fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אודי דגן 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
MV קוביה

האלקטרוניקה החדשה של בוש, יותר בטוח – פחות מהנה

האלקטרוניקה החדשה של בוש, יותר בטוח – פחות מהנה

גיא בן ברק

צילום: יצרן


מערכות ABS ממוחשבות ובקרת אחיזה בשילובים כאלה ואחרים קיימות כמעט כסטנדרט באופנועים הגדולים של השנים האחרונות, לא רק לשיפור הבטיחות אלא גם לשיפור זמני ההקפה – אם אופנועי MotoGP על רוכבי העל שלהם עושים שימוש בבקרה אלקטרונית נרחבת אז למה אנחנו לא?

חברת המערכות האלקטרוניות לרכב הוותיקה בוש, מחלוצות הזרקת הדלק למכוניות עוד בשנות ה-70', בשיתוף ק.ט.מ פרסמו כעת כי בשנת 2014 יציגו מערכת בטיחות ממוחשבת דור חדש, אשר תותקן באופנוע הדגל של היצרן האוסטרי-הודי, אדוונצ'ר ומן הסתם גם בסופר דיוק 1290 שאמור לצאת כול יום.


כפי שניתן לראות בסרטון המצורף המערכת מבקרת באמצעות חיישנים את רמת האחיזה בשני הגלגלים, עצמת בלימה ואת הכוח המגיע מהגלגל האחורי לאדמה וזאת כדי למנוע החלקות ואבדן יציבות וכוח – אלה כבר מוכרים ממערכות קיימות היום בשוק בעיקר אצל ב.מ.וו, דוקאטי ואפריליה, אבל החידוש בבוש/ק.ט.מ הוא שקלול נושא זווית ההטיה, גם אותה לומדת המערכת באמצעות חיישניה הרבים מה שאומר שהמערכת תקטין מאוד את סכנת הנפילה בהטיה כאשר מתפעלים את הבלמים או את המצערת. כידוע בהטיה שטח קטן מאוד של הצמיג אוחז באספלט ובמידה ומנסים להעביר דרך שטח זעיר זה כוח תאוצה או בלימה מסתכנים הרבה יותר בנפילה מאשר במצב זקוף בו מלוא מדרס הצמיג אוחז באדמה; המערכת של בוש מבקרת את רמת האחיזה וכאשר היא חשה בתחילת נעילת גלגלים או החלקה, היא משחררת או בולמת את אחד משני הגלגלים או שניהם, זה מאפשר לרוכב לבלום או להאיץ תחת הטיה בפחות חשש בהשוואה לאופנוע רגיל.


מערכות בטיחות אקטיביות מוכרות היטב מעולם המכוניות, וכאמור בשנים האחרונות נכנסות יותר ויותר לאופנועים מתוך כוונה להקטין את מספר התאונות העצמיות ההולך וגדל, כולל בישראל, כתוצאה מרמת רכיבה נמוכה של הציבור. אין ספק שמערכות אלה מסייעות לחתך רחב מאוד של רוכבים, אבל לרוכבים יותר מנוסים המבקשים להחליק גלגל קדמי מפעם לפעם לתוך פניה או להיכנס לסיבוב עם גלגל אחורי מחליק וכידון נגדי נעול ועוד מעשים משמחי נפש של אופנוען כהלכתו – המערכות החדשות מבשרות עוד הכבדה רגולטורית, מחיר יקר, משקל גבוה ובעיקר פטרנליזם מתנשא של הרשויות והיצרנים.




גלריה

9 תגובות ל האלקטרוניקה החדשה של בוש, יותר בטוח – פחות מהנה

  1. מעניין יהיה להרגיש איזו מין תחושה תעביר מערכת זו כשהיא נכנסת לפעולה בעת איבוד אחיזה בהטיה חריפה שהרי לרוכב ממוצע, כל שינוי או הפתעה שבאים מהאופנוע בעת פניה, יגרמו לו באופן אינסטינקטיבי להתיישר…

    אני מאוד סקרן איך זה ירגיש.

  2. האם אתה, "האופנוען כהלכתו", מסוגל במקרה חרום, לבלום בעוצמה מקסימלית תוך כדי פניה ועדיין לשמור על הקו? אם כן, אשמח לדעת איך עובדים חוקי הפיזיקה הפרטיים שלך. אני אישית (מעל ל20 שנה על הכביש) אשמח ליכולת הנוספת הזו במקרה חרום ומקווה שיכולת זו תגיע מהר גם לאופנועים זולים יותר. יש הרבה סיבות טובות לכעוס על היצרנים והרשויות. הכנסת מערכות מצילות חיים אינה אחת מהם.

  3. מה פשר הטיעון על גודל שטח הצמיג בהטיה שהוא קטן יותר מצמיג זקוף כגורם לנפילה? זה זניח לחלוטין. הסיבה לנפילה בהטיה היא כוחות צד איתם הצמיג מתמודד ואובדן אחיזה בשל החלקה הצידה, בעוד כאשר הוא זקוף לרוב אין כוחות צד. הסבר עילג ולא מדעי. איפה העריכה?

  4. מאיפה הכותב יודע שזה פחות כיף? הוא הרי לא רכב על זה. אולי יכולת לבלום חזק תוך כדי הטייה זה כיף לא נורמלי?והביקורת על הרשויות המכבידות גם לא רצינית – מנסים להציל חיי רוכבים בכביש הציבורי והוא מתעסק בקונספירציית אנטי חשק. לא רציני.

  5. הינו בעל יכולות של רוכב gp ובסופו של דבר גם הם רק בני אדם והכביש הציבורי הוא לא מסלול gp.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל