fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר

טריומף לא נשארת מאחור במירוץ האדוונצ'ר

טריומף לא נשארת מאחור במירוץ האדוונצ'ר

יובל נווה


מספר מגזינים בחו"ל מדווחים פרטים חדשים על דגם הטייגר אקספלורר 1200, של חברת טריומף הבריטית.

 
דגם זה חשוב מאוד לטריומף משום ששוק האדוונצ'ר הגדול לוהט וזה דגם ספינת הדגל שלהם, אבל גם בגלל שזה הדגם הנמכר ביותר שלהם בבריטניה. התחרות העזה עם במוו, קטמ, דוקאטי ומתחרים חדשים שנכנסו לזירה (מוטו גוצי, אפריליה) בשילוב ההתישנות של הדגם הקיים מכריחים את טריומף ליישר קו עם השוק.

שני האלמנטים החשובים ביותר בדגם, שכל רוכבי הטייגר הגדול אוהבים, הם השלדה ומנוע הטריפל החזק מאוד אך סופר חלק ומאוזן. את שני אלה טריומף לא שינו כלל וטוב שכך. אבל הרכיבים שמסביב קיבלו עדכונים רבים ומתבקשים. 


הדגם הנוכחי – טייגר אקספלורר 1200 


צילום: יצרן


המזלג הקדמי הוא כעת של חברת WP, שהיא חברת בת של קטמ. לכאורה זה צעד מפתיע, אבל לא ממש אם רואים את שיתוף הפעולה המאוד מוצלח עם דגם הטייגר 800 XCx שמשתמש כבר במתלי WP, מקדימה ומאחור. בטייגר XCx המתלים מעולים אבל לא מהדור האחרון של מתלים אלקטרוניים מתכוונים דינמית (סמי-אקטיביים). האקספלורר מקבל את דגמי היוקרה של מתלי WP שבהם יש שימוש בקטמ 1290 סופר-אדוונצ'ר
זה כמעט נראה לא סביר – מדוע שקטמ תספק רכיבים ליצרנית אחרת שמוכרת דגם שמתחרה ישירות בדגם שלה?

אבל יש בזה הגיון עסקי בריא היות ומכירות טריומף יתרמו לקבוצת קטמ באופן כללי.

למה הדבר דומה? לחברת נטפליקס, ענקית הוידאו On Demand, שמשתמשת בפלטפורמת הענן של חברת אמזון ווב סרביסס, AWS, למרות שהמתחרה הגדולה שלה היא חברת אמזון (החנות amazon.com) עם סרטי הוידאו שלה.. מסתבר שבשוק חופשי אפשר להתחרות ולהיות שותפים בו-זמנית.

לא ברור אם הבולם האחורי הוא של WP אבל זה יהיה הגיוני מאוד, אם לא מתבקש, לאור האמור לעיל.

הבלמים השתדרגו מניסין הבינוניים לליין הפרימיום של ברמבו, ודי סביר לצפות למערכת ABS מתקדמת, כנראה של BOSCH, שיודעת להתמודד עם עם בלימה בפניות.

יש מתיחת פנים עדינה לפנלים, ניתוח אף למקור הברווזי משהו, הגנת רוח משופרת לרגלי הרוכב וגם לוח מחוונים חדש ומודרני.
עוד חידוש מעניין הוא משקף רוח מתכוונן חשמלית.

הטייגר 800 XCx קיבל מצערת על-חוט מדור חדש שנחשבת מעולה, אני יכול להעיד על כך, ואין ספק בכלל שהאקספלורר החדש יקבל אף מצערת על-חוט משודרגת יחד עם מודים כגון ספורט, כביש וגשם, בייחוד לאור התלונות של רוכבי האקספלורר על המצערת הקיימת.

באופן תמוה, מיכל הדלק בנפח 20 ליטר, שנחשב קטן משהו לקטגוריה, נשאר כשהיה. חבל כי זה מגביל את הטווח לאופנוע שיש לו מנוע ספורטיבי מאוד ויכול להיות די צמא עם פתיחה נמרצת של המצערת.

עדיין לא ברור אם הדגם יימכר בשנת 2016 או 2017.

לסיכום – אופנוע בעל אופי מיוחד הולך להיות עוד יותר כיפי ומעניין. טריומף עושים זאת נכון שוב ובמקום לעשות מהפכות ולהסתכן באובדן שוק הם מעדנים ומשפרים.
כל שנשאר לי לשאול (שוב), מדוע אין יבואן של טריומף בארץ הקודש?

גלריה

2 תגובות ל טריומף לא נשארת מאחור במירוץ האדוונצ'ר

  1. יפשוט את הרגל
    לא ימכור יחידה שנים לשנה איך יוכל לחיות.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל