מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
מילאנו 2012: דוקאטי 1199 פאניגאלה R
אופיר דואק
צילום: יצרן
עונת הסופרבייק שהגיע לסיומה לפני כחודש הייתה עבור דוקאטי עונת מעבר. החברה כבר לא מריצה קבוצת סופרבייק רשמית, קרלוס צ'קה הרוכב בקבוצת אלתיאה החצי רשמית לא הצליח לשמור על תואר האליפות מ-2011 ולמרות מספר ניצחונות של הרוכבים השונים התקשתה דוקאטי לעמוד בתחרות מול אפריליה, ב.מ.וו וקאוואסאקי. הסיבה העיקרית נעוצה ב-1098 המיושן איתו נאלצו רוכבי דוקאטי "לסחוב" עונה נוספת עד שיושלם פיתוח ה-1199 פאניגאלה. הפאניגאלה הוצג בתערוכת מילאנו בשנה שעברה אך פיתוח גרסת ההומולוגציה למרוצים התעכב ואילץ את הקבוצות שבחרו להתחרות עם דוקאטי להסתפק ב-1098.
לתערוכת מילאנו השנה מביאה דוקאטי את גרסת הומולוגציה המוכנה של ה-1199 פאניגאלה המכונה בפשטות R. גרסת ה-R מבוססת על הפאניגאלה S עם מערכת ה-ABS בתוספת אי אילו רכיבים אקזוטיים. המנוע זכה למוטות השסתומים העשויים טיטניום וגלגל תנופה קל יותר העוזרים להרים את סל"ד המרבי של המנוע ב-500 סל"ד ל-12 אלף סל"ד. מערכת הפליטה הוחלפה לכזו של מחלקת המרוצים של דוקאטי ומחשב ניהול המנוע קיבל מצב המיועד למסלול בלבד. בגרסת ה-R ניתן לכוון את ציר הזרוע האחורית ובהתאם לכך משתנה גם את זווית שרשרת ההנעה.
הפרינג בפאניגאלה R עשוי סיבי פחם לטובת חיסכון במשקל לצד חלקים נוספים כמו כיסוי המצמד, מגן הזרוע האחורית וכיסוי הבולם האחורי העשויים גם הם מסיבי פחם ועוזרים להוריד 1.5 ק"ג מהמשקל היבש שעומד על 165 ק"ג.
מחיר הפאניגאלה R הוא 30 אלף דולרים, 2,000 דולר יותר מהפאניגאלה S טריקולור וכ-12 אלף דולר יותר ממחיר הפאניגאלה הבסיסי.
אני עדיין תחת ההשפעה של מסע הרפתקאות מטורף מחוף לחוף ע"י רוכב חסר עכבות על פנגיאלה (אף אחד לא אמר לו שזה לא אופנוע אדוונצ'ר..): http://advrider.com/forums/showthread.php?t=808437
איזה כלי יפה, אהבתי
סוף סוף הגיע יורש ראוי ל-916
סוף סוף כלי שהצליח לרגש אותי
רוצה DUCATI אדום נוצץ וחדש
מה R ל S יוצא ערס.
קשה לי קצת להבין את הכלי הזה. האם הקפיץ המרכזי האחורי הצהוב הוא בולם הזעזועים? ואם כן איך הוא פועל בזוווית הזו?
כאן הראלה ממפעל הפיס: זכית במטוס סילון. וואוו אני לא מאמינה. תודה תודה לך, אני רועדת מהתרגשות.
ועם אותה הדוגמנית בבקשה.
כמה סוגר?
שנה הבאה דוקאטי לוקחים את הסופרבייק בהליכה