fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

עולה חדש: ק.ט.מ דיוק 390

עולה חדש: ק.ט.מ דיוק 390

טל סולומון

צילומים: דודי גולן


ביום חמישי האחרון הושק ברוב כבוד אח נוסף למשפחת הדיוק המורחבת, דיוק 390, המתאים לרוכבים בקטגוריית הביניים. ההשקה התקיימה במתחם קניון ארנה שבהרצליה, כמה סימלי, בשעת בין הערביים כאשר השמיים נצבעו בכתום. למרות מספר מצומצם של עיתונאים שנכחו באירוע ההשקה, אנשי ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית ק.ט.מ בישראל, דווקא לקחו את ההשקה הזו מאוד ברצינות ולא סתם. קטגוריית A1 (המוגבלת ל-33 כ"ס) הולכת ומתחזקת בארצנו, גם דו"ח מסירות הדו"ג לחודש ספטמבר מעיד על כך. בכל הקשור לאופנועי A1,ההיצע די מוגבל עם אופנועים הפונים יותר אל רוכבים ספורטיביים דוגמת קאוואסאקי נינג'ה 250, הונדה CBR 250 ויוסאנג GTR 250. כעת יש לק.ט.מ את המענה לאופנוע נייקד שובב עם גנים של חוליגניזם, ואם יזכה לאהדה מצד הרוכבים המקומיים לד.ל.ב יש הזדמנות לספח לשורותיה לקוחות חדשים שמאסו במיינסטרים הנוכחי. 


התרחבותה של משפחת הדיוקים הכתומה החלה מאז המשבר שתקף את העולם בשנת 2008, אז חל מפנה בצורת החשיבה של מקבלי ההחלטות העומדים בראשה של היצרנית האוסטרית, המזוהה כל-כך עם תחום השטח. נשיא החברה, שטפן פירר, אף הצהיר על כך בראיונות שנערכו עימו ואמר שלצד ההשקעה האדירה של היצרנית בתחום השטח, נוכל לראות גם אופנועי כביש טהורים וכתומים. כמו שאמר כך היה ולמשפחת הדיוק החלו להתווסף יותר ויותר גרסאות נפח. שיתוף הפעולה והבעלות החלקית של בג'אג' ההודית תרם רבות לפיתוח וייצור אופנועי הכביש של ק.ט.מ. כמו יצרניות רבות גם ק.ט.מ הבינה שכדי למכור יותר צריך לפנות אל הצעירים. מתוך גישה זו נולדו הדיוק 125 ו-200 סמ"ק שהפכו מהר מאוד ללחמניות חמות במזרח הגלובוס.

בשל השינוי בתקנות הרישוי באירופה אופנועי הביניים מוגבלים לכ-47 כוחות סוס ומנועו של הדיוק תוכנן להפיק 44 כוחות סוס. בארצנו תקנות הרישוי עדין לא השתנו (ולצערנו גם לא ישתנו בקרוב…) ולכן הדיוק 390 מגיע ארצה עם הגבלה על המנוע ל-33 כוחות סוס כדי שיתאים לקטגוריית A1. מעשה נבון מצד היבואנית ומעשה חלמאות מצד מדינת ישראל שפותחת פתח לפרצות בחוק, במקום שמישהו ממקבלי ההחלטות ייתן דעתו לכך וישכיל להוביל אותנו בעקבות מדינות נאורות יותר. 

מנועו של הדיוק, סינגל מקורר מים בנפח 375 סמ"ק. בפיתוחו של המנוע הקפידו אנשי ק.ט.מ לשמור על מידותיו ומשקלו קטנים במיוחד כדי שיתאים לשלדת האחים בנפח 125 ו-200 סמ"ק. ואכן, משקלו הכולל של הדיוק 390 הוא 150 ק"ג רטובים בלבד, מה שלדברי ק.ט.מ הופך אותו לקליל וזריז ובעל כוח מספק. בק.ט.מ מדגישים שלמרות נפחו של האופנוע השקיעו בפיתוחו ובמכלוליו מחשבה רבה, והדבר ניכר גם במערכת המתלים (WP) והבלמים (ברמבו ו-ABS בוש) בהם מצויד ה-390. גם באפשרויות אבזור "אפטרמרקט" (פאוורפארטס ק.ט.מ) לא חסכו הכתומים וברשימה זו ניתן למצוא גלגלי שיניים, מגן שרשרת, תיקי זנב ומיכל, מכסה שמן ועוד רבים וטובים. 

מחירו של הדיוק 390 אינו זול – 55,900 שקלים. מחיר ההשקה ל-20 הדגמים הראשונים שימכרו נקבע על 49,900 שקלים. למרות המחיר, אם נמדוד את האופנוע על פי מכלוליו המשובחים, ניתן להסיק שיש תמורה בעד האגרה. מבט חטוף במפלץ הקטן בהחלט עושה חשק לקחת אותו לסיבוב דאווין בעיר, אך תשובה אמיתית לשאלת התמורה נקבל רק לאחר שרכב עליו ונבחן אם התבשיל של ק.ט.מ אכן ראוי לשבחים שמורעפים עליו. 



ק.ט.מ דיוק 390 


מנוע: סינגל, 4 פעימות, מקורר מים
מומנט: 3.5 קג"מ ב-7,250 סל"ד
הספק: מוגבל ל-33 כו"ס (מתוך 44)
מתלה קדמי: מזלג הפוך WP, קוטר 43 מ"מ 
מתלה אחורי: WP מונושוק, 150 מ"מ מהלך
בלם קדמי: דיסק בקוטר 300 מ"מ, עם 4 בוכנות לקליפר
בלם אחורי: דיסק בקוטר 230 מ"מ, בוכנה לקליפר
ABS: מערכת 2 ערוצים מתוצרת בוש
צמיג קדמי: 110/70-17
צמיג אחורי: 150/60-17
מיכל דלק: 11 ליטר

גלריה

11 תגובות ל עולה חדש: ק.ט.מ דיוק 390

  1. שהשטח הוא המקום שחברה כמותם יכולה להרוויח בו כסף ולהתחזק. כל הכבוד.

  2. חובקת? זה לא יחזק את הרעידות והטילטול של השילדה בעומסים?

  3. מסיר את ההגבלה ומסתכן מול המשטרה והביטוח כי המדינה שמה על רוכבי האופנועים ז@#

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל