fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן

דוקאטי מולטיסטרדה ממותקן לכרית אוויר – בזכות ישראלים

דוקאטי מולטיסטרדה ממותקן לכרית אוויר – בזכות ישראלים

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

דוקאטי מציגה את המולטיסטרדה בגרסה המצוידת כבר במקור באבזר בטיחותי מהמעלה הראשונה, ה-D-AIR. מדובר במערכת תפעול כרית האוויר הממוקמת במעיל הרוכב ובמקרה תאונה מתנפחת בתוך 20 אלפיות השנייה ומגנה על הרוכב מפני פגיעה במכונית או בעצם דומם כמו ששום אבזר אחר לא יכול, כולל כריות האוויר המותקנות בהונדה גולדווינג. תפקיד האופנוע במקרה זה הוא לשדר באמצעות חיישן הממוקם במזלג אות למקלט המצוי בחליפה, וזה מעביר האות ליצרני גז המשחררים את הגז המנפח חללים יעודיים במעיל, כאמור הכול קורה במהירות גבוהה במיוחד. מבחנים במעבדות הראו כי החליפה מגיעה למצב מנופח עוד בטרם עובר הרוכב במעופו מהמושב את הכידון, וכאשר הוא נחבט במכשול או בכביש הוא מוגן.

החיישן במזלג מתוכנת לשדר את האות הרלוונטי רק כאשר הגלגל הקדמי סופג חבטה מלפנים (להבדיל מלמטה כמו שקורה ברכיבה רגילה ובמהמורות) ובעצמה גבוהה, כמו במקרה תאונה המתוארת בסרטון המצורף בין אופנוע למכונית, כך שאין מצב להפעלה שגויה של המערכת.  

אכן המצאה פורצת דרך ומחמאות לדוקאטי שהייתה ליצרנית הראשונה שבאמת משקיעה בהגנה על הרוכב  – אולם חסר משהו בשיווק המערכת, העובדה הפשוטה שמדובר בהמצאה ישראלית במאה אחוז שקיימת כבר קרוב לעשרים שנה. מספר מהנדסים שפעלו ב"חממה הטכנולוגית" של משרד המדע בשנות התשעים פתחו את המערכת במימון המדינה, בשנת 2000 השקיע יוסי מימן הישראלי כסף רב בהפיכת המערכת למסחרית ובתערוכת מינכן של אותה שנה אף יצר קשר עם הונדה ודוקאטי בניסיון למכור להם את המערכת ולהביא אותם להתקין את אותו חיישן במזלג באופנועיהם כבר במקור. זה לא קרה, מי שגילה עניין הוא דיינזה יצרן הביגוד האיטלקי המוביל אשר ביקש ליצר את המעילים והחליפות עם כריות האוויר, כתוצאה מבעיות בתוך דיינזה הפיתוח התעכב שנים רבות, עד שבסוף שנות האלפיים נכנסה גרסה למירוצים המותקנת בחליפות רוכבי המוטו GP והסופרבייק. מאוחר יותר יצאה דיינזה עם גרסה מסחרית למעילי וחליפות האוויר, אולם רק עכשיו נכנס יצרן אופנועים גדול המשלים את התמונה עם מתקון אופנוע במקור לתפעול המערכת. אין ספק שיצרנים רבים אחרים ילכו אחריו, וחשוב שדווקא בימים אלה של דה לגיטימציה ישראלית פרועה בעולם נזכיר שוב שישראלים הם העומדים מאחורי הפיתוח הבטיחותי החשוב בהיסטוריית האופנועים. במידה ומישהו מהחברים אשר פתחו את המערכת מעוניין ליצור קשר נשמח לחשוף ולראיין בדוגרי. 

גלריה

6 תגובות ל דוקאטי מולטיסטרדה ממותקן לכרית אוויר – בזכות ישראלים

  1. מזל של דוקאטי בכל המישורים שאודי לקחה אותם תחת חסותה, מקור לפתח ולהתפתח.
    יפה מאוד.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל