fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

הונדה בונה תלת קטנוע הגדול מכולם

הונדה בונה תלת קטנוע הגדול מכולם

גיא בן ברק

הדלפות מגיעות במקרים רבים מבקשות להכרה בפטנטים וגם במקרה זה: הונדה הגישה בקשה להכרה בפטנט של תלת קטנוע, מהסוג שהמציאה פיאג'ו ב-2006, ופיז'ו וימאהה חיקו תוך שינויים טכנולוגיים במנגנון ההשכבה של הגלגלים הקדמיים.

התלת של הונדה יתבסס על מנוע ותמסורת NC750, האופנוע קטנוע אוטומטי, ומשמעות הדבר אם אכן זה מה שיהיה, מנוע שני צילינדרים ראשון בתלת קטנוע ובמקביל הנפח הגדול ביותר בתחום. הפרוייקט עדיין בשלבים מוקדמים ופרטים נוספים בהמשך.

לקח להונדה זמן בטרם נכנסה לתלת קטנוע, בדיוק כמו שלימאהה לקח זמן רב – רק כאשר הפיאג'ו פרץ לאחר מאמצים וזמן לא מבוטלים את מחסום התודעה ששלושה גלגלים זה לא אנטי אופנוענות ומספרי המכירות של התלתים החלו נוסקים, במיוחד בצרפת אולם גם בארה"ב זה הולך ותופס, נכנסים גם היפנים. אגב הג'יירו של הונדה גם הוא תלת אבל משהו אחר לגמרי, רכב תפעולי שבכלל הומצא באנגליה, עם שני גלגלים מאחור ומפרק המאפשר את יכולת הפניה.

גלריה

4 תגובות ל הונדה בונה תלת קטנוע הגדול מכולם

  1. תלת יותר מסוכן מאופנוע רגיל וזה כבר מוכח. מי שיודע מזה מסתיר את המספרים. יש מוטציות שמצליחות ליצרנים קטנים יותר מהונדה כגון הטי-מקס של ימאהה, ואז כל הניסיונות לחיקוי ממילא לא צולחים. הMP3 של פיאג'ו הוא גם הפלצה מוצלחת של יצרן שאיננו הונדה,הצלחה שיהיה קשה לחקות. אם זאת חשוב להדגיש שהצלחה הMP3 רחוקה מסדר הגודל של הצלחת הטימקס. קשה לי לראות את הונדה נגררת פעם נוספת לפרויקט שלא לה, כמו שניגררה עם סידרת הסילוור בניסיון ליצור אופנוע אוטומטי שהוא חיקוי לטימקס. העובדה שבצרפת המכירות עולות יפה לא אומרות כלום לגבי חיזוי הצלחה בינלאומית. להזכירכם, הונדה ניסתה את כוחה בעבר בפרויקט בטיחות מסוג אחר: "כריות אוויר", רעיון הרבה יותר הגיוני וזול למימוש. היו גם כמה יצרנים שניסו את כוחם ביצור ייצר חליפות מתנפחות לרוכבים עצמם. כמובן שבאופנוע כמו באופנוע, הרוכב בסוף סופג את המכה בגופו, כך שהצלחת הפרויקטים לתוספת בטיחות, גם זה של הונדה, לכתחילה הייתה צפויה להיות מוגבלת. כרית האוויר שהונדה פיתחו, ומיושמת היום רק בגלדווינג ודומיו, אם היא לא עוזרת(כוסות רוח למת) ודאי שהיא לא גורעת מהבטיחות, התלת כן גורע מהבטיחות. יהיה מעניין לעקוב ולראות אם הונדה יפלו בפח הזה וישקיעו הון, על אופנוע שמיצר סיכון ולא בטיחות. יש לי סיבות טובות להאמין שהתשובה לכך היא לווא מוחלט, ושאופנת הפטנטים לשיפור הבטיחות באופנועים תביא אותנו להמשך הירידה במכירות של דו-גלגלי, כי לא לעלות על אופנוע זה הפטנט היחידי שנוסה, והוכחת יעילותו היא וודאית 🙂

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל