fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
תמוז
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה

שאל אל האופנוע – הוא ישיב לך

שאל אל האופנוע – הוא ישיב לך

גיא בן ברק

עידן הממשק בין האופנוע לסמארטפון כבר כאן ובגדול. יותר ויותר יצרנים משחררים אופנועים עם מחשבי ניהול מנוע המתקשרים בטכנולוגיית בלוטות' עם הטלפון הסלולארי של הרוכב למגוון מטרות, החל מדאטאלוגינג, כלומר איסוף מידע על הנסיעה כמו מרחק שעברת, מהירות ממוצעת, דלק שנצרך ועוד, דרך נתונים ספורטיביים כמו זוויות הטיה, מצב מצערת באחוזים בתוך הסיבובים, מידע בזמן אמיתי כמו ניווט, נתוני מנוע כמו סל"ד, מצב הילוך, מצב הדלק – ועד התערבות וכיוון המנוע באמצעות הסלולארי למפות הזרקה שונות, העלאת תקרת סל"ד כדי לקבל יותר הספק; תכלס כול מה שהופיע עד היום בלוחות השעונים פלוס כול הפאוור קומנדר למיניהן הופך למיותר ובתנאי שיש לך טלפון סלולארי, רצוי מבוסס אנדרואיד.
כעת מעלה אינטל את הרמה הטכנולוגית והבטיחותית כאשר ענקית ההי טק מקליפורניה הנוכחת בגדול גם בישראל משחררת בשיתוף ב.מ.וו את "אדיסון", מחשב ותכנה ההופכים את התקשורת בין הרוכב לאופנוע באמצעות הסלולארי למבוססת דיבור וללא לחיצה על מקש או מסך. כפי שניתן לראות בוידאו המצורף כול המידע הנחוץ לרוכב מוקרן על משקף הקסדה בעוד הרוכב שואב נתונים מהאופנוע באמצעות דיבור, פשוט שואל אותו – והאופנוע עונה לו בדיבור. בכך מושגת בטיחות הרבה יותר גבוהה מאחר והרוכב לא רק שאינו מוריד את המבט ללוח השעונים – הוא גם לא צריך לשחרר יד כדי ללחוץ ולחלופין פשוט מדבר. כפי שניתן לראות הוידאו אינו חדש אולם אפשר להניח כי לאור מתקפת האופנועים "המתקשרים" מצאה אינטל לנכון להראות כי היא הייתה עוד קודם, ועם טכנולוגיה יעילה פי כמה לאופנועים כמו הפעלה בדיבור.

כרגע המערכת נמצאת בניסויים עם האופנוע הנמכר ביותר בעולם, ב.מ.וו R1200GS, השיתוף עם ב.מ.וו מובן לאור הטכנולוגיה המתקדמת של היצרן הבווארי וכמובן היותו גם יצרן מכוניות יוקרה הנמכרות בכול העולם. כמובן שבעתיד יורחב הממשק לאופנועים נוספים, שיפור נוסף בבטיחות יושג כאשר המערכת תוכל להתריע בפני קרבה למכוניות, גנבי רמזור אדום בצמתים – והכול בדיבור לאזנייה דרך אותו מרכז תקשורת שיתעל מוסיקה, שיחות טלפון, תקשורת עם הנוסע האחורי או אופנועים אחרים במרחב הקרוב.

גלריה

7 תגובות ל שאל אל האופנוע – הוא ישיב לך

  1. בסוף נישאר בבית ונשלח ת'אופנוע לטייל לבד, או שאולי עם מורכבת, ושיחזור עם תמונות. בעצם צילום אונליין… 🙂

  2. צעצוע מדהים, בטיחות? לא ממש, בטח לא בנושא קרינת WI-FI מהבלוטוס. במצב חרום דבר אחרון שתעשה זה להתעניין במד המהירות שלך, יש מצב נתון ועכשיו צריך להגיב ומהר. אם כבר שיפור טכנולוגי שתורם לבטיחות, הייתי שמח על קיומו של רדאר שיתריעה לי ויזואלית וקולית על רכבים המתקרבים אלי, כיוון(אחורה קדימה מהצד) ומרחק, אם אופציה להשתיק בכביש עמוס וצפוף(ובזול בזול שיהיה נגיש לכולם). ייתר הפיצ'רים גוזלים קשב ועל כן פוגעים בבטיחות. מי שמרכיב חייב להדריך את המורכב שלו לגבי תנוחת הגוף ותמיכת הגוף ומה לא לעשות, כי לכך יש השפעה הרבה יותר גדולה על תוספת בטיחות (שמירה על יציבות האופנוע). מורכב קבוע(חבר או חברה) צריך להדריך גם לתפקיד "טייס המשנה", ואז בעזרתו/ה, בדומה לאותו רדאר, יכולה להתבצע עזרה באיתור סכנות וגם באיתות והשתלבות בתנועה. התקשורת עם "טיס המשנה" מתבצעת בסימוני ידיים, מאוד יעיל, מאוד אמין.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל