fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה

"שביט" – קונספט חשמלי לזכרו של טל

"שביט" – קונספט חשמלי לזכרו של טל

אופיר דואק

ככל שחולפים הימים מאז לכתו של טל שביט אנו נתקלים בעוד יוזמות שונות ומקוריות להנצחתו מצד אנשים שעבורם שימש טל מקור השראה ומודל לחיקוי. בעבר סיפרנו לכם על בירה טל"ש שהכין גל ספיר ועל פסל הפגסוס שבנה אמיר המאירי אך הפעם אנחנו מביאים לכם את סיפורו המיוחד של אייל מלניק.

אייל מלניק הוא סטודנט לעיצוב תעשייתי בשנה הרביעית בשנקר, בן 27, רוכב על אופנועים מגיל 16 ובימים אלו רוכב על סוזוקי GSXR 1000 משנת 2004. את אהבתו העזה של אייל לעולם האופנועים הנביט טל שביט בכתבותיו אשר אייל עוקב אחריהן מגיל צעיר. אייל מחזיק בביתו ארכיון מפואר שאותו הקפיד לטפח תוך כך שבמשך השנים אסף כמעט כל כתבה ומגזין של טל שביט. האהבה שפיתח בעקבותיו לעולם הדו גלגלי הביאה את אייל להוציא רישיון בגיל צעיר ולהתמסר לעולם אופנוענות בתקווה להשתלב בתחום במידת הניתן. ברבות השנים החליט אייל ללמוד עיצוב תעשייתי ולפני כשנה החל לעבוד על פרויקט הגמר שאותו הוא מציג בימים אלו. לאחר מותו של טל החליט אייל להקדיש את הפרויקט לזכרו. "מעולם לא פגשתי את טל" אומר אייל, "אבל רק לאחר מותו המצער הבנתי כמה הנוכחות שלו בחיי השפיעה עלי ועל הדרכים בהן בחרתי ללכת, לכן היה זה צעד טבעי מבחינתי וגם סגירת מעגל להקדיש לו את הפרויקט".

הפרויקט אותו מציג אייל נקרא "שביט" והוא מוגדר כאופנוע סופרבייק חשמלי מתכוונן. הרעיון בבסיס עבודת הגמר של אייל גורס שעקב הקומפקטיות של המנוע החשמלי ניתן באמצעים פשוטים יחסית לשנות את מבנה האופנוע כדי להתאימו לגוון משימות ויעודים בהתאם לאופי הרוכב. הקונספט של אייל הוא של אופנוע ורסטילי שבו האופנוע בנוי סביב ציר המנוע. קליפת הפרינג יכולה לנוע ולשנות את המראה הכללי של האופנוע  תוך שינוי של מיקום המושב, הכידון והרגליות כפי שניתן לראות בהדמיה המצורפת.

לפי הרעיון האופנוע הוא בעל שלדת מונוקוק כאשר המנוע והסוללה הם גורמים נושאי עומס. יחידת המושב והפרינג, המסתירה תחתיה שני רדיאטורים לקירור המנוע החשמלי, המולבשת עליהן מחוברת למנגנון הידראולי או חשמלי המאפשר את השינוי המצבים.
בעוד באופנועים חשמליים רבים בוחרים המעצבים להסתיר את המראה הלא האטרקטיבי והמגושם של הסוללות תחת מעטה פרינג גדול בחר אייל ללכת בדרך הפוכה. האופנוע נבנה על החיבור בין המנוע החשמלי לסוללה הרבוע שמהווים את לב האופנוע מהן יוצאות תושבות מכורסמות לציר ההיגוי ולזרוע האחורית. תפישה זו מאפשרת ביחד עם יחידת הפרינג המינימליסטית יצירת ניגודיות בין המראה הסטרילי של יחידת המנוע והסוללות לבין המורכבות המכאנית של מכלולי השלדה והמתלים. העיצוב לטעמנו נראה מצוין עם תמהיל נכון בין מראה קרבי ללוק עתידני .אין מה להגיד, הקונספט המושקע של אייל מביא כמה רעיונות מקוריים ואולי אף פורצי דרך, לכן בחירתו שלקרוא לפרויקט על שמו של טל נשמעת הולמת במיוחד כי גם טל היה בדרכו שלו פורץ דרך.

כאשר בוחנים את הקונספט של אייל לאופנוע חשמלי לא אמורה להיות בעיה מהותית להביא אותו לייצור.  כבר היום מורכבים קטנועים חשמליים רבים מחלקים שכבר קיימים "על המדף" על ידי ספקים שונים. למעשה, אם מיישמים את השיטה הזו ניתן להרכיב אבטיפוס בעלות נמוכה יחסית כאשר עיקר ההשקעה היא בבניית הסוללות בהתאם לקונספט העיצובי, בניית השלדה ופיתוח המנגנון הורסטילי של שינוי מיקום הפרינג והמושב. האם מישהו מוכן להרים את הכפפה? 

עבודת הגמר של אייל כוללת מודל מפלסטיק בקנה מידה של 1:4 על מנת להדגים את הרעיון ובנוסף גם מודל בקנה מידה טבעי העשוי נייר, עץ וקרטון על מנת להמחיש את הנפחים הפיזיים וגם ניתן לשבת עליו. במסגרת זו רוצה להודות למנחה שלו בפרויקט הגמר, גדעון דותן שהוא רוכב בפני עצמו מי שרוצה להתרשם מקרוב מעבודת הגמר של אייל יוכל לראותה בתערוכת עבודות הגמר של שנקר שתיערך במהלך החודש הבא בבית הספר. אייל מקווה שעבודת הגמר תהווה עבורו מקפצה ללימודי תואר שני בחו"ל. ואנחנו נקווה עבורו שיצליח להגשים את חלומו שהוא במקום מסוים גם החלום של כולנו לראות אופנוע פורץ דרך כחול לבן.

 לגלריה המלאה של קונספט "שביט" לחצו כאן

גלריה

15 תגובות ל "שביט" – קונספט חשמלי לזכרו של טל

  1. באופן עקרוני אני נגד אופנועים חשמליים …אבל נראה שיש פה בחור מאד מוכשר !
    כל הכבוד ובהצלחה לאייל …

  2. יש כאן שילוב מעניין של רעיונות וגם עיצוב מדליק. כל הכבוד על הרעיון ובהצלחה. הלואי ויהיה כאן אופנוע כחול לבן

  3. מי יודע אולי ישמש אב טיפוס לאופנוע חשמלי שירכב על כבישי הארץ. בהצלחה

  4. נראה אופנוע מעניין מאוד מזכיר בעיצוב שלו את ה KTM RC8 עכשיו רק נקווה שיצא הפרוייקט לאור ואולי עוד נזכה לנסוע על אחד שיהיה בהצלחה

  5. בהחלט מתאים לשם שביט.מיוחד ופורץ דרך.

  6. כל הכבוד על הגישה המרעננת. הלוואי ואחד היצרנים ייקח על עצמו את הבניה.

  7. אולי ככה יפסיקו עם הבלבולי מוח לגבי כמה לא נוח להחזיק אופנוע ספורטיבי ביום יום והשוק יתפתח ויתרחב. חובה לממש את הרעיון!

  8. אני לא מבין רק למה יש קפיץ בפרונט. זה קטע עיצובי כזה או פספסתי משהו??

  9. אבל הפעם – סחטיין. הגלרייה בלינק בהחלט שווה כניסה. השאלה היא – איזה טכנולוגיה תתפוס בסופו של דבר? סוללות נשלפות עלולות להיות בעיה בכזה כלי.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל