fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC

היום לפני 30 שנה: סוזוקי GSX-R750 מגיע לשווקים והעולם בהלם

היום לפני 30 שנה: סוזוקי GSX-R750 מגיע לשווקים והעולם בהלם

גיא בן ברק

תערוכת קלן סוף 1984. סוזוקי חושפת פצצה, GSX-R750, רפליקת הומולגציה לאופנועי סופרבייק/אנדורנס המתחרים במסלולי ה-AMA האמריקנים, גרסה קרובה גם אם "ממותנת" לסוזוקי GS1000R איתו ווס קולי האגדי השאיר אבק למתחרים בארה"ב בסוף שנות השבעים תחילת השמונים. למרות שיש אופנועי כביש מתקדמים באמצע שנות שמונים של המאה הקודמת, בראשם קאוואסאקי נינג'ה 900 והונדה VF1000R, הרי שעם הסוזוקי הזה לראשונה יורד לכבישים הציבוריים אופנוע מירוץ לכול דבר ועניין, הפנסים והמראות המינימליסטים הם מס שפתיים קלוש לדרישות החוק, בשעה שברור לכול מי שעיניו בראשו שהאופנוע הזה הוא הכול חוץ מצייתנות לאיזו דרישה של החוק. חוליגאן אמיתי עם מכלולים שלא קיימים באותה תקופה בעולם אופנועי הכביש הציבוריים, משקל זעום של 179 קילו בזכות שלדת אלומיניום ומנוע מקורר אוויר, מנוע קצר מהלך בוכנה באופן שטרם נראה אז ולכן תאב סל"ד העולה הרבה מעל 10,000 סל"ד, נתון שמפרק כול מנוע ארבע פעימתי אחר מאותה תקופה, פלוס רביעיית קרבוראטורים מגופה שטוחה הדוחפים תערובת עשירה במיוחד הוא מייצר מנפח בינוני הספק של 106 כוח סוס, לא רחוק ממה שמייצרים אופנועי הגרנד-פרי 500 של אותה תקופה, שני דיסקים קדמיים לבלימה – והעיקר עיצוב נפלא, אתלטי ואכזרי עם שני הפנסים הקדמיים שמביטים לך ישירות בין העיניים, עיצוב שגירה את כול רוכבי הכביש בעולם. 
לישראל הגיע הדגם בזכות שולם שיינפלד זכרונו לברכה מייסד עופר אבניר וחתניו מנהלי החברה, שהיו ליבואני סוזוקי שנים ספורות קודם לכן ועדיין הצליחו באופן לא יאמן להביא את האר לישראל ב-1986, שנה אחת בלבד לאחר תחילת מכירתו בעולם; עוזי ברנר זכרונו לברכה, מבעלי אבניר, נהנה לספר שוב ושוב על הפעם הראשונה בה ראו אנשי אבניר ביפן את הסוזוקי GSX-R750, "הסתכלנו על מד הסל"ד ולא האמנו שזה אמיתי, כול כך הרבה ספרות צפופות והמכונאים בישראל אז לא האמינו שהמנוע לא יתפוצץ בסל"ד כזה"… צחק עוזי והוסיף "אבל לא רק שהמנוע לא התפוצץ, זה היה אחד המנועים האמינים בכול הזמנים". כשברשותם הכלי הנכון, ייסדו ניסים ברדה וחבריו את אופנוענות הכביש המודרנית בישראל, כול מי ששם כיום ברך על אספלט בערד, מלכישוע, מצפה ועוד כבישים קרביים – חייב הכול, אבל הכול, לאותו סוזוקי GSX-R750 ראשון של 1985, שהמם את העולם ואת ישראל היום לפני 30 שנה.

לכבוד תחילת שנת 2015 החגיגית במלאת 30 שנה לאר עוסקים באתרי העולם בארים נדירים בראשם גרסת הספיישל אדישן RR משנת 1986, דגם שנהנה מקלאץ יבש, מיכל דלק אלומיניום ומזלג עם מנגנון אלקטרוני למניעת שקיעה; המגזין מוטו.איט האיטלקי מראה תצלום של אחד כזה למכירה במצב נדיר שללא ספק יזכה למחיר גבוה בהרבה מ-GSX-R750 חדש מהניילון. 

גלריה

13 תגובות ל היום לפני 30 שנה: סוזוקי GSX-R750 מגיע לשווקים והעולם בהלם

  1. במהלך החיים שלי על דו גלגלי היו לי שישה אופנועים מסוג R750.
    האופנוע שמבחינתי שינה את תפישת החיים של הדו גלגלי.

  2. הכי טובים שהיו לה.
    וגם הביא אותה להראות לכולם שלא תמיד ההונדה כפי שכולם חשבו הוא הכלי הכי אמין אלא שיש עוד חברות שיכולות להוציא כלים כמעט מושלמים.

  3. ברשותכם אזכיר מספר שמות ואני בטוח שאתם בטח עוד תוסיפו.
    החברה מהמרכז, החברה מהצפון, החברה מאילת, החברה מירושלים.
    החלטתי לא להזכיר שמות אולי לא ירצו אז הזכרתי את החבורות השונות שהיו נפגשות מידי פעם בכבישים.

  4. האבא והסבא של ההייבוסה………

  5. מעיר האופנועים .למה לנסות לשנות את ההיסטריה ,ראה טל שביט גם אני הייתי שם..

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל