fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC

מילאנו 2012: דוקאטי היפרמוטארד החדש

מילאנו 2012: דוקאטי היפרמוטארד החדש

אופיר דואק

צילום: יצרן

הפאניגאלה R האקזוטי אמנם חשוב עבור דוקאטי כדי לחזור למרכז הזירה באליפות הסופרבייק אבל החידוש החשוב של דוקאטי במילאנו ההוא ההיפרמוטארד החדש. ההיפרמוטארד היוצא היה הדגם הוותיק ביותר בקו הדגמים של דוקאטי ויצא לשוק כבר בשנת 2006 וכעבור 7 שנים בהחלט הגיע הזמן למחליף. העיצוב של ההיפרמוטארד החדש הוא אבולוציה לעיצוב המקורי של פייר טרבלאנש. החזית אמנם דומה מאד אך יחידת התאורה והכנף הקדמית הגבוהה חדשים לגמרי. יחידת המושב הרזה והמדורגת משתלבת עם מיכל הדלק החדש ומשטחי הצד חדשים ועוטפים את המצנן. כן, בעוד ההיפרמוטארד המקורי עשה שימוש במנועי קירור האוויר של דוקאטי בנפחי 796 ו-1078 סמ"ק הדור החדש מפנה את מקומו לטובת מנוע מקורר נוזל, גם בגלל תקנות זיהום האוויר המחמירות וגם בגלל המתחרים המציעים מנועים חזקים בהרבה (כמו לדוגמה הריבאלה הבריון של M.V אגוסטה). 

בניגוד להערכות מוקדמות שדוקאטי תשתמש במנוע ה-848  של הסטריטפייטר בוחרת דוקאטי לצייד את ההיפרמוטארד החדש במנוע חדש לחלוטין. המנוע החדש בנפח 821 סמ"ק הוא נגזרת של מנוע הטסטה סטרטה אך מידות הבוכנה שונות מאלו של מנוע ה-848 כשקדח הבוכנה עומד על 88 מ"מ (7 מ"מ פחות), מהלך הבוכנה גדול משמעותית ועומד על 67.5 מ"מ (6.3 מ"מ יותר) וגם יחס הדחיסה נמוך יותר. ההספק של המנוע החדש עומד על 110 כ"ס ב-9,250 סל"ד ונתון המומנט הוא 9.1 קג"מ המושגים ב-7,750 סל"ד. מרווח הטיפולים של המנוע החדש עומד על אחת ל-15 אלף ק"מ.

השלדה חדשה גם היא, זווית ההיגוי גדלה במעלה וחצי ל-25.5 מעלות ובסיס הגלגלים ארוך יותר ב-4.5 ס"מ מאשר בהיפרמוטארד היוצא. מערכת הבלימה שודרגה אף היא עם דיסקים קדמיים גדולים יותר וקליפרים ראדיאלים של ברמבו כסטנדרט. מערכתABS  היא סטנדרטית בהיפר החדש גם כן וחבילת האלקטרוניקה כוללת מערכת בקרת משיכה בעלת 8 מצבי פעולה ואפשרות לבחירה בין 3 מצבי רכיבה (ספורט, תיור ועירוני) השולטים במפות ההצתה, התערבות ה-ABS והתערבות מערכת בקרת המשיכה.

ההיפרמוטארד חדש הוצג בעוד שתי גרסאות ייעודיות. הגרסה הקרבית מכונה SP ומצוידת בחבילת מתלים משודרגת הכוללת מזלג הפוך 50 מ"מ של מרזוקי ובולם אחורי של אוהלינס בעלי מהלך מתלים ארוך יותר ומושב גבוה יותר ב-2 ס"מ. חבילת האבזור של ה-SP כוללת חישוקי מרקיסני, מגיני ידים מאלומיניום וחלקי קרבון העוזרים להשיל 4 ק"ג ממשקלו של ההיפרמוטארד הבסיסי. ההיפרמוטארד SP  מגיע בסכמת צביעה אחת בצבעי אדום/לבן/שחור.
הגרסה השנייה מכונה היפרסטראדה והיא למעשה גרסת תיור מזוודת הזהה להיפרמוטארד הרגיל למעט מושב נמוך יותר ב-2 ס"מ הניתן לכיונון נוסף ומהלך מזלג מעט קצר יותר. התוספות הנכללות בהיפרסטראדה מלבד ארגזי הצד הן משקף קדמי גבוה וסבל אחורי.


 

דוקאטי היפרמוטארד – מפרט טכני

  היפרמוטארד היפרמוטארד SP היפרסטראדה
מנוע 2 צילינדרים בתצורת V, של 90 מעלות, 821 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר מנגנון דזמודרומי, קירור מים, הזרקת דלק  2 צילינדרים בתצורת V, של 90 מעלות, 821 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר מנגנון דזמודרומי, קירור מים, הזרקת דלק 2 צילינדרים בתצורת V, של 90 מעלות, 821 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר מנגנון דזמודרומי, קירור מים, הזרקת דלק
הספק 110 כ"ס ב-9,250 סל"ד 110 כ"ס ב-9,250 סל"ד 110 כ"ס ב-9,250 סל"ד
מומנט 9.1 קג"מ ב-7,750 סל"ד 9.1 קג"מ ב-7,750 סל"ד 9.1 קג"מ ב-7,750 סל"ד
קדחXמהלך 67.5X88 מ"מ 67.5X88 מ"מ 67.5X88 מ"מ
יחס דחיסה 12.8:1 12.8:1d> 12.8:1
מתלים קדמי – מזלג הפוך 43 מ"מ, מהלך 170 מ"מ

אחורי – זרוע חד צידית מאלומיניום, בולם מרכזי, מהלך 150 מ"מ

קדמי – מזלג הפוך 50 מ"מ מרזוקי, מהלך 185 מ"מ

אחורי – זרוע חד צידית מאלומיניום, בולם אוהלינס, מהלך 175 מ"מ

קדמי – מזלג הפוך 43 מ"מ, מהלך 170 מ"מ

אחורי – זרוע חד צידית מאלומיניום, בולם מרכזי, מהלך 150 מ"מ

בלמים קדמי – שני דיסקים 320 מ"מ, קליפרים ראדיאלים 4 בוכנות, ABS

אחורי – דיסק 245 מ"מ, קליפר שתי בוכנות, ABS

קדמי – שני דיסקים 320 מ"מ, קליפרים ראדיאלים 4 בוכנות, ABS

אחורי – דיסק 245 מ"מ, קליפר שתי בוכנות, ABS

קדמי – שני דיסקים 320 מ"מ, קליפרים ראדיאלים 4 בוכנות, ABS

אחורי – דיסק 245 מ"מ, קליפר שתי בוכנות, ABS

צמיגים קדמי – 120/70-17
אחורי – 180/55-17
קדמי – 120/70-17
אחורי – 180/55-17
קדמי – 120/70-17
אחורי – 180/55-17
בסיס גלגלים 1,500 מ"מ 1,500 מ"מ 1,500 מ"מ
גובה מושב 870 מ"מ 890 מ"מ 850-810 מ"מ
מיכל דלק 16 ליטר 16 ליטר 16 ליטר
משקל יבש 175 ק"ג (198 ק"ג רטוב) 171 ק"ג (194 ק"ג רטוב) 181 ק"ג (204 ק"ג רטוב)

11 תגובות ל מילאנו 2012: דוקאטי היפרמוטארד החדש

  1. אתם מפספסים! בכל הכבוד לאוגוסטה מה שרלוונטי לנו כקוראים וכרוכבים זה המחירים של האופנועים שיגיעו ארצה.
    ההונדה חשוב. הדוקאטי היפר חשוב הבמוו החדשים מאד חשוב – GT800 לעומת ההיפרסטראדה והכי חשוב מה כוונות התמחיר של כל אלו? לא קשה לכתוב את המחירים בחו"ל של הדגמים החדשים ולעמת עם הדגמים היוצאים והקיימים.
    חבל שאתם לא מביאים את המידע הזה לקהל. מעכשיו כמו שלבמוו יש GS800 וגם 1200 לדוקאטי יש מולטידסטראדה והיפר סטראדה. ההפרשים במחיר אמורים להיות דומים ולכן יש להניח שההיפרסטראדה יעלה כ 110.000 ש"ח לערך, אולי טיפה יותר – תלוי בתמחור של ה F800GT של במוו וכו'

  2. עכשיו רק נשאר לחכות למבחן השוואתי מול הריבלה

  3. היפרמוטארד – 120 אלף ש"ח תוספת 50 אלף שקל ל-SP ןלהיפרסטראדה 150 אלף ש"ח. תודה שבחרת לגור במדינת הגנבים

  4. גזרה, ישיבה, היגוי. ממש נראה לא רע.

  5. פגשתי בחור מחנה את היפיוף ברחוב. שאלתי אותו מי זה ומה זה? והוא ענה: 976. יכול להיות שהוא צודק…..

  6. מבנה צר יחסית, ספורטיבי מעודן. איך אומרים: אריה בעור של כבשה.

  7. נו באמת…כמה באמת יעלה היפר סטראדה?עד 90 אלף נשמע איכשהו הגיוני במדינת הגנבים.יותר מיזה עדיף אופנוע משוממש במצב טוב…
    שמישהו אחר כבר הפסיד עליו 60 אלף תוך שנה וחצי…

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל