fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אודי דגן 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

אינדיאן מציגה צ'יף חדש

אינדיאן מציגה צ'יף חדש

אופיר דואק

צילום: יצרן

אינדיאן ממשיכה בתהליך ההתחדשות שלה. לאחר שעברה לפני 3 שנים לבעלות קונצרן פולאריס וחידשה את יצור דגמי הצ'יף החל המותג בעל השם המיתי בעולם האופנועים לתכנן את צעדיו קדימה. המטרה היא לספק תחרות ראויה להארלי דיווידסון ולשם כך מתכוונים באינדיאן להציג קשת דגמים רחבה. הבסיס אמור להיות מנוע ה-111 Thunder Stroke החדש של החברה שהוצג בחודש מרץ האחרון. כעת זוכה הצ'יף של אינדיאן, המהווה את שדרת בסיס הדגמים של החברה, למנוע החדש וזוכה במקביל למקצה שיפורים.

מנוע ה-111 שבליבו של הצ'יף חדש לחלוטין והוא בנפח 1,811 סמ"ק שהם 111 אינטש מעוקב. המנוע החדש המחליף את המנוע הוותיק בנפח 1,702 סמ"ק ששימש את האינדיאן בגלגול המודרני שלה. ה-111 הואאנ מנוע חדש אך הוא שומר על התצורה מסורתית ומיושנת של קירור אוויר שמן ושני שסתומים לצילינדר המונעים על ידי מוטות דחיף המקובלת בקרב הקרוזרים האמריקאים, אבל בשם תקנות זיהום האוויר הוא מציע לפחות הזרקת דלק.
נתון ההספק של המנוע החדש לא מפורסם אך נתון המומנט, המשמעותי יותר באופנועי קרוזר/קאסטום, עומד על 16.1 קג"מ ב-3,000 סל"ד. אגב, הסל"ד המרבי של המנוע הוא 5,500 מה שאומר שהצ'יף נישא על גלי המומנט. לצ'יף יש גם שלדה חדשה עם פתחי יניקת אוויר המשולבים בה. רשימת הציוד התקני כוללת מערכת ABS, בקרת שיוט וגם הנעה ללא מפתח, מה שמכונה "מפתח חכם" המתבסס על חיישני קרבה.
העיצוב של הצ'יף החדש דומה לזה של היוצא ואך ניתן להבחין בחזית החדשה, עדין עם שלושת הפנים אך בעיצוב שונה עם פנס מרכזי עגול. יתר סממני נעיצוב של הצ'יף החדש נשמרו וזכו לעדכונים קלים :המזלג עם שפע הכרום, הכנפיים הגדלות המכסות את הגלגלים וכמובן סמל האינדיאני בראש הכנף הקדמית.

אינדיאן מציעה את הצ'יף בשתי גרסאות על בסיס הצ'יף קלאסיק שהוא הדגם הבסיסי (בתמונה הראשית). הגרסה הראשונה היא הצ'יף וינאטג' בעלת סממני עיצוב ואבזור המדגישים את אווירת הרטרו כמו למשל תיקי אוכף עם פרנזים מעור, מושב דומה בשיבוץ ניטים, משקף רוח מעוגל ומגיני מנוע עטויי כרום. מחירו של הצ'יף וינטאג' גבוה ב-2,000 דולר מזה של הצ'יף הבסיסי שמחירו מתחיל ב-19 אלף דולר.
בפסגה שוכנת גרסת הצ'יפטאין, גרסת תיור למי שמעוניין לחצות את ארה"ב מחוף אל חוף והיא כוללת פיירינג קדמי עם משקף מובנה, מערכת שמע עם דיבורית בלוטות', סט מזוודות מקורי ואת מגיני המנוע של גרסת הוינטאג'. מחיר הצ'יפטאיין הוא 23 אלף דולרים לפני תוספות. באופן מעניין מציעה אינדיאן את הצ'יף בארה"ב עם אחריות ל-5 שנים.

גלריה

8 תגובות ל אינדיאן מציגה צ'יף חדש

  1. האינדיין הראשון והמקורי יוצר בין 1922 -1953 והפמעל פשט רגל.
    השם נקנה ויוצר מחדש בין 1963-1977, ושוב פשט רגל.
    השם הועבר שוב לבעלים חדשים שייצרו את האופנוע בין 99-2003 ושוב, המפעל נסגר.
    בשנת 2006 השם נקנה ושוב יוצר עד שנת 2011.
    בשנת 2011 השם נקנה ע"י חברת פולאריס (בעלי ויקטורי) והם התחילו בייצור שעליו הכתבה.

  2. להארלי יכולה להיות בעיה עם אינדיאן, שכן בניגוד לכל מיני רפליקות וחיקויים (ויקטורי, למשל…) המותג אינדיאן וותיק עוד יותר מהארלי, ועדיין מוכר מאוד בארה"ב למרות שהחברה המקורית כבר לא קיימת. לאינדיאן היה ויש קהל מעריצים כה אדוק, עד שבמשך כל השנים היו תמיד יזמים וחולמים שייצרו את האופנוע, לאחר רכישת השם והזכויות. יש לי ההרגשה שבפולאריס לא יוותרו לתרנגולת הזו להטיל ביצי זהב. כמו הארלי – זה בהחלט נחשב ל'דבר האמיתי'

  3. צודק, זה עדין חתיכת הסטוריה עם מסורת וקהל מעריצים בדומה לליברפול אבל הארלי מראים על סוג של יציבות כלכלית, ואיפה שהוא אני מתחבר לזה יותר. האם אתה באמת חושב שמי שמחזיק עכשיו את אינדיאן בכל ערכים של "לשמור ולפתח בכל מחיר?"

  4. דבר אחרון שאפשר לומר על הארלי זה שהם מיצגים יציבות כלכלית, לבטח שלא בראי הזמן. מה פולאריס יעשו עם אינדיאן? קטונתי. אני מאמין אבל שאם ירצו למנף את המותג ולהפוך אותו למכניס מזומנים, הם יצטרכו בהחלט לשמר את הערכים שלו ולדאוג שהוא יישאר 'אינדיאן' ראוי. קשה לי להאמין שבעתיד נראה אינדיאן לשטח…

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל