fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן

מסירות יולי – שינוי מגמה

מסירות יולי – שינוי מגמה

אופיר דואק

צילום: תומר לשר

השוק הדו-גלגלי בישראל משנה מגמה. אם בחמשת החודשים הראשונים של השנה שמר השוק על יציבות במכירות (לא עניין של מה בכך בהתחשב במצב הכללי והכלכלי), מגיעים נתוני המסירות של חודש יולי לצד נתוני חודש יוני המעודכנים המראים כי שוב הירידות חוזרות לשלוט בענף. באופן מפתיע הירידה מתרחשת דווקא בחודשי הקיץ הנחשבים באופן מסורתי כחודשים היותר חזקים מבחינת היקף המסירות בשוק הדו-גלגלי.

סיכום מסירות ינואר-יוני 2013

בחודש יולי החולף נמסרו 1,253 כלים דו גלגליים לעומת 1,563 כלים שנמסרו בחודש יולי אשתקד, ירידה של כ-20% זאת כאמור, דווקא בחודש שנחשב לאחד החזקים בענף הדו-גלגלי באופן מסורתי. את התמונה מאזן במעט נתון המסירות המעודכן של חודש יוני ממנו עולה כי בחודש זה נמסרו 1,276 כלים מה שאומר שהירידה במכירות חודש יוני הסתכמה ב-5.9% במקום בלמעלה מ-17% כפי שהוערך בתחילה.
בסך הכל נמסרו מאז תחילת שנת 2013 8,053 כלים דו גלגליים ברישוי רגיל לעומת 9,237 כלים בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בירידה של כ-12.9% מה שאומר שבקצב הנוכחי יתכן ובשנת 2013 יעלו לכבישים כ-12 אלף כלים דו-גלגליים בלבד.

המותג החזק בחודש יולי החולף היה סאניאנג ממנו נמסרו 494 כלים כשאחריו נמצאת קימקו עם 220 מסירות. במקום השלישי מדורגת דיאלים עם 154 מסירות, החודש החזק ביותר של המותג מאז החל שיווקו המחודש בארץ. במקום הרביעי בטבלת המסירות נמצאת הונדה עם 102 כלים, חמישית מהם בנפח של יותר מ-500 סמ"ק.

בהתפלגות המסירות לפי נפחים ממשיכה קטגורית ה-51 עד 125 להחזיק בעיקר נפח המסירות בענף עם 553 כלים. אחריו נמצאת קטגורית ה-126עד 250 סמ"ק בה נמסרו 456 כלים ובמקום השלישי בהתפלגות המסירות על פי נפחים נמצאת קטגורית ה-251עד 500 סמ"ק בה נמסרו 132 כלים. אגב, באופן מעניין נרשמת התעוררות בקטגורית הקטנועים החשמליים שבה נמסרו בחודש החולף 25 כלים (רובם מבית B אלקטריק), כשליש מנפח המסירות של הקטגוריה מתחילת השנה. עם זאת לאור העלויות הנמוכות של הקטנועים החשמליים הם עדין לא מצליחים להוות גורם משמעותי בשוק המקומי.

התפלגות מסירות לפי נפח

מיקום קטגוריה מסירות יולי מסירות מתחילת השנה
1. 51 עד 125 סמ"ק 553 3,701
2. 126 עד 250 סמ"ק 456 3,063
3. 251 עד 500 סמ"ק 132 883
4. 501 עד 750 סמ"ק 60 458
5. 751 סמ"ק ומעלה 27 300
6. מנוע חשמלי 25 68
7. עד 50 סמ"ק 0 3



8 תגובות ל מסירות יולי – שינוי מגמה

  1. המיותרות האלה? מדינת ישראל רצחה את הענף ואין מה להוסיף.

  2. חשוב לציין שאת החשמליים קנו בעיריית ת"א עבור פקחי תברואה וכ"ו גם הרכישה המאסיבית של קטנועי דיאלים עשה גוף אחד בודד (משטרה אם אני זוכר נכון) ככה שנשארנו עם סאן יאנג וקימקו שעדיין שולטים בשוק ולא מורידים שקל מהמחיר הגבוה של הכלים 125 סמ"ק עולה כ 18000 ?? למה?

  3. ככה זה שמוכרים קטנוע 500 סמק במחיר של רכב חדש…..

  4. משמח מאוד , אולי כל אלה שחיים בסרט יורידו מחירים על אופנועי יד שניה ולא יבקשו עשר אלף מעל המחירון

  5. 6000 שקלים ביטוח ו 18 אלף על כלי 125?
    אין שום הצדקה בעולם לרכוב על דו גלגלי בישראל.
    או שאתה אופנוען מכור עם אופנוע כבד ומוכן לשלם כל מחיר או שלך תתפוס חנייה, תעשה זיהום ותשלם דקל כדי להמשיך ולתחזק את ממלכת הטייקון המקודשת.
    מילא איכס על המדינה אבל איכס גדול וענק גם על היבואנים שעוזרים לה במחירים מטורפים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל