fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

הוסקוורנה: מהפיכה במוטוקרוס 2016

הוסקוורנה: מהפיכה במוטוקרוס 2016

גיא בן ברק

צילום: יצרן

בתחילת חודש יולי האחרון חשפנו כאן דוגמיות לשלל החידושים של הוסקוורנה בדגמי המוטוקרוס לשנת 2016 – כעת מוסרת הוסקוורנה פרטים מלאים והמשמעות היא מהפיכה של ממש. הוסקוורנה מגבירה עוד את התחרותיות של דגמי המוטוקרוס – תוך בידול של ממש מול המוטוקרוסים של ק.ט.מ בעלת הבית. למרות הישגים משמעותיים להוסקוורנה כבר בעונה הראשונה שלה בבעלות ק.ט.מ באליפות המוטוקרוס העולמית – בעיקר מקס נאגל שהיה לא פחות ממועמד לאליפות עד פציעתו הקשה באמצע יוני – ממשיך היצרן לדחוף לחידושים מקיפים באופנועי המוטוקרוס לשנה הבאה. בעצם למה שנה הבאה – כבר מספטמבר ניתן יהיה לקנות את המוטוקרוסים החדשים, כולל בישראל.

דגמי הארבע פעימות החדשים, FC450, 350 ו-250, עוברים מהפיכה, פלוס שלושה דגמי שתי פעימות, TC85, 125 ו-250 משופרים ובסך הכול 2016 תיהנה משישה מוטוקרוסים חדשים לגמרי מבית הוסקוורנה. היצרן השבדי/איטלקי/אוסטרי מציע דגמים תחרותיים בהרבה, נהנים מכושר תמרון מעולה, פחות משקל ויותר כוח, זריזות, טכנולוגיה וסטייל. המנועים החדשים קומפקטיים וקלים בהשוואה לעבר, השילדה חדשה מהיסוד, שילוב של צינורות פלדה עם תת שילדה פורצת דרך עשויה קרבון, קצרה וקומפקטית, עם שינוי מרכז הכובד וחלוקת משקל יעילה יותר.
שילדה
עשויה פלדת כרומולי, חיתוך בלייזר וריתוכים על ידי רובוטים מתקדמים; השילדה החדשה מציעה קשיחות רוחבית ואורכית גדולה יותר, קלה יותר וקומפקטית מקודמתה. מיועדת לספק רגש טוב יותר, התנהגות טובה יותר. זאת בצירוף לתת-שילדה אחורית חדישה מקרבון פייבר השוקלת קילו פחות מהקודמת ולזרוע אחורית חדשה מאלומיניום מתקדם. בנוסף מזלג WP חדש, הגיאומטריה משופרת לטובת אחיזה טובה יותר, באלנס וספיגת מכשולים.


מנוע

מנועי הארבע פעימות 450, 350 ו-250 מתוכננים ויצוקים מחדש לטובת מרכוז טוב יותר של המסה, כך גם ה-125 שתי פעימות, כולל הורדה משמעותית במשקל וקיצור הממדים. שלושת דגמי הארבע פעימות מקבלים מחשב הזרקה חדש של קייהין, גוף המצערת החדש בקוטר 44 מ"מ קל ב-100 גרם יחסית לקודם, מגיב למצערת מהר הרבה יותר מקודמו הודות לביטול הלינק של פרפר המצערת. חדש גם בורר בקרת הזינוק הממוקם על הכידון. שינוי משמעותי במערכת פליטה חדשה לגמרי, גם פינוי יעיל יותר של הגזים וגם מרכוז מסה – במקביל לירידה ברעש.
ירידה במשקל: FC450 קל יותר ב-5.2 קילוגרם יחסית לדגם 2015, FC350 יורד ב-4.7 קילו וה-250 יורד ב-4 קילו.

עיצוב וצביעה
יחד עם השינויים המכאניים הרבים, העיצוב קומפקטי, זורם יותר בקווים, הצבע הכחול עובר לשלוט בשילוב פנינה וכמובן צהוב, ארגונומיה טובה יותר כולל מושב חדש. זאת פלוס שלל פרטים חדשים, כידון פרו טפר, מיכל דלק 7 ליטר חדש, תיבת אוויר חדשה המאפשרת גישה קלה לפילטר ללא צורך בכלים, חישוקי  סגסוגת באנודייז שחור עם נאבה מכורסמת, הצמיגים דאנלופ MX52.

שתי פעימות

ה-85, 125 ו-250 עם מנועים קומפקטיים וקלים יותר עם שסתום פליטה חדש ומערכת פליטה חדשה. ההספק עולה והמשקל יורד, ה-125 קל יותר ב-3.2 קילו. 

גלריה

תגובה אחת ל הוסקוורנה: מהפיכה במוטוקרוס 2016

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל