצונו של האוצר לייצר הכנסות חדשות לקופת המדינה, אך מצרים על-כך שדווקא הספורט המוטורי יאלץ לשלם את המחיר. זאת בזמן שההכנסות למדינה מהמס על כלים תחרותיים שולי בלבד".
אך לא רק עופר-אבניר – שאף השיקה מגוון אופנוע שטח תחרותיים – מוצאת עצמה בבעיה. גם חברת מטרו המייבאת לישראל אופנועי ימאהה וקאוואסאקי, מוצאת עצמה עם מספר לא מבוטל של אופנועי מוטוקרוס הממתינים לרכישה. מטרו, כמו-גם עופר אבניר, נחשבות למפסידות הגדולות של המהלך, שכן הן אינן אטרקטיביות בכל הנוגע להיצע אופנועי אנדורו המיועדים לרכיבת שטח.
 
מאידך, יבואניות המציעות מגוון רחב יחסית של כלים ברמה תחרותית, לא אמורות להפסיד מהשוואת מחירי כלים תחרותיים לכאלה הרשאים לנוע על הכביש. "אצל חלק מהיבואנים ניכרת עצירת מכירות של אופנועי שטח. רוכשים פוטנציאלים המתינו לאישור רכישת אופנועים ללא מס קניה, ונמנעו לכן מרכישת אופנועי אנדורו למשל. אם מס הקניה אכן יוטל על אופנועי שטח תחרותיים, לא תהיה להם ברירה. הסרת האטרקטיביות הפיננסית ברכישת אופנוע שניתן לנוע איתו רק בשטח, יחזיר אותם לאולמות התצוגה".
 
ממשרד האוצר לא התקבלה תגובה לדברים, וגם ממשרד הספורט האחראי על חוק הספורט המוטורי, לא ניתן היה להשיג תגובה לדברים. גורמים המקורבים לנושא אומרים כי החלטת משרד האוצר התקבלה בהפתעה מוחלטת, וכי באוצר לא טרחו כלל ליידע את משרד הספורט בשינוי הדרמטי. "אין ספק שבמשרד הספורט מתכננים להיאבק על ההחלטה. גם שם יודעים כי המשמעות הרת אסון לספורט המוטורי.
 
יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ כרמל שאמה, המקורב לעוסקים בענף הדו-גלגלי, טרם הגיב לדברים.
 

14 תגובות ל בוטלה הנחת המס על כלים תחרותיים

  1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח מסכן

  2. שילוב של רפובליקת ויימר עם רפובליקת בננות מהגהינום .כנראה שנועדנו להיות פה רק עבדים.

  3. כמה רשעות ואוולת נאלץ עוד לספוג לפני שיצאו המוני בני ישראל לרחובות…

  4. חחחחחחחחח טוב אז לא משנה נמשיך להבריח כלים לארץץץ

  5. אני פשוט לא מאמין גועל נפש של שרים, בלי להגזין אנימחכה לזה 20 שנה, בא לי לעזובאת המדינה המושחטת הזאת.כואב לי פשוט כואב לא מאמין… איך האמנתי להם אני נגעל

  6. ותנו לביבי והחרא הקטן שלו שר האוצר, להמשיך להתעלל בתושבי המדינה. עד שלא ישרפו פה את הכנסת ויקימו משטר חדש נקי וטהור , נמשכיך לאכול את כל מה שבריוני הממון מקיסריה ומגדליאקירוב מאכילים אותנו ושולטים בנו דרכו

  7. פשוט עצוב מה שהולך פה…עם דגש על "הולך"..כי לרכב כבר נהייה יקר מידי…): לצערי הרב המגיב ינון מתגובה 11צודק…עובדים עלינו בעיניים ללא בושה…

  8. עד מתי נמשיך לסבול במדינה הזאת … גועל נפש גרידיות מגעילה …

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל