fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

ה-R1 החדש קרבי מתמיד, גם הטי-מקס

ה-R1 החדש קרבי מתמיד, גם הטי-מקס

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

תקופה קשה עברה על ימאהה מאז פרוץ המשבר הכלכלי ב-2008, אבל נראה לפי ליין הדגמים שהציגה הערב במילאנו כי המצב השתפר משמעותית. להלן החידושים ל-2015 שהוצגו לפני שעה קלה במילאנו.

WR250F מנוע "הפוך" עם יניקה מלפנים, קרוב גם בשלדת קורות אלומיניום למוטוקרוס, ימאהה גם הציגה את קבוצת הראלי לדקאר בראשות אוליביה פיין ואופנוע הראלי 450 החדש והרשמי.
YZF-R3 גרסה מוגדלת ל-300 סמ"ק כמקובל בקטגוריית הספורטיביים המיוצרים ומיועדים בעיקר לאסיה, אולם מעבירה את ה-250 שלה מהפיכה ולא מסתפקת בהגדלת נפח, מנוע חדש שני צילינדר המייצר 42 כוח סוס.  מבחינת עיצוב, ימאהה מתאמצת להדביק לכלי את הגנים של הארים הגדולים עם עיצוב בוטה אולם המכלולים למעט המנוע בסיסייים.

טי מקס:
מלך קטנועי הספורט מקבל ל-2015 מזלג הפוך ותאורת לד מדליקה, יוצע גם בגרסה צבעונית ומאובזרת יותר.

MT-09 טרייסר.
אז לא קוראים לו TDM, אבל זה אדוונצ'ר גדול, האופנוע הגדול ביותר עד כה עם מנוע השלושה צילינדרים המוצלח שהותקן במהלך השנה בשלושה דגמי האמטי. מיועד למרחקים ארוכים, תנוחת הרכיבה זקופה במיוחד, מיכל דלק 18 ליטר, הגנת רוח מתכוונת.
 
YZF-R1 תצלומים של ה-R1 החדש דלפו והופיעו ברשת מספר שעות לפני החשיפה הרשמית, מדובר בדור חדש של הסופרבייק שהגדיר קיצוניות מחדש בשנת 1998 ושוב בדגם 2004 אבל אז הלך וירד מאז בדירוג לטובת מתחרים טובים ובעיקר חזקים יותר מיפן ובמיוחד מאירופה. ימאהה משיבה סוף סוף מלחמה, האופנוע נראה קטן ודחוס, קצר עם אפס זנב, מערכת הפליטה ירדה לתחתית, מותירה זנב סקסי וקצוץ. 
המנוע חדש לגמרי, מידות בוכנה שונות, עדיין קרוספליין עם סדר הצתה לא שווה, יכולת יניקת האוויר עולה בקרוב ל-25%, המנוע עם 200 כוח סוס בגל הארכובה, טלטלי טיטניום, הזרקה דור חדש עם שני סטים של מזרקים, מזרקי 12 מתזים ראשיים וסט משני במעלה תיבת האוויר, סליפר קלאץ' ומערכת פליטה 4 ל-2 ל-1 מטיטניום.
 
האלקטרוניקה בשיאה, בקרת אחיזה מתקדמת שיודעת הודות למערכת חיישנים מה זווית ההטיה של האופנוע ולהוריד את הכוח בהתאם, לתת יותר ויותר ככול שהאופנוע מזדקף. ויש גם מערכת נגד החלקה שיודעת להגביל את התנועה החוצה של הגלגל האחורי כשהוא מחליק. ויש גם אנטי ווילי, ארבעה מצבי כוח…
השילדה חדשה עם בסיס גלגלים קצר, זרוע אחורית חדשה א סימטרית, גלגלי מגנזיום, מערכת הבלימה דור חדש, משולבת ממוחשבת עם שישה החיישנים בגלגל הקדמי והאחורי של בקרת האחיזה, משמשים גם לחישוב חלוקת כוח הבלימה, כמובן ABS. שוקל 199 קילו רטוב, 179 קילו יבש 
רוסי היה מעורב בפיתוח ולדבריו כיוון ל-M1 עם מראות ופנסים, המעורבות של רוסי היא סופר משמעותית ומעניין יהיה לראות את התוצאה, כי מעולם לא פיתח רוכב ברמתו אופנוע כביש. כידוע רוסי הוא שפיתח את אופנוע המוטו GP הראשון של הונדה, כך גם עשה ל-M1 כשעבר לימאהה, אין כמותו לא רק כרוכב אלא גם כמפתח אופנועים. רוסי מספר שהישוו במסלול בין הדגם החדש לקודם וההבדל משמעותי מאוד. כיוונו לאופנוע ידידותי, תנוחת הרכיבה נוחה, רצינו זריזות של אופנוע המירוץ של ימאהה העולה בתחום זה על כול מתחריו, תחושה מהצמיג הקדמי טובה יותר מתמיד, המנוע טוב בהרבה מהקודם, נותן כוח מלמטה, והמערכות האלקטרוניות דומות מאוד למה שיש לנו במוטו GP. האופנוע מקרב אותך למגבלות ואז "היא רוצה לנסוע מהר יותר" צוחק רוסי. "כשהגיעו המערכות האלקטרוניות לאליפות העולם זה היה שוק, פעם שלטת על הכול עם היד, עם הזמן המערכות השתפרו וכיום המערכות עובדות נייטרלי ואי אפשר בלעדיהן עם הכוח".

YZF-R1M
יחד עם ה-R1 החדש מוצגת גרסה יקרה שלו, עם מתלים אלקטרוניים הנסגרים ונפתחים בפיקוח מחשב, ולא פחות מדליק, מערכת תקשורת למחשב ניהול המנוע של האופנוע באמצעותה ניתן להתקין מהסלולארי מפות מרחוק ולשנות מהותית תוך כדי פעולה את ביצועי האופנוע, בכך להגיע לכיוון מושלם שעד היום ניתן היה לעשות רק על הדינמומטר וזה לעולם לא אותו דבר.

גלריה

8 תגובות ל ה-R1 החדש קרבי מתמיד, גם הטי-מקס

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל