fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן
MV קוביה

קאוואסאקי J300 – השקה בישראל

קאוואסאקי J300 – השקה בישראל

צילום: רונן טופלברג

בחן: תומר לשר  ערך: גיא בן ברק

ב-55 שנות קיומה נמנעה קאוואסאקי מייצור קטנועים. היצרן הירוק הקפיד לשמור על תדמיתו במשחק הפנים-יפני המורכב מול שלושת המתחרים כיצרן אופנועים טהור, נינג'ות לוהטות להבדיל ממה שנתפס באיטאווה כהתעסקות עם כלי רכב נחות. באמצע שנות האלפיים נראה היה ששינוי עומד להתרחש כאשר קאוואסאקי במסגרת שיתוף פעולה עם סוזוקי שיווקה בורגמן 250 בבגדים ירוקים אולם זה היה רק ביפן וגם לא נמשך זמן רב. אפילו הצלחת המקסי סקוטרז ובראשם ימאהה טי-מקס שכבר אז הייתה ניכרת לא גרמה לקאוואסאקי לשקול את האמברגו על הקטנועים. אבל מאז פרוץ המשבר הכלכלי ב-2008 אפילו קאוואסאקי המגובה במסגרת של קונצרן ענק לא יכולה הייתה להמשיך עם הדימום התקציבי של ירידת מכירות מטורפת בתחום האופנועים, נכון ל-2013 מכירות אופנועי קאוואסאקי המיוצרים ביפן נחתכו בלמעלה מארבעים אחוז, וההחלטה נפלה, גם קאוואסאקי תייצר קטנועים. תייצר? לא בדיוק, מתוך לחץ תקציב וזמן בחר היצרן לרכוש בסיס מכאני קיים, קימקו דאונטאון 300, קטנוע מנהלים המיוצר על ידי היצרן הטיוואני הענק מאז 2009 אשר הפך ל-2014 בגרסת קאוואסאקי ל-J300.

אז קאוואסאקי נכנסת לראשונה לשוק הקטנועים כי היא חייבת להרחיב את קהלי היעד שלה לשוק הקטנועים הגדול עשרות מונים מזה של האופנועים. המטרה היא לא רק קטנועי ה-300-400 אלא קאוואסאקי כשחקן בליגת העל של היצרנים מזהה הזדמנות לנגוס במכירות קטנועי העל היפנים ובראשם הטי-מקס, באמצעות מה שמשחק כיום הכי הרבה בעולם, המחיר. תכלס אומרים קאוואסאקי ה-J300 שעולה חצי ממקסי סקוטר נותן לא הרבה פחות, 16 כוח סוס פחות מטי-מקס זה לא מה שקובע עבור רוכשי קטנועים, בעוד בתחום היוקרה, איכות הרכיבה והתדמית, קאוואסאקי חושבים שהידע שהם מביאים משישים שנה של אופנוענות ובעיקר שמם יספיק היכן שמותגים כמו קימקו או סאן יאנג לא מצליחים, גם אם דגמי ה-300 פלוס שלהם קרובים למקסי סקוטרז היפניים ומחירם נוח, הרי שמוצאם מונע מהם מלהיכנס לליגה העליונה.

מתוך גישה זו יכלו קאוואסאקי לחסוך מעצמם את העלויות העצומות של פיתוח מאפס של קטנוע ולחלופין לרכוש טכנולוגיה קיימת מחברת קימקו, ולא בכדי בחרו בדאון טאון 300, קטנוע מצוין דור חדש ומתקדם טכנולוגית ובעיקר בנפח הנכון מבחינת תמורה למחיר. מול מגבלת התדמית של יצרן טיוואני היצרן הירוק לא צריך להתמודד, ועם מחיר גבוה רק במעט באירופה מאשר הקימקו, לדוגמא בבריטניה ההבדל הוא 300 שקל, יוכל ה-J300 לעשות את ההבדל ולאיים על המקסי היפניים.

J300 מהעיר התחתית

מאחר והדאון טאון מהווה כאמור חבילת מנוע ושילדה מצוינת מבחינת קאוואסאקי, הדרך בה בחרו קאוואסאקי לשנות ולהוסיף לדאון טאון היא בעיצוב ובארגונומיה, הידע של קאוואסאקי בהתנהגות כביש והעידן החדש שפתחו בעיצוב האופנועים שלהם, במיוחד ה-Z800 והליטר העירום החדש מאותה משפחה, הם שיעשו את ההבדל ויעלו את ה-J300 לשחק במגרש של הגדולים באמת. אך יש גם שינויים במנוע, במיוחד בתחום מחשב ניהול המנוע, אשר מביאים להבדלי ביצועים בין הקאוואסאקי לקימקו כפי שיפורט בהמשך.

בהשוואה לקימקו דאונטאון 300, העיצוב השונה של הקאוואסאקי מתבטא לא רק במראה אלא בממדים, ה-J300 ארוך יותר, צר יותר ונמוך יותר, עדיין מדידות אלה אינן מספרות הכול מבחינת הארגונומיה שכן מבחינת מושב הקאוואסאקי, בעוד גובהו זהה לזה של הדאונטאון הוא יותר רחב וזאת לדברי קאוו' במטרה לתת חביקת רגליים וחיבור טוב יותר לכלי. ממד הרוחב הצר באזור החזית ומרכז הקטנוע פלוס משקף הרוח הנמוך של ה-J300 מספקים לו חזות ספורטיבית יותר בהשוואה לקימקו. מעבר לכך יש הבדלים גם בשילדה עצמה, בסיס הגלגלים של ה-J300 העומד על 1,555 מ"מ ארוך מזה של הקימקו ב-10 מ"מ, וגם המשקל גבוה יותר ב-3 ק"ג, כך אפשר להבין גם את כיול המתלים הקשיח יותר מזה של הדאון טאון. מעבר לכך יש כאמור הבדלים אפילו בתחום המנוע שלכאורה זהה, מנוע הקימקו מצהיר על הספק של 31 כ"ס בעוד ה-J300 מסתפק ב-28 כ"ס והסיבה היא שהיפנים רצו יותר מומנט: ה-J300 עם 2.9 קג"מ מייצר 0.55 קילוגרם/מטר יותר מאשר הדאונטאון של קימקו, באחוזים זה 17% יותר מומנט שאף מתקבל בסל"ד נמוך ב-250 סל"ד מאשר הקימקו, כלומר היציאה מהמקום כמו-גם תאוצות הביניים של הקאוואסאקי אמורות להיות עדיפות, מן הסתם זו הסיבה שבהשקה העולמית שנערכה בפורטוגל היו עיתונאים שדיווחו כי המנוע של ה-J300 מרגיש יותר חזק מ-30 כוח סוס. במהירויות הגבוהות המצב מתהפך והקימקו אמור לנצח כאשר ההספק בועט פנימה.

התרשמות רכיבה/תומר לשר

השקת ה-J300 בישראל נערכה ב-30 לינואר, זמן קצר לאחר ההשקה העולמית בפורטוגל. נפגשנו חבורת עיתונאים מורחבת בבית היבואן מטרו בכפר סבא, קיבלנו הסבר מהבוס גדי אבירם על איכויות הקטנוע ועל ההבדלים בינו לבין הקימקו דאון טאון הנמכר בישראל כבר חמש שנים, ואז יצאנו לרכיבה בחברת שלושה J300 לבר בהר אשר בהרי ירושלים, לארוחת צהריים וחזרה הביתה. כלומר פרק רכיבה בין עירוני פלוס הכבישים המפותלים בהרים, אמנם לא הרבה זמן באוכף אבל הזדמנות לבחון את הקטנוע בכביש מהיר ובמצבים הדוקים. הבחירה של היבואן בנתיב כביש ספורטיבי המשמש אופנועים רבים בסופי שבוע מעידה על מיתוג ה-J300 ככלי ספורטיבי. נראה.

סיבוב התרשמות מעיצוב הרך הנולד, נראה מחודד יותר מהדאון טאון, גם חזית צרה יותר וגם זנב מחודד עם פנס אחורי שונה, מרגיש קצת מוזר לראות קטנוע עם הלוגו של קאוואסאקי אבל מתרגלים מהר. פותח המושב, תא המטען נראה שונה מזה של הקימקו, אך הנפח זהה, מכיל קסדה שלמה עם עודף מקום לתיק קטן.

מתמקם באוכף, מהזכור לי מהדאון טאון מושב הקאוואסאקי רחב יותר, מרגיש נוח, הקוקפיט שונה משל הקימקו, לוח שעונים אחר ומשקף ספורטיבי נמוך בהרבה, מרים רגל וחש במגרעת המאפשרת לעקב להיכנס פנימה ולחבוק טוב יותר את הכלי.

תחילת תנועה, הכלי יוצא מהמקום מצוין, מטפס מהר במעלה הסל"ד ומגיע למהירות השימושית של 100 קמ"ש צ'יק צ'ק, אך פעולת הואריאטור מעט גסה לטעמי, זו לא החלקות היפנית הרגילה. התחושות הראשוניות הן של זריזות וספורטיביות, אולי זה האפקט הפסיכולוגי של לרכב על קאוואסאקי אבל הכלי מגיב מהר וגם מדויק יותר במונחי קטנועים, שם את הגלגל הקדמי בדיוק איפה שרצית. כאשר הקצב עולה אני מגלה שהכלי רגיש במיוחד בחלקו הקדמי, תפעול חלק כמו שקורה בסיבוב בו צילמנו מתבטא במהירות פניה מצוינת, כך גם היציבות בקו ישר, כול עוד לא תפתיע אותו בפקודות חריפות ה-J300 מתנהג למופת. אבל כאשר אני משנה כיוון בפתאומיות ובאגרסיביות הכלי מבהיר שהוא בכול זאת קטנוע עם שילדה לא הכי מתקדמת והמתלה הקדמי זז בחוסר שקט. פחות יציבות מהחלק הקדמי מתקבל גם בפניות מהירות, נראה שיש מעט מדי משקל על הפרונט וגם המזלג הדק אינו שיא הקשיחות. התמורה של הרכות היא הספיגה הטובה במיוחד מאחור, כך שקצת מורידים קצב והכלי מרגיש טוב. אגב מורידים, הבלמים מצוינים, חזקים עם היזון חוזר בכול מהירות. מבחינת הארגונומיה, מגן הרוח שנראה נמוך עוד במצב סטטי אכן לא מספק מיגון של ממש, במהירות מעל 100 זה מורגש, מעל 120 לא נעים. ביקורת גם על לוח השעונים שספרותיו אינן קריאות.

סוף היום

מבחן קצר כראוי לרכיבה קצרה, תהיו בטוחים שהכלי הזה עוד יבחן רבות ובטרם עונת הרכיבה תיפתח באביב נדע עליו כול מה שיש לדעת, כולל נושאים חשובים של גימור ואמינות שדורשים זמן כדי להתברר.

עם תג מחיר של 32,000 שקל ה-J300 יקר מהקימקו דאון טאון ב-3,000 שקל, ה-ABS כלול במחיר כמו ב דאון טאון. האם השינויים בעיצוב ובהתנהגות לכיוון הספורטיבי שהכניסה קאוואסאקי בדאון טאון שווים את ההפרש? רק מבחן השוואתי יוכל לגלות זאת (אין אתר או מגזין בעולם שלא מנסים לארגן כזה ברגעים אלה…), אבל שום מבחן לא יכול להגיד מה האפקט של המותג, קאוואסאקי, איזה תוספת הוא שווה כשצריך לזכור כי כאן קהל היעד הוא משתמש קטנועים ממוצע שלא בטוח כמה חשוב לו לרכב עם הלוגו שאכן נחשב יותר מקימקו, אבל זה לא אופנוע 600 אר אר אלא קטנוע.

32 תגובות ל קאוואסאקי J300 – השקה בישראל

  1. ומי שרוצה את האותו הכלי שירכוש קימקו מקורי ולא חיכוי.

  2. אם זה אותו הכלי . למה לשלם יותר כסף? בגלל שזה מטרו? ועוד בקימקו יש SBS ללא תוספת כסף.

  3. ולו רק בשביל להגיד שיש להם קווסקי ולא דאונטאטן. בקיצור עם ישראל חי.

  4. אז הדבקתם על זה מדבקת קוואסאקי. זה לא אופנוע זה קטנוע.

  5. אם קימקו ייצרה כזה כלי עם מראה מוטרף אז למה היא מייצרת לעצה ומעלה את המכיאות שלה בעצמה. למה לתת לקווסקי את הזכות יבואן לא פועל נכון

  6. יאללה כל אחד ניהיה לי פה משווק של עופר אבניר.להזכירכם,דאון טאון ניראה גועל נפש בעוד שקאוואסקי לקחו את העיצוב לכיוון שלהם

  7. הקאווסקי נראה מדהים. הכל עיניין של עיצוב.ואתה מנצח.

  8. הם זוכים בכל החזיתות. הם מוכרים לארץ את הקימקו המכוער ובנתיים גם מוכרים לקוסקי את הכלי היפה. אותו הכלי ובסוף מטרו יתנו לקימקו בארץ בראש. אז מי אשם? קימקו בחו"ל.

  9. לכלי יש זרימה נפלאה וכוח. רק הייתי מחליפה את הצבע לחי יותר.

  10. זה לא כזה משנה מה רשום על הקטנוע, גם ככה אוכלים אותה בהוצאות של האחזקה. קטנוע אפילו יקר יותר מאופנוע באחזקה ובטח שאם יש ביותר זול אותו כלי אז אני קונה קימקו

  11. עזבו אתכם מה300, קוואסאקי זה נינגה וכל השאר זה קניות שעשו בסין תחת השם שלהם ולא ממש נראה לי שזה יחזיק מעמד. לעומת זאת TMAX זה יאמהה וזה כלי כלי.

  12. תבינו את הנקודה. קימקו חברה גדולה עתירת ידע בתחום, זה לא בכדי שב.מ.וו. בחרה בהם למנועים והנה עוד הוכחה שקוואסקי גם וכולל כל הקטנוע. אם כבר אתה הולך על קטנוע 400 ובקרוב גם 400 קנה מקורי ובזול

  13. ורק את המראה החיצוני לשנות. ואז לא יהיו בעיות ולא תהייה תחרות. וכל הכלים יהיו זהים ומצויינים.

  14. מה הטיפשוט הזו. איפה תהייה ההרגשה הטובה של כל אחד מאיתינו והריגוש?

  15. מי שיודע לנהוג לא צריך ABS
    זה יותר מפריע ממה שזה עוזר
    יש לו יציבות טובה בכביש מהיר וחזק עיצוב ממהמם במיוחד J300 Kawasaki

  16. אני רכשתי את הקטנוע ויש איתו המון בעיות שמטרו לא מספרים הבעיות הן לא בעיות פתירות ומטרו לא מוכנים לקחת אחריות כל מה שמעניין אותם זה למכור וכמה שיותר.

  17. אבל דווקא מטרו כן מתקנים אותו ונותנים שרות כשהוא מתקלקל

  18. רכשתי את הכלי ליפניי חודש פלום חדש עסיתי כבר 2500 קמ יש לו המון בעיות ניכבה לי בנסיעה בעייה גם בחברה לא יודעים כול כך לטפל בזה מגיש להם תביעה אין לי כוח להיתמודד איתם שירות שלהם במוסח מיתיבשים עד שמוציאים לך את הכלי

  19. עשיתי עם האופנוע 40000 אלף קילומטר אופנוע מהיר חזק ואמין .רק בעיה אחת מאוד גדולה ,הישיבה ממש לא נוחה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל