fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

לקראת קלן: ק.ט.מ חושפת את האדוונצ'ר החדש

לקראת קלן: ק.ט.מ חושפת את האדוונצ'ר החדש

אופיר דואק

צילום: יצרן

תערוכת INTERMOT הנערכת אחת לשנתיים בקלן כבר מחממת מנועים מעבר לפינה ואחד החידושים המעניינים שיהיו בתערוכה צפוי להגיע מכיוון ק.ט.מ שתציג שם את הדור הבא של ספינת המדבר שלה, האדוונצ'ר או בשמו החדש אדוונצ'ר 1190. לאחר לא מעט תמונות ריגול שדלפו בחודשים האחרונים לאינטרנט כולל דף מתוך קטלוג רשמי של החברה החליטו בק.ט.מ להקדים את החשיפה של האנדוונצ'ר החדש ולשחרר כבר כעת פרטים ראשונים אודותיו.
גולת הכותרת של הדגם החדש עליה ניתן ללמוד משמו היא המעבר למנוע ה-LC8 בנפח 1,195 סמ"ק שלמעשה זהה בבסיסו למנועו של ה-RC8R, אופנוע הסופרבייק של ק.ט.מ. באדוונצ'ר החדש יספק המנוע הוי-טווין המוכר 150 כ"ס ו-12.7 קג"מ זאת בניגוד ל-113 כ"ס ו-10.2 קג"מ של האדוונצ'ר 990 הפורש בגרסתו הבסיסית. בק.ט.מ לא פרסמו את הפרטים המלאים על השינויים שעבר המנוע אך ניתן לספר שהוא בעל שני מצתים לצילינדר, מצערת אל-חוט ומרווח הטיפולים גדל ל-15 אלף ק"מ.

בק.ט.מ זיהו את ההעדפה המכריעה של רוכשי אופנועי התיור ההרפתקני לכיוון האספלט והאדוונצ'ר החדש מצטרף למגמה זו. החישוקים אמנם שומרים על מבנה השפיצים המועדף לרכיבת שטח אך קוטר החישוק הקדמי הוא 19 אינטש ואילו החישוק האחורי הוא בקוטר 17 אינטש המקובל באופנועי כביש כשגם פרופיל הצמיגים (120/70 מלפנים ו-170/60 מאחור) תואם את היעוד. עם זאת, בק.ט.מ לא זונחים את חובבי השטח ועבור אלו תוצע גרסת ה-R  בעלת מידות חישוקים המיועדות לרכיבה מעבר לאספלט, 21 אינטש מלפנים ו-18 אינטש מאחור, כשכאן תוכלו למצוא צמיגים מעט יותר קרביים במידות תואמות של 90/90 מלפנים ו-150/60 מאחור.
מעבר למידות הצמיגים נבדלים הדגמים בעוד מספר פריטים חיצוניים. ה-1190R מוותר על המושב המדורג לטובת מושב אחיד, מסכת החזית שונה וכוללת משקף שונה וקטן יותר ושלדת ה-R צבועה בצבע הכתום המסורתי של ק. צבועה בצבע הכתום המסורתי של ק.ט.מ ומוסיפה מיגוני צד נגד נפילה בשטח. גם הכנף הקדמית ומגני המזלג שונים במקצת בגרסה הקרבית בהתאם ליעוד.
גם המתלים שונים בשתי הגרסאות ובעוד האדוונצ'ר 1190 הרגיל מקבל מתלי WP מתכווננים אלקטרונית גרסת ה-R מזלג הפוך מלפנים ובולם קונבנציונלי מאחור המותאמים לרכיבה גם בשטח ובעלי כיוונון ידני.

כמובן שבימים אלו אי אפשר ללא מערכות אלקטרוניות וכך גם האדוונצ'ר 1190 זוכה כעת למערכת בקרת משיכה ואילו מערכת ה-ABS  שודרגה לכזו מהסוג המשולב עם מצב פעולה המתאים לרכיבת שטח. נתון טכני נוסף אותו מספקים בק.ט.מ הוא נתון המשקל הרטוב שעומד על 230 ק"ג ל-1190 אדוונצ'ר ו-235 ק"ג לגרסת ה-R. כאמור, החשיפה הרשמית עם הפרטים המלאים תעשה בתערוכת קלן הקרובה. השיווק של האדוונצ'ר החדש באירופה צפוי להתחיל בפברואר 2013.

גלריה

12 תגובות ל לקראת קלן: ק.ט.מ חושפת את האדוונצ'ר החדש

  1. איך הרסו אופנוע מושלם. ה-990 היה האופנוע הכי מדליק ויחודי שיש. ה-1190 נראה כמו SMT שעבר תאונה

  2. בגודל של דוד שמש אבל חוץ מזה האופנוע נראה טוב

  3. אני בלי כח וחשק למערכות אלקטרוניות, מערכת בקרת משיכה, ABS, וכו'. תנו משהו פשוט.

  4. פשוט מכונה יפה כיף להסתכל עליו.לקנות זה כבר סיפור אחר.

  5. לא נראה לי אפשרי להרים את האופנוע לבד מהצד.הם צריכים לצייד את הרוכב בג'ק הידראולי שיהייה צמוד לאופנוע.

  6. נשמע הרבה יותר מעניין מעוד מתחרה משעמם ל1200 GS.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל