fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן

לא רק אנחנו אוכלים אותה

לא רק אנחנו אוכלים אותה

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

צרת רבים חצי נחמה או נחמת טיפשים, בכול מקרה צרות אופנועני ישראל אינן יתומות וגם במדינות אחרות ועשירות פי כמה בתרבות דו-גלגלית סובלים האופנוענים מהתעללות הרשויות.

בבריטניה עומדת המהירות המרבית המותרת באוטוסטראדה הראשית במדינה, M1 המקשרת בין לונדון לעיר לידס, לרדת בכמעט 20 קמ"ש ותעמוד על 100 קמ"ש, וזאת כדי לצמצם את זיהום האוויר. מדובר על קטע של כ-50 קילומטר מתוך כ-300 קילומטר ובקטע סמוך ללונדון בו נוסעים אופנועים רבים, ההגבלה תהיה בתוקף בין השעות 7 בבוקר ל-7 בערב שבעה ימים בשבוע. ההגבלה החדשה מקוממת את אופנועי בריטניה, גם בפני עצמה אך בעיקר בגלל התקדים: "זו הפעם הראשונה שמורידים מהירות באוטוסטראדה בגלל איכות הסביבה וכמו שאנחנו יודעים זה אף פעם לא נעצר בכביש אחד" אומר נציג מועדון אופנועים בלונדון, "מה עוד שהורדת המהירות תיצור עיכובים ועומסים, ברור שמישהו רוצה לסחוט יותר כסף בקנסות מהירות מהכביש הכי פופולארי לאופנועים באנגליה".

ומעבר לתעלה בצרפת גם שם האופנוענים זועמים לאחר הורדת מהירות בכביש הטבעת המפורסם של פאריז. החל מעשירי בינואר 2014 יורדת המהירות המרבית בכביש זה ב-10 קמ"ש, ל-70 קמ"ש, וזה יפוקח על ידי מערך של 16 מצלמות מהירות. "למה זה טוב?" תוהים מועדוני האופנועים בצרפת באתרי האינטרנט "ממילא מהירות התנועה הממוצעת בכביש זה בו משתמשים מיליון וחצי איש ביום (!) עומדת על פחות מ-40 קמ"ש…". אבל גם כאן החשש הוא מתקדים "זה לא יעצור ב-70 וברור לנו שהכיוון הוא להגביל המהירות ל-50 קמ"ש ואולי אפילו פחות" אומר דובר אחד המועדונים, "מספיק לבדוק את מצע הבחירות של כמה מהמתמודדים לראשות עיריית פאריס ולראות איזה גזירות הם עומדים להפיל על משתמשי הכבישים".

ובאיטליה חוטפים הרוכבים והנהגים גזירות וכועסים, במיוחד לאחר שבקיץ האחרון עלו תעריפי מעברי האלפים בחדות וחמור מכך בחלק מהם נאסרה כליל תנועת אופנועים. הגזירה האחרונה – מחיר השימוש באוטוסטראדות עולה ביותר מ-10%, אבל רק בחלק הצפוני של איטליה. למשל בקטע האוטוסטראדה בין קומו (משכנה של מוטו גוצי) לבין מילאנו עולה מחיר הנסיעה ב-11.5% ל-4 אירו עבור קטע של 30 קילומטר בלבד. אופנועים רבים נוסעים בקטע דנן מדי יום והכעס שלהם כפול: על האפליה בין צפון איטליה בה עולים מחירי הנסיעה לעומת הדרום שם דווקא המחירים יורדים; וכמובן מדוע אופנועים משלמים בדיוק כמו מכוניות בעוד שהם יוצרים פחות בלאי לתשתית ומקטינים עלויות אחזקה? טענה ישנה נושנה מסתבר, אתר איטלקי בדק וגילה שהמלחמה הזאת של האופנועים לשלם פחות מתרחשת באיטליה מאז 1924, מועד סלילת כביש האספלט הראשון…

2 תגובות ל לא רק אנחנו אוכלים אותה

  1. קצת מורידים מהירות סו וואט? מוכן להוריד גם 30 קמ"ש בישראל אם המחיר של הקניה/ביטוח/ אחזקה היה דומה לאירופה…

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל