fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

הפגנת המחאה מול משרדי הספורט המוטורי מושהית, עדכון בהמשך!

הפגנת המחאה מול משרדי הספורט המוטורי מושהית, עדכון בהמשך!

צילום: רונן טופלברג

ההודעה כפי שהתקבלה למערכת דוגרי:
חברים,
החלטנו להשעות את פעולות המחאה שלנו, לאחר שנציגי משרד הספורט פנו אלינו, על-מנת לפתוח ערוץ של הידברות, שבו נוכל ללבן את הנושאים שמונעים את יישום חוק הספורט המוטורי. החלטנו להיענות לבקשה ולדחות את קיום ההפגנה, עד לאחר הפגישה שצפויה להתקיים בשבוע הבא.
דרישות הספורטאים:
1. לשנות את מבחני התמיכה ולתת ניקוד יותר גבוה להתאחדות לפי מס' הספורטאים הרשומים שלה שמשתתפים במרוצים.

2. לתקצב מכספי תמיכה 40,000 ₪ חודשיים לטובת קיום מנגנון ראוי לניהול מקצועי ורציני להתאחדות. סכום שיועבר כל חודש ללא קשר עם הפעילות.

3. העברת מקדמות כספי תמיכה לשנת 2014 לפי 50% מתקציב התמיכה של 2013.

4. העברת כל הסמכויות המקצועיות לסמכות ההתאחדות.

5. הקמת מתקני קבע עבור הספורט המוטורי.

6. לפעול לפטור מלא ממס על כלים תחרותיים המתאימים לילדים עד גיל 15, ו 19.2% על כלים תחרותיים לבוגרים.

7. לאפשר קיום מרוצים ארעיים בכוכב יאיר.

8. הקמת ועדה משותפת להגשת הצעת חוק ממשלתית לשינוי חוק הנהיגה הספורטיבית.


מאות ספורטאים יפגינו בחמישי הקרוב 
מול משרד הספורט במחאה על התנהלות 
המשרד ביישום ספורט מוטורי בישראל
מאז חוק הנהיגה הספורטיבית – אין ספורט מוטורי בישראל. הגיע הזמן שמשרד הספורט יודה בכישלונו וייתן להתאחדויות את ארגון הענף – כמו בכל מדינה אחרת בעולם

הספורט המוטורי בישראל תקוע והספורטאים חייבים להציל את המצב. את המעט פעילות שאנחנו מצליחים לקיים אנחנו עושים בקושי רב ורק בגלל משרד הספורט והרשות לנהיגה ספורטיבית, הענף לא מצליח להתבסס ולקיים פעילות סדירה.

איך הגענו למצב הזה?
בשנות ה-80 התחיל להתפתח הספורט המוטורי בישראל, היו מרוצי מוטוקרוס וראלי/ראלי קרוס, בגלל תרבות הכסת"ח שהייתה משורשת בנו כבר אז, מרוצים הופסקו באמצע ע"י המשטרה ואף היו מעצרים. הסיבה? המרוצים לא מסתדרים להם עם פקודת התעבורה והפלת"ד. המשטרה, אלופת ישראל בכסת"ח, הפכה לרולטה שתקבע אם מרוץ יתקיים או לא והכול תלוי בקצין המשטרה שאמור לאשר, כסת"חן או מבין עניין.

הממסד תייג אותנו הספורטאים כעבריינים, פעלה בהתאם, והתקיימו מעט מאד מרוצים. בשנת 2000 הוגשו ע"י ספורטאים שתי עתירות לבג"ץ שאוחדו לעתירה אחת, בה ביקשו להורות למשטרה לאפשר את קיום ענף הספורט ולשנות מס' תקנות בחוקים קיימים. 
תשובת המדינה לאותן עתירות הייתה שאין צורך בהכרעת בג"ץ בעניין משום שהמדינה תסדיר את הפעילות באמצעות חוק מיוחד. מבחינת בג"ץ זו התשובה הנעימה ביותר, מבחינת הספורטאים זו התחלתה של שואה ספורטיבית. כדי לפתור את בעיית הכסת"ח המשטרתי הקימו מנגנון כסת"ח ממשלתי. במקום לקיים דיון קצר ולשאול את השאלה הכי הגיונית, איך זה עובד בחו"ל? בג"ץ והמדינה "רצו" להמציא את הגלגל בהליך חקיקה, שהושלם סופית 12 שנים מאז אותן עתירות מוצדקות של הספורטאים.

החוק האומלל שרצה לייצר למשטרה כסת"ח הקים את הרשות למניעת ספורט מוטורי , הנהלת הרשות לא יכולה להתכחש לאקסיומה שפקידי ממשל לעולם לא יוכלו לקחת אחריות ושבאופן אינסטינקטיבי הם חייבים להגן על עצמם ועל משרד הספורט מכל תביעה או  אחריות. זה ב DNA של כל המערכת השלטונית בישראל. זו הסיבה מדוע  אף מדינה אחרת לא הקימה רשות ממשלתית לפיקוח מקצועי על הספורט המוטורי,  כשהשיקול המרכזי שלך הוא כסת"ח ולא יעילות כלכלית אתה נמצא בניגוד עניינים. טובת הענף שיהיו כמה שיותר מרוצים, טובת הרשות היא שיתקיים במינון נמוך (חייבים להראות פעילות כלשהי) ולמזער את האחריות והחשיפה של משרד הספורט. טובת הרשות שהמס על רישוי אפור יהיה 40% במקום 19.2% רק שיפתרו אותם מהאחריות על כך שאף אחד לא מנצל את ההטבה ולא באמת ספורטאי.

הדרך היחידה לקיום מרוצים בישראל שנראים ועובדים כמו ספורט מוטורי בחו"ל, היא אם הוא ינוהל, יאורגן ויפוקח כמו בחו"ל. אין סיכוי שפיקוח ממשלתי, שהופך את הרשות הממשלתית לאחראית יאפשר לנו לנהל ולארגן את הספורט כמו בחו"ל, שלושת האלמנטים חייבים ללכת ביחד. רק להתאחדות ספורט מוטורי כמו שלנו יש את היכולת לנהל, לארגן ולפקח על הענף. בדיוק כמו בשאר העולם.

כבר 12 שנה מאז שהמדינה לקחה לעצמה את ההזדמנות להקים ולהסדיר את הספורט המוטורי, שרפה עשרות מיליוני שקלים, לא הצליחה להקים מתקן קבע אחד עבור הספורט והפעילות שמתקיימת היא לעג לרש. הגיע הזמן שמשרד הספורט יודה בכישלונו וייתן לנו את האחריות להקמת הענף, שחררו אותנו, תנו לנו להקים בארץ מודל שפועל כמו בכל העולם עשרות שנים, תמכו בנו כמו שאתם תומכים בכל ענף ספורט אחר רק אל תנסו לפקח ולנהל אותנו כמו שאינכם עושים בענפים האחרים.

אין סיכוי שיתקיים בישראל ספורט מוטורי רציני ומקצועי אם לא נעשה שינוי יסודי בשיטה, אסור לנו לקבל את הדין שכך ינהלו את הספורט בישראל ועלינו לפעול לשנות את המצב.

אנחנו דורשים ממשרד הספורט לקחת אחריות על הכישלון, על מחדל של שנים ולהגיש הצעת חוק ממשלתית לביטול חוק הנהיגה הספורטיבית, להעביר את כל סמכויות הפיקוח המקצועיים אל ההתאחדויות, לסגור את הרשות לנהיגה ספורטיבית ובתקציב שיחסך מסגירת הרשות להקים מתקן קבע עבור הספורט המוטורי.

לפני שבוע:

ההודעה להפגנה

7 תגובות ל הפגנת המחאה מול משרדי הספורט המוטורי מושהית, עדכון בהמשך!

  1. תשברו להם שולחן, רק כסף יודעים לקחת, כנראה אין דרך אחרת אלא לקיים דברים כמו פעם בשקט ובצד. הלוואי שתצליחו להגיע לסדר עולמי חדש

  2. האם באמת יש עם מי לדבר? מקווה שהצד שהולך לדבר מורכב מצוות חזק שלא מתבלבל מול אותם נציגים

  3. ועוד בכל מרוץ גם המנוסים שעה בשמש נשרפים לחוקים שכבר יודעים

  4. שמארגני התחרות יגבו כרטיס פר רכב, גם ככה הם מרוויחים על ההפקה ושלא יספרו לכם אחרת. משפחה עם 4 נפשות יוצאת משם עם 450 ש"ח על 3 שעות תחת שמש, לא לעניין, אולי אם ישתנה אשוב לצפות בארועים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל