fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
voge מוטו24 באנר

מילאנו 2012: הונדה חושפת את משפחת ה-500 החדשה

מילאנו 2012: הונדה חושפת את משפחת ה-500 החדשה

אופיר דואק

צילום: יצרן

ימי העיתונות של תערוכת מילאנו יפתחו רק מחר אך כבר הונדה יוצאת בחשיפה מוקדמת של דגמיה לתערוכה. בעוד ששמועות ותצלומי ריגול בחודשים שקדמו לתערוכה הראו שבהונדה מתכננים CBR חדש בנפח 500 סמ"ק היום מגיעה ההפתעה. ה-CBR500R אכן מגיע למילאנו אך עם צמד אחים החולק מנוע ומכלולים משותפים נוספים, בדומה למשפחת ה-NC700 שנחשפה בתערוכת מילאנו בשנה שעברה. כמו משפחת ה-NC  גם משפחת ה-500 אמורה להיות משפחת דגמים גלובלית.

הבסיס למשפחה החדשה הוא מנוע טווין מקבילי חדש בנפח 471 סמ"ק בעל הזרקת דלק, 4 שסתומים לצילינדר וגל זיזים עילי כפול. בהתאם לתקנות הרישוי האירופאיות החדשות שיכנסו לתוקף ב-2013 ההספק המרבי יהיה 47 כ"ס (הרף החדש לדרגת הרישוי A1) שמתקבל ב-8,500 סל"ד כאשר במפרט עבור השוק האמריקאי יציע המנוע תוספת הספק של עוד 6 כ"ס. נתון המומנט עומד על 4.4 קג"מ ב-7,000 סל"ד ובהונדה מצהירים על צריכת דלק ממוצעת של 27 ק"מ לליטר.
השלדה היא שלדת צינורות ברזל פשוטה אך כיסויי פלסטיק צידיים משווים לה מראה של שלדת קורה כפולה. הדגש בדגמים החדשים הוא על חיסכון כך שלא תמצאו כאן מפרט טכנולוגי עוצר נשימה. מלפנים ישנו מזלג טלסקופי בקוטר 41 מ"מ, מאחור בולם מונושוק עם כיוון עומס קפיץ ומערכת הבלימה מורכבת מדיסק בודד בקוטר 320 מ"מ מלפנים ו-240 מ"מ מאחור, שניהם פרפריים. מערכת  ABS מוצעת כאופציה ומידות הצמיגים בכל שלושת הדגמים זהות: 120/70 מלפנים ו-160/60 מאחור על חישוקי 17'.

למרות השם השונה ה-CB500F הוא למעשה CBR500R נטול פרינג והודות לכך חוסך 3.5 ק"ג (194 ק"ג רטובים ל-CBR500). לשני האופנועים בסיס גלגלים של 1,410 מ"מ, מושב בגובה 790 מ"מ ומיכל דלק בנפח 15.7 ליטר. העיצוב של שני הכלים משתדל, ולא בכדי, להזכיר את ה-CBR1000RR וההורנט 1000. במיוחד בצבעי הטריקולור של הונדה.

ה-CB500X נוטה לכיוון אופנועי התיור ההרפתקני ומזכיר בעיצובו את ה-NC700X קרוסאובר. בהתאם לכך תנוחת הישיבה שונה והמושב המותאם לאופי התיורי גבוה יותר ב-2 ס"מ. השלדה עברה שינויים קלים שעיקרם זווית היגוי קהה יותר במעלה אחת, בסיס גלגלים ארוך יותר בס"מ ומהלך מתלים גדול יותר. מרווח הגחון ב- X גדול ב-3 ס"מ מאחיו (17 ס"מ בסך הכל) ותכולת מיכל הדלק גדולה ב-1.6 ליטר.
מחיר ה-CBR500R יעמוד בארה"ב על 6,000 דולר ואילו מחיר ה-CB500F הוא 5,500 דולר כשמערכת ה-ABS  דורשת תוספת של 500 דולר. מחיר ה-CB500X טרם פורסם.

משיחה עם אנשי הונדה בישראל עולה כי ה-CBR500R וה-CB500X יגיעו בוודאות ארצה כאשר יבוא ה-CB500F עדין נשקל. מועד ההגעה המדויק טרם ידוע אך הוא צפוי להיות במחצית הראשונה של שנת 2013. כמובן שתהליך הקליטה של האופנועים החדשים יהיה קל יותר במידה ותקנות הרישוי האירופאיות החדשות יאומצו כאן בארץ בהקדם.

מפרטים טכניים

  CBR500R CB500F CB500X
מנוע שני צילינדרים לרוחב, 499 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים שני צילינדרים לרוחב, 499 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים שני צילינדרים לרוחב, 499 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים
הספק 47 כ"ס ב-8,500 סל"ד 47 כ"ס ב-8,500 סל"ד 47 כ"ס ב-8,500 סל"ד
מומנט 4.4 קג"מ ב-7,000 סל"ד 4.4 קג"מ ב-7,000 סל"ד 4.4 קג"מ ב-7,000 סל"ד
קדחXמהלך 66.8X67 מ"מ 66.8X67 מ"מ 66.8X67 מ"מ
יחס דחיסה 10.7:1 10.7:1 10.7:1
הזנת דלק הזרקה, גופי מצערת 34 מ"מ הזרקה, גופי מצערת 34 מ"מ הזרקה, גופי מצערת 34 מ"מ
מתלים קדמי – מזלג טלסקופי 41 מ"מ, מהלך 122 מ"מ

אחורי – מונושוק, 9 מצבי עומס קפיץ, מהלך 104 מ"מ

קדמי – מזלג טלסקופי 41 מ"מ, מהלך 122 מ"מ

אחורי – מונושוק, 9 מצבי עומס קפיץ, מהלך 104 מ"מ

קדמי – מזלג טלסקופי 41 מ"מ, מהלך 140 מ"מ

אחורי – מונושוק, 9 מצבי עומס קפיץ, מהלך 120 מ"מ

בלמים קדמי – דיסק פרפרי 320 מ"מ, קליפר שתי בוכנות

אחורי – דיסק פרפרי 240 מ"מ, קליפר חד בוכנה

ABS אופציונלי

קדמי – דיסק פרפרי 320 מ"מ, קליפר שתי בוכנות

אחורי – דיסק פרפרי 240 מ"מ, קליפר חד בוכנה

ABS אופציונלי

קדמי – דיסק פרפרי 320 מ"מ, קליפר שתי בוכנות

אחורי – דיסק פרפרי 240 מ"מ, קליפר חד בוכנה

ABS אופציונלי

צמיגים קדמי – 120/70-17
אחורי – 160/60-17
קדמי – 120/70-17
אחורי – 160/60-17
קדמי – 120/70-17
אחורי – 160/60-17
בסיס גלגלים 1,410 מ"מ 1,410 מ"מ 1,420 מ"מ
גובה מושב 790 מ"מ 790 מ"מ 810 מ"מ
מיכל דלק 15.7 ליטר 15.7 ליטר 17.3 ליטר
משקל רטוב 194 ק"ג  192 ק"ג 196 ק"ג

10 תגובות ל מילאנו 2012: הונדה חושפת את משפחת ה-500 החדשה

  1. אני כבר מניח שהישראלים "יגדילו" אותו.

  2. במידה ויהיה שינוי בדרגות הרישוי/נפח/הספק. מה יעלה בגורל ה: 14.6 כ"ס?

  3. נראה שיעשו חיל איתו בעולם. בא בזמן טוב של עולם הכלכלה הקשה

  4. 5000$ בארה"ב יעלה בארץ לא פחות מ 50.000 ש"ח במקרה הטוב.

  5. מנחיתת הקרוסראנר/טורר/אינטגרה? איך שהזמן טס.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל