fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן
MV קוביה

ב.מ.וו בדרך להודו

ב.מ.וו בדרך להודו

אופיר דואק

צילום: יצרן

במסיבת עיתונאים שנערכה אמש בהודו הכריזה ב.מ.וו על חתימת הסכם שיתוף פעולה ארוך טווח עם יצרנית האופנועים ההודית TVS. ההסכם שנחתם לא הגיע בהפתעה שכן כבר לפני קצת פחות משנה דיווח העיתון וול סטריט ג'ורנל (ובעקבותיו גם אנחנו) על כך שב.מ.וו מקיימת מגעים עם TVS על חתימת הסכם לשיתוף פעולה. כאמור, אתמול פורסמה ההודעה על חתימת ההסכם שעיקרו הוא פיתוח וייצור כלים בנפחים של 500 סמ"ק, כאשר הייצור יתבצע במפעלי TVS בהודו.

לדברי סטפן שאלר, נשיא חטיבת האופנועים של ב.מ.וו, המהלך נועד כדי להרחיב את היצע הדגמים של ב.מ.וו ולפנות לפלחי שוק זולים ותחרותיים יותר וכמו כן עבור לקוחות פוטנציאלים חדשים. הרעיון לא חדש. לא מעט יצרניות אופנועים מערביות מחפשות בשנים האחרונות שותפות עסקיות במזרח הרחוק לפיתוח כלים זולים שהפופולאריות שלהם בשווקי המערב גדלה, לאור המשבר הכלכלי שפוקד את אירופה. גם כניסת תקנות הרישוי האירופאיות החדשות לכלים בהספק של עד 47 כ"ס מגבירה את הכדאיות של כלים זולים בנפח קטן עד בינוני. הדוגמא הבולטת לשיתוף של מזרח ומערב שכזה הוא הרומן בין ק.ט.מ לבג'אג' ההודית. שיתוף הפעולה בין שתי היצרניות שהוליד את סדרת הדיוקים הקטנה שהזניקה את מכירות ק.ט.מ ובכך זכה יצרן הכתום בתואר יצרנית האופנועים הגדולה באירופה, על חשבון הבאווארים.

TVS  הינה יצרנית הדו-גלגלי הרביעית בגודלה בהודו עם היקף יצור של למעלה מ-2 מיליון אופנועים, טוסטוסים (תואמי הונדה קאב) וריקשות בשנה. עיקר הדגמים אותם מייצרת החברה הם בנפחים של עד 200 סמ"ק ופסגת ההיצע  כוללת את האפאצ'י 180 RTR בעיצוב צעיר יחסית וגם את ה MAX4R- אופנוע עם לא פחות מארבעה בולמי זעזועים מאחור ליכולת נשיאה גבוהה, כנראה עבור הודים שלוקחים איתם את כל המשפחה והכלב על המושב האחורי. שורשי החברה עוד בשנת 1911 והיא מעסיקה למעלה מ-40 אלף עובדים. נוסף לחטיבה הדו-גלגלית כולל גם יצור נרחב של חלקים וחלפים לשוק הרכב ובתוכניות הפיתוח שלהם יש גם קטנוע היברידי שאמור להופיע במהלך השנה.
שיתוף הפעולה כדאי כמובן גם עבור היצרנית ההודית שתוכל להציע סדרת כלים יוקרתית יחסית עבור השוק המקומי שהולך ומגלה עניין הולך וגובר בכלים שהם יותר מבסיסים.
טרם ידוע אילו אופנועים יוליד שיתוף הפעולה הגרמני-הודי אך פירות ראשונים צפויים להופיע, במקרה הטוב, לא לפני באמצע שנת 2014.

גלריה

5 תגובות ל ב.מ.וו בדרך להודו

  1. כבר ראיתי מה יוצא מהודו, לא תודה, נלך על יפני

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל