fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC

מחלקה ראשונה ואקולוגית – ב.מ.וו C Evolution מתחיל שיווק לציבור באירופה

מחלקה ראשונה ואקולוגית – ב.מ.וו C Evolution מתחיל שיווק לציבור באירופה

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

החל שיווקו באירופה של הקטנוע החשמלי של ב.מ.וו, C Evolution. לאחר שנחשף כקונספט לפני שלוש שנים הופך הרעיון למציאות, אין זה דבר של מה בכך, דו-גלגלי חשמלי ראשון מתוצרת יצרן גדול וחשוב, לא עוד קונספט שיעלם לאחר התערוכה הראשונה אלא כלי אמיתי שאפשר לקנות מחר בחנות (מאוד ביוקר). בעוד עולם המכוניות מציע כבר היום מבחר גדול של רכבים אקולוגיים, היברידים וחשמליים טהורים, ואלה נראים היטב בכבישים, בתחום הדו-גלגלי ולמעט מספר יצרנים זעירים או כלים זעירים, או רעיונות שאולי יתגשמו פעם, תחום ההנעה האלטרנטיבית דורך במקום. למעשה הולך לאחור שכן ווקטריקס שהוצג לפני כמעט עשר שנים עדיין נחשב לחשמלי הטוב ביותר וגם הוא נעלם. לפיכך הקטנוע החשמלי שמתחילה ב.מ.וו לשווק בימים אלה באירופה הוא משמעותי, הכלי אמנם נבחן בגרסאות טרום ייצור בחודשים האחרונים אולם כעת מדובר בתחילת השיווק לציבור הרחב, ניתן לצפות בוידאו שיצא לפני מספר ימים מתחילת ההשקה העולמית בברצלונה, ומי אם לא ידידינו האיטלקים ממעצמת הקטנועים מספר אחת בעולם להזדרז ולפרסם רשמים מהכלי החדש, עד שהקטנוע הזה יגיע לישראל להלן מספר אבחנות מהמבחנים.

עיצוב ה-C EVO מבוסס על זה של ה-C600, קטנוע המנהלים של ב.מ.וו בגרסה הספורטיבית, ולטענת הבוחנים האיטלקים הכלי החשמלי יפה יותר ואף מגומר טוב יותר מאשר המונע בנזין. כצפוי שלל מערכות היי-טק מותקנות בסי אוף לאב, כמו בקרת משיכה, חמישה מצבי רכיבה השולטים על אופי אספקת הכוח מהמנוע החשמלי החזק, כולל מצבי טעינה בזמן בלימת מנוע ו/או בלימת דיסקי בלימה. האבזור נדיב, חלל אכסון לקסדה מלאה תחת המושב ושני תאי מסמכים מלפנים, שקע הטעינה נמצא בשמאלי מביניהם ומתאים לשקע חשמלי בייתי. התאורה כמו שב.מ.וו אוהבים מושקעת, הבחורים מאיטליה אהבו במיוחד את פס הלד במרכז המשקף המיועד לתאורת יום. באשר לכוח, 7.2 קג"מ מתקבל כבר מסיבוב מצערת ועד 4,500 סל"ד, ההספק המרבי עומד על 35 קילווואט נאים או 47.5 כוח סוס, נתונים מרשימים אולם נדרשים לאור משקל הכלי, 265 קילוגרם. המהירות המרבית מוגבלת על ידי היצרן ל-120 קמ"ש, אם כי מכלולי שלדת האלומיניום והמתלים בהחלט מסוגלים לעמוד בהרבה יותר מכך. התנהגות הכביש של הסי הזה זכתה לשבחים בהשקה, גם בתוך העיר בתמרונים צפופים וגם בסוויפרים מחוץ לעיר. גם נוחות הרכיבה, ארגונומיה בין המושב, מדרך רגליים וכידון, זכתה לשבחים, ניתן לרכב על ה-C אבו למרחקים ארוכים.

וכאן הבעיה, אין כול כך מרחקים ארוכים מאחר וטווח המצברים של ה-C Evolution מאפשר טווח של 100 קילומטר בלבד בין טעינות, כאשר זמן הטעינה מריק למלא עומד על 4 שעות ארוכות. מגרעת זו מפילה שוב ושוב את כול הקטנועים והאופנועים החשמליים שיצאו עד היום, ניתן היה לחשוב שאולי אחרי שנים ארוכות של הנעה חשמלית בסביבה (היי, מ-1895 אופניים חשמליות!) כבר יפתרו את החולשה הזו – אבל אפילו ב.מ.וו לא מצליחה למצוא את האיזון בין טווח טוב אבל משקל וחלל מצברים בלתי אפשרי – לבין כלי קומפקטי אבל שנעצר אחרי כלום מרחק. כול זאת באשמת אותו מצבר ליתיום מיונן, אין מה לעשות והמצברים הללו למרות שהם הטובים כיום לא מסוגלים בעיקר לטעון במהירות ועד שלא יוצגו מצברים דור חדש נמשיך לא לקנות את הקטנועים החשמליים.

במיוחד במחיר שב.מ.וו דורשים עבור ה-C Evolution, לא פחות מ-15,500 אירו באיטליה, זה 50% יותר מטי-מקס, כשבמחיר כזה גם אי אפשר לנגן על החיסכון בדלק, צריך לרכב לירח וחזרה כדי להשיג מרחק מספק כדי להצדיק את ההשקעה/חיסכון בבנזין.

גלריה

6 תגובות ל מחלקה ראשונה ואקולוגית – ב.מ.וו C Evolution מתחיל שיווק לציבור באירופה

  1. היי גב"ב, צריך לקחת בחשבון שבישראל דו-גלגלי חשמלי משלם אך ורק 18% מע"מ עד כמה שידוע לי. לכן מצב כזה ישווה את מחירו לזה של הטימקס או גרסאות הבנזין של ה-C600 ספורט, מכיוון שהם משלמים עוד 40% מיסים נוספים (מכס) לפני ה-18% מע"מ.
    ייתכן שכאן בישראל דווקא המחיר יתאזן ורובנו שנוסעים עד 40 ק"מ ליום, נצליח דווקא להסתדר עם החשמלי.

  2. מה זה טווח של 100 ק"מ? זה בעיר או מחוץ לעיר? האם זה טווח ריאלי או תנאי מעבדה? יש אפשרות לטעינה מהירה כמו בשברולט וולט?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל