fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
HJC
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

קאוואסאקי נינג'ה H2 – ועכשיו הסאונד של מגדש העל

קאוואסאקי נינג'ה H2 – ועכשיו הסאונד של מגדש העל

גיא בן ברק

מאז חשפה קאוואסאקי ב-1 לספטמבר את קיומו של אופנוע ספורט חדש עם רמזים עבים שיהיה עם אותו מנוע מוגדש שנחשף בתערוכת טוקיו 2013, משחררת היצרנית מדי יומיים פרטים חדשים, והיום (רביעי) ניתן לשמוע את האופנוע בפעולה, כשב-5 לחודש אמורים להופיע פרטים חדשים. האופנוע יחשף במלואו בתערוכת קלן בסוף חודש זה, אך לאור העניין הרב בעולם סביר שידעו עליו הכול עוד קודם.
בינתיים החברה מקפידה על חשאיות, אולם מפרטים שכן דולפים באירופה עולה כי אכן מדובר במנוע פורץ דרך, מוגדש על ידי מגדש-על ולא טורבו, שיותקן באופנוע ספורט, לא סביר שיהיה ליטר מלא אלא 600 או 750 סמ"ק, ארבעה צילינדרים. אפרופו סאונד לא ניתן להתעלם מהפעולה הלא ממש חלקה ומהקיטועים, מאחר וסביר שבקרת משיכה מותקנת באופנוע כזה הרי שאולי המקור להפסקות הקטנות הוא בה.
הגדשת מנוע באמצעות קומפרסור, טורבו או סופרצ'רג'ר, אומרת כי אוויר נדחס בעצמה של עד כ-8PSI, כלומר כחצי אטמוספירה בנוסף לכמות הרגילה ועם העלאה הולמת של כמות הדלק מדובר בעליה של כמעט 50% בכוח בהשוואה למנוע אטמוספרי באותו נפח. ההבדל של הסופרצ'רגר יחסית למנגנון טורבו הוא שהמדחס אינו מופעל על ידי טורבינה הסובבת באמצעות גזי הפליטה – אלא באמצעות רצועה המונעת על ידי גל הארכובה, לכך יתרון במיוחד לאופנוע מאחר וכניסת מנגנון טורבו לפעולה היא יחסית אלימה ועלולה לפגוע בהתנהגות האופנוע, מעבר לכך תוספת הכוח מגיעה רק בסל"ד גבוה, לעומת זאת הקומפרסור פועל מיידית עם סיבוב גל הארכובה ומעלה את המומנט וההספק לכול רוחב רצועת הסל"ד.
אופנועים מצוידי סופרצ'רג'ר אינם דבר חדש כלל, בשנות השלושים היו לא מעט אופנועי מירוץ כאלה, הן גרמנים של ב.מ.וו ו-DKW והן בריטים של מצ'לס ו-AJS, אולם אחרי מלחמת העולם השנייה נאסר שימוש במנועים אלה בגרנד פרי.

3 תגובות ל קאוואסאקי נינג'ה H2 – ועכשיו הסאונד של מגדש העל

  1. לאוזן רגישה מיד לאחר ההתנעה הסרימר טיפה לא עגול אבל הציפצוף ששמעתם בכל העברת הילוך – זה חדש וזה מה שמעניין. כמו במכוניות ראלי, זו האינדיקציה לשסתום פורק של המגדש.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל