fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
HJC
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

הונדה RCV213V-S נחשף: 157 כוח סוס במיליון שבע מאות אלף שקל?!

הונדה RCV213V-S נחשף: 157 כוח סוס במיליון שבע מאות אלף שקל?!

גיא בן ברק

צילום: יצרן

אופנוע הספורט המושקע והיקר בהיסטוריה למכירה לציבור ה"רחב", את התואר הזה הרוויח הונדה RCV213V-S שנחשף במהדורתו הסופית היום בברצלונה. בשעה 12 שעון ישראל פלוס איחור אופנתי ולא הונדאי החל השידור העולמי בסטרימר של הונדה, 40 דקות של נאומים של לבנים חשובים ויפנים חשובים לא פחות, אחר כך מארק מארקז ודני פדרוזה עולים להתראיין, אין ספק שהונדה הייתה מעדיפה מצב פחות מביך עבורה בטבלת המוטו GP כדי להציג אופנוע מבוסס מוטו GP, אבל  גם יצרן האופנועים הגדול בעולם צריך ללמוד לחיות לפעמים עם מקום חמישי בנחיתות של 49 נקודות.

אז מה הקטע של ההונדה RCV213V-S? הונדה אומרת אופנוע חלומות (מוטו GP) לכביש הציבורי, התרגום הוא כלי ספורטיבי מושחז שגדולתו לאו דווקא בנתוניו כפי שהוא יוצא מהמפעל – אלא בכך שהוא ניתן להתאמה לרוכב בדיוק מרבי כמו שאף אופנוע ספורט סדרתי לא ייתן. זה אכן אופנוע קרוב במספר תחומים לאופנוע המוטו GP של הונדה, אבל לא האופנוע הרשמי של מארקז ופדרוזה וגם לא לחצי רשמי של קראצ'לו ורדינג – אלא ל-RCV1000R השליש-רשמי כמו של ג'ק מילר או ניקי היידן, בלי שסתומים פנאומטיים ועם גיר רגיל ולא סימלס, הספק נחות, מתכות שפויות, ועדיין זה לא מעט. לרכב על אופנוע כזה בכביש הציבורי זה משהו שלא היה קיים עד היום, שוב לאו דווקא הנתונים אלא התגובות, הדיוק, המושחזות, רוכב ספורטיבי טוב ידע להעריך זאת. 

ה-RCV213V-S מיוצר בעבודת יד ביפן בקצב של אופנוע ליום (אופנוע סדרתי מיוצר בקצב של אופנוע לשעה), סך כול הייצור מתוכנן להגיע ל-300 יחידות, תחילת המכירה נקבעה ל-16.7.2015. לינק להזמנות עבורך כאן.

אמרנו שהנתונים נטו אינם הפואנטה, ועדיין אלה שנחשפו היום גרמו לאכזבה. האופנוע נמכר תמורת 188,000 אירו באירופה (כמיליון שבע מאות אלף שקל אחרי מס בישראל), מנוע ה-V4 בנפח 999 סמ"ק מייצר 157 כוח סוס בלבד ב-11,000 סל"ד ו-10.4 קג"מ ב-10,500 סל"ד, ב-2001 ה-R1000 של סוזוקי ייצר הספק דומה וקצת יותר. פער של 500 סל"ד בין שיא המומנט לשיא ההספק פירושו רצועת כוח צרה להחריד, וזה מסתדר עם מידות הבוכנה הקיצוניות ממש כמו של אופנוע המוטו GP הרשמי, קוטר אדיר של 81 מ"מ ומהלך קצרצר של 48.5 מ"מ, מידות שכול כולן עוד ועוד הספק אבל כאמור זה מוגבל. כדי לקבל את המיץ כמו שצריך צריך להתקין "קיט" (לא פורסם מה הוא כולל) ואז פוגשים ב-13,000 סל"ד 215 כוח סוס נאים אך רחוקים מה-250 כוח סוס פלוס שמייצר הונדה רשמי. בכול מקרה הונדה מגבילה את הקיט לשימוש במסלול סגור אבל ברור שיהיו רבים אם לא כול הרוכשים שיבדקו את הקיט גם בכביש הציבורי.

המשקל היבש גם הוא לא מפיל לסתות, 170 קילו יבש, ועם הקיט יורד ל-165 קילו, האלקטרוניקה כוללת 5 מצבי רכיבה, בקרת אחיזה, קוויק שיפטר (לא סימלס גיר) וטלמטריה משוכללת. 

ויש גם ציוד כביש מה לעשות, ג'ק צד, פנסים, צופר, מתנע חשמלי, ומי שירכב בכביש ירצה מן הסתם להגדיל את טווח הסיבוב של הכידון. אבל יש גם חלקים המגיעים ישירות מאופנוע המוטו GP הרשמי בראשם זרוע אחורית (החדשה חסלה את העונה של מארקז אז אולי נוותר עליה?), קלאץ' מחליק, חישוקי מגנזיום, מזלג אוהלינס, רגליות ודוושות בלם אחורי והילוכים ומערכת הבלימה של ברמבו כמובן עם דיסקי פלדה ולא קרבון.

אז מה, נרשמים? המחיר מטורף, הונדה גם מחייבת את הרוכשים ל"אחסן את האופנוע במבנה סגור", הונדה מחייבת מוסך יבואן מיוחד שרק הוא יטפל באופנוע; למרות אלה אין לי ספק שכול 300 היחידות המתוכננות ימכרו בזמן אפסי, מהר יותר ממה שלוקח למארקז להקיף פעם אחת את מסלול קטלוניה זה בטוח.

שידור הלייב למי שפספס:

גלריה

14 תגובות ל הונדה RCV213V-S נחשף: 157 כוח סוס במיליון שבע מאות אלף שקל?!

  1. אני חושב שהם הגזימו עם המחיר הלא נורמלי הזה, עדיף לקנות איטלקי חתיך עם עיצוב ורמת ביצועים שמתעלים על הכלי הזה.

  2. מחיר לא שפוי שלא שווה את המחיר גם למשהו עשיר.
    לשים בסלון הייתי שם כבר אופנוע איטלקי אקזוטי.

  3. זה אופנוע GP זה קשור לאגזוטיקה ולא קשור ליופי. זה אופנוע GP.

  4. כמו יהלום שאין לו תחליף.אם היה לי $ נזיל סביר שכבר היה לי אחד.

  5. מעניין כמה דורשים תוספת על הקיט ?
    בכל מקרה פריט אספנים למיליונרים ,לא נראה לי שאפשר לשבת עליו הרבה זמן .

  6. הכלי הזה הוא אקזוטי וקיצוני ברמת ההנדסה שלו באופן דומה לזה שמחר פראררי תעביר רישוי מכונית פורמולה 1
    לא מודדים דבר כזה בכסף ורק רוכבים מהליגה העליונה ידעו בכלל להעריך את היכולות שלו.
    אין שום מותג איטלקי או אחר שמסוגל ללכת כל כך רחוק.
    ההונדה הזה הוא הדבר האמיתי ביותר למי שרכיבה ספורטיבית זה הקטע שלו.

  7. חשבתם על סכום ביטוח המקיף?
    גם על זה צריך לדון בכנסת על 0 אחוז מע״מ חחחח

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל