מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
ימאהה XT500 – היה פה שמח לפני שנולדתי
גיא בן ברק
צילום: יצרן
בשנות השבעים הייתה ימאהה בתקופה נפלאה של חידושים וחשיבה מחוץ לקופסה, למשל ארבעה צילינדרים שתי פעימות בלי ברקסים למירוצי עפר, מתלה אחורי מונושוק ראשון בעולם, וגם בשנת 1975, XT500, הדו"ש הראשון בעולם שלא לומר אופנוע האדוונצ'ר הראשון בעולם. עם מנוע פרימיטיבי שנלקח מ-SR500 כביש, סינגל שני שסתומים מקורר אוויר, שלדת עריסה פלדה ושני בולמים מאחור היה הדגם להצלחה מיידית, בשנת 1979 אף הראה הכלי שיש לו שיניים כאשר בגרסה משופרת לקח את הפאריז דקאר עם סריל נובו האגדי וחזר וניצח גם ב-1980. כיום כאשר האופנועים דומים יותר ויותר למכוניות, עוטים פלסטיק ומתכת ומאובזרים באלקטרוניקה הדורשת תחנת כוח בינונית, אתה מביט על ה-XT ומרחם – עלינו שאין לנו יותר את הכלים הפשוטים והזולים אבל הכל כך אופנועיים כמוהו.
ה-XT500 הנחמד המופיע בתמונות כאן נוצר על ידי מוסך אופנועים קטן בלואיסוויל קנטקי שבדרום ארה"ב, מכונאי בשם סקוט התאהב בדגם המקורי, ויצר גרסה משלו. זה לא לקח הרבה עבודה ושינויים ובוודאי לא הרבה כסף, כפי שרואים מינימום התאמות של השילדה, מיכל דלק של CT175, אגזוז מהסדנא השכנה, קצת אבזור מצחיק, מושב תוצרת בית ועיצוב המזכיר סקרמבלר – אבל הכול מינימאלי, רזה, פשוט, מעורר לא רק געגועים אלא קנאה.
בשנת 1978 הייתי רוכב איתו ווילי קילומטרים .האופנוע היחידי בחיים שלי שהשבית אותי מבק פייר לשבוע ימים במיטה עם ירך נפוחה היו זמנים
יש לקנות xT500 עם רוצים