fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
MV קוביה
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן

חדש בישראל: אופניים חשמליים A2B

חדש בישראל: אופניים חשמליים A2B

אופיר דואק

צילום: רונן טופלברג

עבור מי שמסתובב בתל אביב רבתי, אבל לא רק, הפך החזיון של רוכבי אופנים חשמליים לנפוץ מאד. רק בשנת 2011 נמכרו בישראל באופן רשמי למעלה מ-5,000 זוגות של אופניי חשמליים והמגמה ממשיכה להתחזק כשב-2013 צפויים להימכר בארץ כעשרת אלפים זוגות. מספרים אלו מתייחסים רק לאופניים תקניים שנמכרו אך בפעול נמכרים מאות ואף אלפי זוגות של אופנים לא תקניים ושל ערכות הסבה לאופניים קיימים.
לא רק בישראל גילו את האופניים החשמליים אלא גם בעולם הרחב כשבראש וראשונה נמצאת סין שם נמכרים מיליוני אופניים כאלו ומיוצרים עוד מיליונים לשיווק מחוץ לגבולות המדינה, במיוחד עבור השוק האירופאי. כן, גם באירופה  האופניים החשמליים הופכים להיות פופולארים במיוחד לאור אגרות הגודש המוטלות בכניסה למטרופולינים הגדולים. הדבר לא נסתר מעיני יצרניות הרכב הגדולות כמו פולקסווגן, פיג'ו והונדה שגם הן שוקדות על פיתוח אופניים חשמליים כפתרון משלים ללקוחותיהם אבל גם כמקור רווח עתידי.

בישראל ההשפעה של האופניים החשמליים משמעותית במיוחד עבור השוק הדו-גלגלי בו תפסו האופניים את מקומם של קטנועי ה-50 סמ"ק שנכחדו אך נוגסות גם במכירות קטנועי ה-125 סמ"ק והסיבה היא בעיקר כלכלית. אין עלויות ביטוח, מותר לרכוב עליהן מגיל 14 ללא צורך ברשיון, עלות הטעינה מינימלית עוד יותר מעלויות הדלק של הקטנוע וניתן להכניס את האופניים אל הבית. עד עתה נתפס שוק האופניים החשמליים על ידי חנויות אופניים ויבואנים פרטיים אך גם היבואנים הגדולים בענף הרכב ובענף הדו-גלגלי מזהים את הפוטנציאל הגלום בתחום.

כעת מצטרפת לתחום חברת UMI המייבאת את מכוניות שברולט, ביואיק וקאדילק לישראל. UMI משיקה בישראל קו דגמים חדש של אופנים חשמליים מבית חברת A2B השייכת ליצרנית האופנועים ההודית Hero, מיצרניות הרכב הדו-גלגלי הגדולות בהודו ובמזרח הרחוק בכלל. האופניים אותם משווקת UMI מיועדות לנישה היותר יקרה שבתחום עם מחירים שנעים בין 6 ל-13 אלף ש"ח כאשר כל האופניים זוכים לאחריות של 10 שנים לשלדה ושנה לסוללה. לדברי אנשי UMI היתרון הגדול נובע מהגב אותה מספקת החברה וברשת ההפצה הארצית כוללת 15 מפיצים שהם גם נקודות שירות.

בהתאם לתקנות משרד התחבורה כל האופניים החשמליים הנמכרים בארץ באופן חוקי, כמו אופני A2B, מוגבלים להספק מנוע של 250 וואט ולמהירות מרבית של 25 קמ"ש כשהתחלת הנסיעה מתבצעת על ידי דיווש ולא על ידי הפעלת מצערת. בשלב ראשון מגיעים ארצה 3 דגמים, כולם בעלי סוללת ליתיום יון עם מחזור חיים של כ-500 טעינות, מערכת תאורה קדמית ואחורית וצג מידע דיגיטלי למהירות, מצב הסוללה ועוד. בעתיד צפויים להגיע ארצה דגמים נוספים של אופני A2B עם חישוקי 26 ו-29 אינטש וסוללות דקות

הדגם הבסיסי הוא ה-Edge הניתן לקיפול ומחירו 5,900 ש"ח. הסוללה מספקת טווח של 40 ק"מ, לאופניים 8 הילוכים ומערכת תאורת לד מלפנים ומאחור, משקלם 18 ק"ג וישנה אחריות לשנה למכלולים החשמליים.

הדגם השני הוא ה-Ride 36 המעוצבים באופן קלאסי עם חישוקי 26 אינטש ובולם זעזועים קדמי. גם בדגם זה הטווח עומד על 40 ק"מ אך לתיבת ההילוכים 7 יחסי העברה. מחיר דגם זה הוא 7,300 ש"ח ומשקלו 21 ק"ג.

הדגם היקר ביותר הוא ההיבריד 24 המצויד בחישוקי 24 אינטש, בלמי דיסק מלפנים ומאחור, בולם זעזועים קדמי ו-8 הילוכים. הסוללה של דגם ההיבריד מאפשרת טווח נסיעה של 70 ק"מ והוא כולל גימיק נחמד בדמות חיישן אורות אוטומטי. המחיר של אופניים אלו הוא 12,900 ש"ח, משקלם 27 ק"ג והם מגיעים עם אחריות של שנתיים למכלולים החשמליים.

 

גלריה

35 תגובות ל חדש בישראל: אופניים חשמליים A2B

  1. נראה לי שמישהו מתמחר גבוה את האופניים האלו

  2. אחרי זה מתפלאים שרוכשים זוגות אופנים במקומות פחות כשרים

  3. יש מקום בתל אביב שמייצר סוללות מהסוג הזה במחצית המחיר. כמה רווח יש בשוק הזה שמוכרים בכאלו מחירים

  4. נראה שיש איכות ועל זה צריך לשלם.
    מנסיון אופנים זולות לא משתלם – משלמים את ה4000 ש"ח ואולי עונה וחצי הם מחזיקות עד לפירוק מושלם.

  5. טיל בליסטי הוא בנה. למות מצחוק מה הוא עושה לקטנועים בעיר.

  6. מחירים חזיריים והזויים לאופניים תוצרת הודו. מעניין כמה הצרכן ההודי עלפי משכורתו הממוצעת אמור לשלם עליהם ? והיבואן לא הרבה יותר.

  7. כמה שיעלה זה לא משתווה להחזיק כל סוג של רכב כלשהו

  8. ביום אחד בתל-אביב ראיתי כמעט שלוש דריסות. רכבו בזהירות ובעיקר לפי החוקים.

  9. החיים שלי השתנו. הרכב יוצא מהחנייה רק בסופ"ש. כל השבוע אני עם חשמליים. גם נוח, ללא צורך לחפש חנייה, חסכון לכיס והנאה מרעננת.

  10. יש הרבה עסקים לא ישרים ולא רציניים שעלו על הלהיט הזה. לכן עשיתי סקר שוק ומצאתי מקום עם שירות אחריות ורצינות.

  11. אבל כן חשוב להתייעץ לפני קנייה עם מי שיש לו כאלו.

  12. זה מאוד מאוד כבד. כל העניין הזה של לקפל ולהעלות אותן לרכבת נשמע לי מסובך. חיכתה איתי בתחנה בחורה עם אופניים דומות. הוציאה את התיק מהסל, קיפלה אותן בשניות ואז כבר היתה צריכה עזרה. כבד כבד.

  13. חייבים לדאוג שיהייה ביטוח גם לדו גלגלי חשמלי.

  14. רכשתי לפני שנה את הדגם הייבריד 26 – בזמנו הם עלו 9500שח. דומות מאוד לדגם ה- 24. האופניים לא פחות מעולות! יש לי רק המלצות. חזקות, בנויות טוב, מהנות מאוד בזכות הפעולה החלקה של המנוע שעובד בעזרת חיישן מומנט שמודד כוח ולא מהירות כמו בכל דגם אחר(בדומה למנועים של BIONX) באתי בהתחלה להשקיע חצי מהמחיר אבל פחדתי לקנות כל מני אופניים שנראו לי כאילו הם מתפרקות מחר. למתעניינים אומר בכל זאת חסרון אחד: כבדות!! קרוב ל-30 ק"ג.
    אגב, האופניים האלה תוכננו במקור בגרמניה/ארה"ב מיוצרים בקוריאה, ורק לאחרונה נמכרו להודים.

  15. לפני שבוע קניתי קונינג בלי שרשרת מתקפלים ושוקלים בסך הכל 19 קילו לעומת הטנק שרמן האלו ששוקלים 30 קילו ועולים פי 2.
    סתם אופניים אלו ומנוע שמספק רק 24 וולט לעומת הקונינג עם 36 וולט…
    בדקתי במשך שבוע וראיתי שאין מה להשוות…
    מומלץ מאוד על קונינג

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל