fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC
MV קוביה

ימאהה XT500 – היה פה שמח לפני שנולדתי

ימאהה XT500 – היה פה שמח לפני שנולדתי

גיא בן ברק

צילום: יצרן

בשנות השבעים הייתה ימאהה בתקופה נפלאה של חידושים וחשיבה מחוץ לקופסה, למשל ארבעה צילינדרים שתי פעימות בלי ברקסים למירוצי עפר, מתלה אחורי מונושוק ראשון בעולם, וגם בשנת 1975, XT500, הדו"ש הראשון בעולם שלא לומר אופנוע האדוונצ'ר הראשון בעולם. עם מנוע פרימיטיבי שנלקח מ-SR500 כביש, סינגל שני שסתומים מקורר אוויר, שלדת עריסה פלדה ושני בולמים מאחור היה הדגם להצלחה מיידית, בשנת 1979 אף הראה הכלי שיש לו שיניים כאשר בגרסה משופרת לקח את הפאריז דקאר עם סריל נובו האגדי וחזר וניצח גם ב-1980. כיום כאשר האופנועים דומים יותר ויותר למכוניות, עוטים פלסטיק ומתכת ומאובזרים באלקטרוניקה הדורשת תחנת כוח בינונית, אתה מביט על ה-XT ומרחם – עלינו שאין לנו יותר את הכלים הפשוטים והזולים אבל הכל כך אופנועיים כמוהו.
ה-XT500 הנחמד המופיע בתמונות כאן נוצר על ידי מוסך אופנועים קטן בלואיסוויל קנטקי שבדרום ארה"ב, מכונאי בשם סקוט התאהב בדגם המקורי, ויצר גרסה משלו. זה לא לקח הרבה עבודה ושינויים ובוודאי לא הרבה כסף, כפי שרואים מינימום התאמות של השילדה, מיכל דלק של CT175, אגזוז מהסדנא השכנה, קצת אבזור מצחיק, מושב תוצרת בית ועיצוב המזכיר סקרמבלר – אבל הכול מינימאלי, רזה, פשוט, מעורר לא רק געגועים אלא קנאה.

גלריה

8 תגובות ל ימאהה XT500 – היה פה שמח לפני שנולדתי

  1. בשנת 1978 הייתי רוכב איתו ווילי קילומטרים .האופנוע היחידי בחיים שלי שהשבית אותי מבק פייר לשבוע ימים במיטה עם ירך נפוחה היו זמנים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל