fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן

מועדון האופנועים האמריקני נגד חובת קסדה

מועדון האופנועים האמריקני נגד חובת קסדה

גיא בן ברק


זה אולי ישמע מוזר לכל אופנוען בעולם אבל ברוב מדינות ארצות הברית אין חובת חבישת קסדה, יתרה מזאת, מדינות שכן העבירו חוק קסדה חטפו לאחר החלטתם פסיקה מבטלת מבית המשפט העליון בטענה שחופש הפרט המובטח בחוקה גובר על כל שיקול אחר, כולל הצלת חיים.

אבל גם לטענה המגוחכת והמופרכת הזו הולך ובא סוף, לאור מספר ההרוגים והפצועים המאמיר בארה"ב בשנים האחרונות למספרים בלתי נסבלים – למשל מספר ההרוגים לכל 100,000 יחידות הוא פי 13 (!) בהשוואה למכוניות, והרוב בגלל רכיבה ללא קסדה – ממליץ הגוף המרכזי למניעת תאונות ומחלות בממשל, CDC, להעביר חוק פדרלי שיחייב את כל מדינות ארה"ב לחוקק חוק חבישת קסדה. באופן ציני ברור שלא רק חיי אדם חשובים למחוקק האמריקני אלא כרגיל כסף, העלויות של הטיפול באופנוענים שנפלו ללא קסדה ומייד חטפו פציעה חמורה גם ב-20 קמ"ש, עלו לממדים שהכלכלה האמריקנית לא מסוגלת או רוצה לשאת עוד.

ומי באופן מפתיע עד הזוי לא רק שלא תומך בחוק קסדה אלא מתנגד לו נחרצות? לא אחר מאשר ה-AMA, ארגון האופנוענים הגדול והוותיק בעולם הקיים למעלה מ-100 שנה. הטיעונים של המועדון, תוך התפתלויות בלתי נמנעות, מגוחכים בנוסח "נכון שאנחנו תומכים בחבישת קסדה כעיקרון – אבל מאמינים שאסור לכפות את זה על הרוכבים…". זה כמו להגיד "אנחנו מתנגדים לאונס ילדים אבל מתנגדים שיהיה חוק נגד זה". בנוסף מעלה הארגון טיעון רע נוסף האומר "ההגנה הטובה ביותר בפני תאונות אופנוע היא לא להיות מעורב בתאונות כלל". ואני שואל – באיזה יקום מקביל יש אופנועים שלא נופלים לעולם? 

לכן אין פלא שבהודעתו זו הלך ה-AMA רחוק מדי ובקרב הרשתות החברתיות והאתרים האופנוענים האמריקנים נרשמת התנגדות עזה לעמדה זו, המתנגדים כותבים כי לא ניתן להגן על האפשרות לרכוב ללא קסדה בשעה שהאופנוענים עצמם ברובם המכריע מאמינים כי הקסדה קריטית, והנתונים מבהירים חד משמעית שבארה"ב מספר הנפגעים קשה יותר מכול מדינה אחרת בעולם בדיוק בגלל היעדר קסדה; למעשה רק אוסף של אנרכיסטים שיתנגד אוטומטית לכל חוק גורר בקולניות את הנהלת ה-AMA לעמדה השגויה הזו שאם ימשיך לדבוק בה עלול לאבד את מעמדו כארגון העל של אופנועני ארה"ב עבורו טרח זמן רב כול כך.



8 תגובות ל מועדון האופנועים האמריקני נגד חובת קסדה

  1. מת להיות שם, לחיות שם, אבל המוח שלהם זהה למוח של ציפור

  2. קסדה – רוכבי הארלי בניו יורק לא רוצים אותה

    אם הסיפור הבא לא היה כל כך טרגי הוא היה דוגמא מצוינת להגדרה המדויקת של אירוניה.
    לפני מספר ימים, במהלך מסע מחאה של כ-500 אופנוענים שהתקיים באפ-סטייט ניו יורק נגד הכוונה לחייב את הרוכבים במדינה לחבוש קסדה, אחד המשתתפים, פיליפ קונטוס, בן 55 שרכב על הרלי-דייווידסון, בלם לפתע בחוזקה מסיבה לא ברורה. בעקבות הבלימה העוצמתית ננעלו גלגלי האופנוע וקונטוס לא הצליח להשתלט על ההחלקה של הכלי. הרוכב הועף מהאופנוע ופגע עם ראשו (שכמובן היה ללא קסדה) במדרכה.

    מעוצמת המכה של הגולגולת במדרכה נגרמה לקונטוס פגיעה רב מערכתית קשה ולרופאים שהבהילו אותו לבית החולים הסמוך לא נותר אלא לקבוע את מותו. הרופאים וחוקרי תאונות הדרכים מהמשטרה שהגיעו למקום היו תמימי דעים: אם קונטוס היה חובש קסדה הוא היה נשאר בחיים.

    אופנועני "הרעם המתגלגל"

    אין כמו הרוח בשיער ב-100 קמ"ש
    צילום׃ CNN

    הסוף הטרגי של מסע המחאה הוא אולי ההוכחה הניצחת ביותר למשתתפיו לכך שחובה תמיד לחבוש קסדה כשרוכבים על כלי דו גלגלי, אך בעוד שבעבור הרוב המוחלט של האנשים, שמראש כנראה האמינו בחשיבות ההגנה על הפדחת זו נראית מסקנה יותר ממתבקשת דווקא חבריו של הקורבן שביכו את לכתו של הרוכב הוותיק התבטאו ואמרו שהם לא נגד קסדות. לדבריהם, הם מדי פעם משתמשים בהן אבל עדיין חושבים שזו צריכה להיות בחירה שלהם ולא חוק וכי אין חוויה מהנה יותר מלרכב על הארלי דייווידסון במאה קמ"ש כשהרוח מבדרת את השיער. אתם יודעים מה, אולי הם צודקים. כשאין שום דבר שם בתוך הקופסא אין באמת על מה להגן.
    ליתר האנשים שרוצים לשמור על הראש במצב שלם אנחנו נדגיש שחובה לרכב עם קסדה, וכמו שמקרה אבי כהן המצער מלמד, חובה שהיא תהיה קסדה מלאה ובטיחותית.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל