fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

בוכים ומוכרים

בוכים ומוכרים

גיא בן ברק

צילום: יצרן

כמעט כול יצרני העולם רשמו עליה במכירות ב-2013 יחסית לשנה קודמת, על הצלחתה של ק.ט.מ דיווחנו לא מזמן, כעת מתפרסמים נתוני המכירות של הונדה, הרלי-דייוידסון וב.מ.וו, וגם יצרנים מרכזיים אלה רשמו עליה במכירות בשנת 2013, אך התמונה אינה אחידה. צריך להפריד בין הרלי וב.מ.וו להונדה וליתר היפניים שכן שני הראשונים מייצרים אופנועים גדולים ויקרים ועיקר מכירותיהם באירופה וארצות הברית, בעוד הונדה והיצרנים היפנים באזורים מערביים אלה מדשדשים במכירות אך עולים בגדול בשווקים המתעוררים. להלן נתונים למכירות הונדה, הרלי-דייוידסון וב.מ.וו.

הונדה
הכנף האדומה עלתה 8.7% במכירות, למספר כולל לא יאומן של 16,790,000 (כמעט שבע עשרה מיליון יחידות) שנמכרו ברחבי העולם. רובם המכריע של הכלים הם אופנועים וטוסטוסים פשוטים המיוצרים ונמכרים בשווקים המתעוררים, הודו, תאילנד, וייטנאם, אסיה אחראית ללא פחות מ-13 מיליון הונדות… עליה של כמעט 11% בהשוואה ל-2012. גם בצפון-מרכז אמריקה (למעט ארה"ב) יש עליה יפה של 5.5%, אמנם בקנדה נמכרים אופנועים אמיתיים אבל במקסיקו ובמרכז אמריקה כלים פשוטים, באמריקה הלטינית המצב פחות טוב, ברזיל וחברותיה עלו במכירות הונדה רק ב-0.2%. אין ספק שאנו חווים שינוי מהותי במפת המכירות בעולם, אירופה וארה"ב שוקעות, הביקוש שהן יצרו מסורתית לאופנועים וקטנועים גדולים, ביצועיסטים ויקרים הולך ונעלם, במקום זאת האופנועים והקטנועים הפשוטים היו למרכז העיסוק של כול היצרנים, וכך הונדה מייצרת ב-2013 בתוך יפן שם מיוצרים הכלים האיכותיים והיקרים רק 137,000 אופנועים וקטנועים, התרסקות של למעלה מ-50,000 כלים יחסית לשנה קודמת.

הרלי
יצרן האופנועים הכבדים הגדול בעולם, גידול של 4.4% בשנת 2013 לעומת 2012, סך הכול 260,471 הרלי נמכרו בעולם, לשם פרופורציה זה בערך מה שמייצרות ק.ט.מ וב.מ.וו ביחד… והרבה יותר ממה שמייצר כול יצרן יפני בתוך יפן, שם מיוצרים האופנועים והקטנועים המובילים של היפנים. שני שליש מההרליז נמכרים בארה"ב והשליש הנותר בשאר העולם, דגמי התיור הכבדים של הרלי הם הנמכרים ביותר בליין בעוד הספור טסטרים מבוקשים פחות. ובמיוחד על רקע המכירות הטובות של הרלי בולטים שני הדגמים החדשים שהציג היצרן ממילוואקי ל-2014, 500 ו-750 הודיים המיועדים למוגבלי תקציב, נמכרים לא רק באסיה אלא גם במערב, מה שמעיד שהרלי מבינים לאן הולך העולם בשנים הקרובות, ופועלים בהתאם.

ב.מ.וו
הבווארית אמנם ירדה למקום השני באירופה אחרי ק.ט.מ אולם אין ספק שהגרמנים לא היו מתחלפים בכמויות עם האוסטרים שכן במחיר אופנוע או קטנוע אחד של ב.מ.וו אפשר לקנות הרבה ק.ט.מ תוצרת הודו. מכירות ב.מ.וו ב-2013 עלו 8.3% בהשוואה לשנה קודמת, 115,215 יחידות נמכרו והלהיט היה כמובן ה-R1200GS, כאשר הגרסה מקוררת מים בשנתה הראשונה מוכרת לבדה 25,000 יחידות מתוך 30,000 שמכר הדגם בכלל. במקום השני F800GS עם 10,166 יחידות, שלישי הסופרבייק S1000RR עם 9,500 יחידות, שלישי F700GS עם 7,155 יחידות.

7 תגובות ל בוכים ומוכרים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל