fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
סטפן
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

קאוואסאקי קונספט בטוקיו: מנוע טורבו 4 ציל' ותלת עירוני

קאוואסאקי קונספט בטוקיו: מנוע טורבו 4 ציל' ותלת עירוני

גיא בן ברק

צילום: יצרן


קאוואסאקי מציגה בתערוכת טוקיו צמד קונספטים: "קטנוע" שלושה גלגלים (כמעט ארבעה בעצם), ומנוע ארבעה צילינדרים טורבו. 

מבין השניים המנוע נראה קרוב יותר מן הסתם למימוש, לקאוואסאקי המזוהה עם מנועי ארבעה צילינדרים גדולים וחזקים יש גם הצלחה בתחום הטורבו. הניסיון הראשון והיחיד שלה ליצור מנוע טורבו לאופנוע נעשה בתקופת "פריחת הטורבו היפני" בתחילת שנות ה-80' של המאה העשרים, אז ה-GPZ750 טורבו של 1984 היה האופנוע המוצלח מכולם. מעניין שהטורבו עושה קאמבק בתערוכת טוקיו הנוכחית, עם סוזוקי שהציגה קונספט טורבו טווין ועכשיו קאוואסאקי. התקנת טורבו באופנוע אינה טבעית, ישנה עליה משמעותית במשקל, כוח מתפרץ ובסל"ד גבוה בלבד הפוגע בהתנהגות ועוד. אין פלא שטורבו, למעט כאמור בתחילת שנות ה-80', לא הותקן באופנועים סדרתיים.

באשר לתלת הקרוי "קונספט J" ולא במקרה, קאוואסאקי מראה עניין גובר בתחבורה העירונית ולא מכבר הציגה J דו גלגלי, ה-J300, שלמרות האות המשותפת רחוק שנות אור מהיצור העתידני שהציגה קאוואסאקי השבוע. הקונספט כמובן עם הנעה חשמלית בלבד יכול לשנות את גובהו מעל הכביש בהתאם לתנאי והצרכים, הוא מצויד בסוג של  כידון – והיצרן ממשיך ומפרט את משנתו העתידית עוד ועוד אבל ממש אין טעם להלאות אתכם בזה, גם אם יקרה זה עוד שנים רבות והכול ישתנה מן הסתם. 



גלריה

7 תגובות ל קאוואסאקי קונספט בטוקיו: מנוע טורבו 4 ציל' ותלת עירוני

  1. פעם צחקו על הרבה דברים שהיום מציאותיים אל לזלזל ברעיונות פיתוח של הירוקים כי בעוד מספר שנים הוא יטוס בכבישים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל