fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן

האיחוד האירופאי: חובת ABS משנת 2016

האיחוד האירופאי: חובת ABS משנת 2016

אופיר דואק

צילום: יצרן

בימים אלו מפרסם הפרלמנט האירופאי מספר תקנות בתחום התחבורה שחלקן נוגעות גם לרכב דו-גלגלי. התקנה העיקרית אותה מפרסם הפרלמנט היא חובת הימצאות מערכת ABS בכל האופנועים, הקטנועים, התלת גלגלים ואף טרקטורונים מעל נפח של 125 סמ"ק שימכרו בארצות האיחוד האירופאי החל משנת 2016. הפרלמנט האירופאי הצביע על אישור התקנה באופן גורף אך היא עדין נדרשת לאישור סופי בהצבעה של נציגי המדינות במועצת האיחוד האירופאי.

לתקנה החדשה משמעות רבה עבור השוק הדו-גלגלי באירופה שכן עלות התקנת מערכת ABS היא כ-500 יורו בממוצע, תוספת משמעותית כשמדובר בכלים עממים בנפחים של עד 250 סמ"ק שמחירם הוא כ-3,000 יורו. העלויות הגבוהות של המערכת היא הסיבה שכלים בנפח של עד 125 סמ"ק צפויים להיות מחויבים במערכתABS  רק בשנת 2019, עד אז מקווים שעלות המערכת תקטן משמעותית.
בינתיים יצרניות האופנועים הגדולות כבר החלו להיערך לאימוץ התקנות החדשות וכמעט כל דגם  חדש שמוצג לאחרונה כולל מערכת ABS, לפחות בגדר אופציה, גם בדגמים עממים יחסית. הגדילה לעשות ב.מ.וו שתתקין החל משנת 2013 מערכת ABS כסטנדרט בכל דגמיה.

החלטה נוספת אותה אישר הפרלמנט האירופאי נוגעת למועד החלת תקני זיהום האוויר המחמירים יורו 4 ויורו 5. על פי ההחלטה יחויבו הכלים הדו-גלגליים באירופה בתקן יורו 4 החל משנת 2016 ובתקן יורו 5 החל משנת 2020. מדובר בדחיה של יישום התקנים שכן לפני שנה הוחלט לדלג על תקן היורו 4 ולהחיל את תקן היורו 5 כבר בשנת 2016. אלא שהמשבר הכלכלי והירידה במכירות אילצו את הפרלמנט האירופאי להתחשב ביצרניות האופנועים שעבורן משמעות יישום התקנים במועדם המקורי היא הוצאה כספית אדירה. השאלה הגדולה שעומדת באוויר היא מה יקרה אם המצב בשוק הדו-גלגלי לא ישתפר ואם שוב יאלצו לדחות את יישום תקני זיהום האוויר המחמירים.
תקנות נוספות שאומצו אך יישומם מותנה בחקיקה מתאימה הן הפעלת אורות אוטומטית בהתנעת המנוע ושימוש במערכות דיאגנוסטיקה מתקדמות.

גלריה

7 תגובות ל האיחוד האירופאי: חובת ABS משנת 2016

  1. כל השינויים האלה תורמים רבות לבטיחות הרוכב ולמודרניזציה של האופנועים. לא פלא שהאירופאים נותנים כיום את הטון בעולם, באופנועים ומכוניות – היפנים תקועים בשנות ה-2000, ועל האמריקאים עדיף שלא נרחיב (רוב השוק הוא קרוזרים פרימיטיביים ומזהמים שרוכבים עליהם ללא קסדה וללא מיגון..)

  2. ניתקתי את זה.. לא נעים לי, לא מרגיש לי.. לא תודה מה שנקרא.

  3. גשם שוטף… אני על 50 קמ"ש בכביש פתוח ומהיר בתוך העיר… אוטובוס בולם 15 מטר לפניי בלימת חירום… בלי ה ABS המצב היה … רע מאוד.

  4. אני עם קטנוע הונדה עם CBS: קומביין ברייקינג סיסטם כלומר משולב: הבלם האחורי המתפקד כ ABS מעביר את כוח בלימת החירום לגלגל הקדמי. א. מציל נפשות. ב. מעניק בטחון רב גם בהאטה לפני רמזור גם כשהכביש יבש.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל