fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

הלמברטה חוזרת לישראל

הלמברטה חוזרת לישראל

אופיר דואק

צילום: יצרן

עוד שם דו-גלגלי נוסטלגי חוזר ארצה בימים אלו כשהפעם מדובר במותג האיטלקי למברטה. ותיקי הרוכבים זוכרים בערגה את קטנועי למברטה שהיו נפוצים בארץ בשנות ה-60' וה-70' ככלי תחבורה בסיסי. הלמברטה שהייתה פרי יצירתו של פרדיננדו אינוצ'נטי (שהחברה שנשאה את שמו ייצרה בין היתר את דגמי המיני מיינור באיטליה) נולדה כשנה לאחר שבאה לעולם הוספה המיתולוגית וכמוה התהדרה במרכב עשוי מתכת שכיסה את מכלולי ההנעה. למברטה הציעה מגוון דגמי קטנועים ותלת-גלגל (ריקשות) אך בניגוד לוספה היא לא שרדה. הלמברטה האחרונה ירדה מפס היצור באיטליה בשנת  1972 לאחר שנרכשה עשור קודם לכן על ידי קונצרן בריטיש ליילנד הכושל.
 
למברטה המשיכה להתקים לאחר שחברת Scooters India LTD (SIL)  קנתה את הזכויות לשם ואת קווי היצור והמשיכה לייצר את דגמי למברטה בהודו. ייצורה של הלמברטה נמשך בהודו עד לשנת 1997 אז הפסיקה חברת SIL את יצורם והעדיפה להתמקד בכלים מפיתוח עצמי. הזכויות לשם למברטה נמכרו על ידי SIL בשנת 2006 לידי חברת השקעות בריטית בשם FWL  וכעבור ארבע שנים החל המיזם להחזרת למברטה לחיים תוך שיתוף פעולה עם מהנדסים מאיטליה והכשרת פס ייצור בטאיוואן.

בשנת 2011 חזרה למברטה לחיים רשמית כשהוצג ה-LN עם מנועי 125 ו-150 סמ"ק ארבע פעימות,מקוררי אוויר ותמסורת ואריאטור מוכחים ואמינים שמקורם בסאניאנג. המרכב המעוצב עשוי מתכת הכולל גם תא אכסון מתחת למושב מיוצר באיטליה. על העיצוב הנוסטלגי ששואב השראה מדגמי ה-SX והגרנד פרי הקלאסיים  אחראי אלסנדרו טארטריני בנו של מייסד יצרנית הקטנועים איטלג'ט. תקופה קצרה לאחר מכן הורחב קו הדגמים של למברטה עם ה-LT הזהה ל- LN אך עושה שימוש במנועי 50 סמ"ק עם 2 או 4 פעימות. מנועי ה-50 סמ"ק משמשים גם את ה-LJ קטנוע עירוני הנבדל בעיצובו מדגמי ה-LN/LT בפנס קבוע בחזית ומושב מפוצל.

יבוא למברטה לישראל נעשה על ידי חברת שירומיקה המייבאת באגים וטרקטורונים והייתה עד לא מכבר יבואנית טרקטורוני דינלי. לארץ מגיעה הלמברטה LN  בגרסת ה-125 סמ"ק. מתחת לעיצוב המושקע והנוסטלגי מסתתר קטנוע בסיסי למדי במכלוליו. המנוע מקורר האוויר ומוזן מאייד מספק 8.7 כ"ס צנועים. מערכת הבלימה כוללת דיסק 190 מ"מ מלפנים ותוף מאחור והחישוקים הם בקוטר 12 אינטש.
מחירה של הלמברטה בישראל עומד על 19,950 ש"ח אך במסגרת ההשקה יעמוד המחיר על 18,500 ש"ח כולל קסדה במתנה. לשם השוואה הוספה LX125 המצוידת במנוע קירור אוויר מוזרק אך עם חישוקים קטנים יותר נמכרת במחיר של 19,200 ש"ח.
בעתיד הקרוב מתעתד היבואן להציע גם את מגוון האביזרים המקורי של היצרן הכולל סבל קדמי ואחורי, ארגזים ומדרסי רגליים. היבואן מעניק אחריות מקובלת בענף של שנתיים ללא הגבלת ק"מ וישנה פריסה של 5 סוכנויות ומוסכים מורשים ברחבי הארץ.

למברטה LN125 – מפרט טכני

מנוע צילינדר יחיד, 124.6 סמ"ק, 2 שסתומים, גל זיזים עליון, קירור אוויר, מאייד
הספק 8.7 כ"ס ב-8,000 סל"ד
מומנט 0.8 קג"מ ב-6,500 סל"ד
קדחXמהלך 57.8X52.4
יחס דחיסה 10.4:1
מתלים קדמי – מזלג טלסקופי
אחורי – בולם יחיד
בלמים קדמי – דיסק 190 מ"מ
אחורי – תוף
צמיגים קדמי – 110/70-12
אחורי – 120/70-12
גובה מושב 800 מ"מ
מיכל דלק 6 ליטר
משקל 107 ק"ג

גלריה

14 תגובות ל הלמברטה חוזרת לישראל

  1. ומה הקטע בדיוק.. כולם רוצים ׳רטרו׳ ?
    לדעתי רוצים משהו אמין וזול, ואין תחליף למודרניות. אבל מאחל הצלחה לכל כלי וכלי שמגיע לפה.

  2. שיפצתי אותה לבד ובאתי איתה לביתספר אבל אחרי שנה בטיפשותי החלפתי אותה בג'אווה 350 שקניתי מחבר, איזו טעות

  3. יצרן לא מוכר מול יצרן ותיק ומוכח וכנ"ל לגבי היבואן. נשמע מפתה. בהצלחה לפראיירים

  4. רטרו לא חייב לעלות כל כך הרבה כסף. אם היבואן היה מוכר אותה ב-14 אלף ש"ח אז אין ספק שהיא הייתה עדיפה על כל הקקנועי פלסטיק הסיניים

  5. רק חסרים ג'אווה ו-MZ ואפשר לפתוח בית אבות מוטורי

  6. כולל חבילת וזלין על חשבון הבית לפרייר התורן

  7. אם המחיר היה 2000 ש"ח יותר ממיו מצ'וקצק היה כאן להיט אמיתי בעיצוב איטלקי. ב-20 אלף שקל חבל להם על הזמן, ימכרו 10 חתיכות בשנה

  8. אבל כל מילה נכונה (לצערי).
    שיהיה בהצלחה
    עוד מישהו שחושב שהוא הולך לעשות כסף גדול.

  9. התמונות עם הבחורות על הלמברטה הורסות! אלו פצצות על.

  10. למרות היריבות הנצחית, ניתן לראות למברטות מקוריות במועדון הווספות הישראלי.
    בתחילת מאי מתקיימת תצוגה, פרטים ב
    http://www.israeli-vespa.org

  11. הלמברטה מפח תוצרת איטליה ולא תלך למיחזור כול כך מהר כמו שאר הפלסטיקים

  12. לא משנה המחיר אני רוצה אחת אצלי בסלון .אין עצובים כאלה מדהים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל