fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
MV קוביה
סטפן

לצעירים קטנוע בטוח יותר ממכונית

לצעירים קטנוע בטוח יותר ממכונית

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

מאז 2013 שונו חוקי הרישוי באירופה ואחד מהשינויים התבטא בהולדתו של כלי רכב חדש במסגרת קטגוריה חדשה AM: קוואדרוסייקל, קטנוע ארבע גלגלי או מכונית מיניאטורית. הקוודרוסייקל נועד להחליף עבור בני ה-16 את האופנוע או הקטנוע המותרים להם (125 סמ"ק 14 כ"ס) מתוך מחשבה שכלי ארבע גלגלי יהיה בטוח יותר, משקלו המרבי יהיה 350 קילו ומהירותו המרבית 45 קמ"ש ואסור להסיע בו נוסעים כלל. הרישיון יונפק מגיל מינימום 16, מחיר הביטוח עבור נהג צעירון כזה יכול להאמיר עד כדי 20% ממחיר הרכב כדי שניתן יהיה לפצות את הנפגעים הרבים שאותו נהג עלול לגרום בסבירות גבוהה (באירופה ביטוח חובה מיועד לכסות את נזקי הזולת ולא את נזקי הנהג הפוגע). מספר יצרנים החלו לייצר את הקוואדרוסייקל ורנו היא הבולטת בתחום.

איטליה כמדינה שעד הקמת גוש האירו וגם לא מעט שנים אחר כך אפשרה לרכב על דו גלגלי 50 סמ"ק ללא רישיון כלל כך שרבים רכבו מגיל עשר ואף למטה מזה בדרום הפראי של המגף, היא המדינה היחידה שהלכה עם רעיון הקוואדרוסייקל צעד נוסף – לא מינימום גיל 16 לקוודרוסייקל אלא 14. פיתרון נפלא לכאורה להורים המודאגים שאינם מוכנים לתת לילדים היתר לרכב אבל כעת יהיו רגועים כי זו מכונית ולא קטנוע.

מאז 2013 לא עבר זמן מספק כדי לאסוף נתונים לגבי הקטגוריה החדשה ומידת תרומתה לבטיחות בכלל יבשת אירופה – אבל באיטליה הספיקה השנה הבודדת הזאת כדי להבהיר חד משמעית: הקוואדרוסייקל קטלניים בהרבה יותר מאשר קטנועי ה-50 סמ"ק. מלכודות מוות כבר קוראים להם באיטליה, הילדים משתינים על החוק האוסר הסעה של נוסעים ולוקחים שניים ואפילו שלושה חברים בקופסה הזעירה הזו, את נפח המנוע הם מעלים מיידית ואת ההספק גם וכאמור הנתונים לא מאחרים להגיע, הקוודרוסייקל, לכול הפחות לילדים בני 14, הם לא פיתרון אלא בעיה בפני עצמה, עכשיו צריכות הרשויות באיטליה להחליט האם מפסיקים את הנהיגה בגיל הרך ומאחר ובאיטליה החלטות לוקחות הרבה זמן אז עוד ועוד ילדים יהרגו בטרם יבינו שזה לא הכלי שהורג אלא מי שנוהג בו.

3 תגובות ל לצעירים קטנוע בטוח יותר ממכונית

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל