fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן
MV קוביה

משפחת קרוזרים חדשה להונדה

משפחת קרוזרים חדשה להונדה

אופיר דואק

צילום: יצרן

בהונדה ממשיכים לחדש ולמזג קטגוריות, פלטפורמות וקונספטים שונים בעולם הדו-גלגלי. אחרי משפחת ה-NC700 שהציגה בסיס זהה לקטנוע, אופנוע אדוונצ'ר ואופנוע עירום מותחים בהונדה את השימוש בפלטפורמה גם אל תחום אופנועי הקרוזר.
בימים אלו חושפת הונדה במקביל להשקה בשיקאגו את ה-CTX700 וה-CTX700N, צמד אופנועי קרוזר תיור יוצאי דופן. שני הדגמים זהים למעט שינויי עיצוב קלים כאשר ה-N היא גרסה "עירומה" ואילו ה-CTX700 הוא גרסת טורינג המצוידת בפרינג עליון, אופציה למשקף גבוה וזיווד מקורי. העיצוב בכל מקרה הוא לא שגרתי עבור אופנועי קרוזר: הפנס הקדמי קרוב במראהו לדגמי כביש אחרים של הונדה, הגוף עוטה פלסטיקה לרוב ולא תמצאו כאן ניקלים בוהקים למרחוק. ממש לא קרוזר קלאסי אלא יותר קרוס- קרוזר. אבל זה לא כל השוני.

בעוד אופנועי קאסטום וקרוזר גם בנפחים בינונים נאמנים למנוע בתצורת ה-V טווין באה הונדה ובונה את ה- CTX סביב מנוע הטווין המקבילי בנפח 670 סמ"ק שהוצג במשפחת ה-NC. להזכירכם, מדובר במנוע סופר מודרני שהוא נגזרת של מנוע ההונדה ג'אז (המכונית) עם קירור מים, הזרקת דלק, 4 שסתומים לצילינדר וגל זיזים עילי יחיד ובנוסף, גם תזמון שסתומים משתנה  לשסתומי היניקה  וגל ארכובה המסודר ב-270 מעלות. נתוני הספק רשמיים לא נמסרו אך הם צפויים להיות דומים לאלו שבדגמי ה-NC הווה אומר כ-50 כ"ס וקצת יותר מ-6 קג"מ. תיבת ההילוכים היא סטנדרטית בעל 6 יחסי העברה אך כמו במשפחת ה-NC גם בדגמי ה- CTX ישנה אופציה לתיבת הילוכים כפולת מצמדים כשיחד איתה מגיעה גם מערכת ABS. הבדל טכנולוגי של שמיים וארץ אפילו בהשוואה לקרוזר יפני מודרני כמו ההונדה שאדו 750, בטח ובטח לעומת הארלים למינהם.

 

הדמיון ממשיך מהמנוע גם אל שלדת צינורות הפלדה הדומה לזו של משפחת ה-NC, אך עם מספר שינויים בגאומטריה בהתאם ליעוד של אופנוע קרוזר. זווית ההיגוי גדלה ל-27.7 מעלות, 0.7 מעלות יותר מאשר בדגמי ה-NC ואילו בסיס הגלגלים עומד בדגמי ה-CTX על 1,530 מ"מ, 10 מ"מ פחות מאשר ב-NC700X אך 5 מ"מ יותר מאשר באינטגרה, הבדל הנובע ממיקום הזרוע האחורית. כמובן שגם תנוחת הרכיבה שונה בהתאם לז'אנר עם מושב בגובה 72 ס"מ (7 ס"מ פחות מבאינטגרה, 11 ס"מ פחות מב-NC700X) וכידון משוך לאחור. גם יתר המכלולים דומים לאלו של משפחת ה-NC עם מזלג טלסקופי בקוטר 41 מ"מ מלפנים ומערכת בלימה המורכבת מדיסקים פרפרים: מלפנים דיסק בודד בקוטר 320 מ"מ ומאחור דיסק בקוטר 240 מ"מ. אפילו לוח המחוונים הדיגיטלי זהה לזה של דגמי ה-NC.

מחיר ה-CTX700N עומד על 7,000 דולר ואילו מחיר ה-CTX700 הוא 7,800 דולר. הגרסאות בעלות מערכת ה-ABS ותיבת המצמד הכפול יקרות ב-1,000 דולרים עבור שני הדגמים. כרגע הוצגו דגמי ה-CTX כדגמי 2014 עבור השוק האמריקאי בלבד אך הם אמורים להגיע גם לשוק האירופאי במהלך השנה. מחברת 'מאיר' יבואנית הונדה לישראל נמסר כי יבוא ה-CTX ישקל ברגע שיוצגו גרסאות בעלות תקינה אירופאית.

גלריה

7 תגובות ל משפחת קרוזרים חדשה להונדה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל