fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

ימאהה חושפת את דגמי המוטוקרוס של 2014

ימאהה חושפת את דגמי המוטוקרוס של 2014

אופיר דואק

צילום: יצרן

לפני כחודש חשפה הונדה את דגמי המוטוקרוס שלה לשנת 2014 וכעת מכיעה התשובה של היריבה הוותיקה ימאהה. בימאהה מרכזים השנה את מרב תשומת הלב ל-YZ450F החדש לחלוטין אך בה בעת גם ה-YZ250F זוכה למקצה שיפורים לא מבוטל. מכיוון שהחל מהשנה אופנועי מוטוקרוס נמכרים סוף סווף באופן חוקי גם בארצנו נזכה לראות כאן את צמד דגמי 2014 אך זה יקרה ככל הנראה לא לפני סוף השני הקלנדרית.
 
YZ450F
מנועו של ה-YZ450F חדש לחלוטין. יחסי הבוכנה ויחס הדחיסה נותרו זהים אך בימאהה מצהירים כי הבוכנה, השסתומים, מעברי היניקה והפליטה, מערכת ההצתה ומערכת היניקה זכו לתכנון מחודש ובנוסף ישנו מחשב ניהול מנוע חדש לגמרי. חידוש מעניין הוא במערכת הפליטה שבה צינור הפליטה  יוצא מחלקו האחורי של המנוע אך במום להתחבר ישירות אל דוד הפליטה הוא מקיף את המנוע ולפנים ואל צידו הימני של המנוע ורק אז מתחבר על הדוד. פתרון זה אמור לפי ימאהה לשפר את הולכת גזי הפליטה וגם מאפשר להשתמש בדוד פליטה צר יותר הממוקם כלפי מרכז השלדה ולא בצד האופנוע. תיבת ההילוכים קיבלה יחסי העברה חדשים בהילוכים השני והשלישי כדי שיתאימו לאופי המנוע החדש ומנגנון העברת ההילוכים כדי לשפר את נוחות וחלקות העברת ההילוכים.
עוקת השמן של המנוע חדשה וקומפקטית יותר כדי להתאים לשלדה החדשה של דגמי 2014.

אם כבר הגענו לשלדת האלומיניום החדשה, היא  זהה לזו של ה-YZ250F של 2013 כך שבסיס הגלגלים התקצר בס"מ לעומת דגמי 2013 של ה-YZ450F. ציר ההיגוי קרוב יותר בס"מ אל הרוכב כדי להעמיס יותר משקל על הגלגל הקדמי. בתוך השלדה ישנו מיכל דלק חדש בנפח 7.5 ליטר המשלב בתוכו גם את בית מסנן האוויר. למרות הגידול בנפח מיכל הדלק צר יותר מבעבר כדי לאפשר חביקה משופרת של האופנוע. המזלג הקדמי הוא מתוצרת קאייבה הכולל שיכוך אוויר ושמן נפרד והוא מחובר למשולשים היגוי חדשים. תושבות כידון העשויות כעת מגומי על מנת לתת היזון חוזר טוב יותר לרוכב שנהנה גם מכידון חדש. הבולם האחורי, גם הוא מתוצרת קאייבה זכה לקפיץ חדש ולכיול מעט שונה.

לבסוף זכה ה-YZ450F לפלסטיקה חדשה המאפשרת זרימת אוויר טובה יותר למצננים וגם לגרפיקה עדכנית. דגמי 2014 יוצעו בצביעת כחול ימאהה המסורתית או בצביעת אדום לבן הקלאסית של היצרן.

YZ250F
השינויים ב-YZ250F לשנת 2014 כוללים בראש ובראשונה מעבר להזרקת דלק עם פרפר בקוטר 44 מ"מ במקום מאייד הקהיין FCR שהיה בדגמים הקודמים. יחד עם הזרקת הדלק קיבל המנוע מחשב ניהול חדש, שסתומים  חדשים, מעברי פליטה ויניקה שעברו תכנון מחודש ובוכנה חדשה עם שתי טבעות אטימה. מערכת הפליטה חדשה גם היא וכמו ב-YZ450F פתח הפליטה של המנוע ממוקם מאחור והשנה ישנו אותו צינור המתעקל סביב המנוע. תיבת נותר ללא שינוי למעט מנגנון העברת הילוכים משופר.

השלדה בדגמי 2014 זכתה למספר חיזוקים ולשלדת זנב חדשה וקלה יותר. מתלי הקאייבה מלפנים ומאחור נותרו ללא שינוי למעט סידור פנימי מחודש במזלג וכיול מעט שונה. כמו כן ישנו גם מיכל דלק חדש בנפח של 8 ליטר, 2 ליטר יותר מבדגמי 2013. הגרפיקה התעדכנה כמקובל ובהתאם לזו של גרסת ה-450. גם את ה-YZ250F יהיה ניתן להשיג בצביעה כחולה או לבנה/אדומה.

5 תגובות ל ימאהה חושפת את דגמי המוטוקרוס של 2014

  1. אופיר הם הפכו את המנוע! כמו ב450! מהתיאור היבש שלך אפשר להרדם.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל