fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
MV קוביה
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מצערת אגודל לאופנועים

מצערת אגודל לאופנועים

גיא בן ברק

המצערת "המתגלגלת" משמשת אופנועים כבר מתחילת המאה העשרים, כאשר אינדיאן היו הראשונים להתקין בשנות העשרה את הגוף הגלילי המחובר לכבלים, פותח וסוגר פרפרים המכניסים את האוויר ואיתו הדלק למנוע. מבחן הזמן הוכיח שהדבר הזה עובד, אבל האם זו האפשרות היחידה ל"גז" באופנוע? שהרי יש מגרעות לתצורה הזו בראשן האחיזה הפגומה בידית הכידון המשמשת כמובן גם כמצערת ובכך נפגע החיבור של הרוכב לאופנוע במיוחד במצבי תאוצה, כמו-גם בבלימה, כאשר צורת האחיזה בגליל המצערת מונעת לפיתה ראויה של ידית הבלם הקדמי.

חברת אינובלי הצרפתית הקטנה מציגה לאחרונה מתקן שאמור להפריד בין ידית האחיזה של הכידון לבין המצערת, בדומה למה שמשמש אופנועי ים וטרקטורונים. בפיתוח של אינובלי תפעול המצערת מתבצע באמצעות האגודל של יד ימין ובכך ארבע האצבעות הנותרות פנויות לאחוז בידית הכידון או לתפעל את ידית הבלם. בשלב זה מיועדת מצערת האגודל רק לכבלים אולם בהמשך צפוי פיתוח גם למצערות רכב-על-חוט ממוחשבות הנפוצות יותר ויותר.

השימוש באגודל לתפעול מערכות באופנוע מוכר דווקא לבלימה, אלוף העולם חמש פעמים מיק דוהאן תפעל את הבלם האחורי באמצעות האגודל כאשר איבד את השימוש בכף רגלו הימנית.

7 תגובות ל מצערת אגודל לאופנועים

  1. זה באמת נוח יותר לתפעל על אגודל…
    השאלה היא אם מדינת ישראל תעביר כזה דבר בטסט?

  2. אי אפשר להחליף את הרגש בכף היד של הרוכב על אופנוע הרגשתי הרבה יותר בנוח מאשר על הטרקטורון

  3. דווקא הרבה רוכבי טרקטורון מחליפים למצערת כמו באופנוע… זה הכי נוח

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל