fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
תמוז
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC

מוטור סייקליסט קובע: סוזוקי בורגמן 650 חלופה נפלאה אפילו מול אופנועי תיור…

מוטור סייקליסט קובע: סוזוקי בורגמן 650 חלופה נפלאה אפילו מול אופנועי תיור…

גיא בן ברק

מגזין האופנועים האמריקני מוטור סייקליסט ביצע לאחרונה מבחן השוואתי מעניין בין שלושה אופנועי תיור וקטנוע אחד. ארבעה כלים, ארבע גישות שונות לתיור, ארבע רמות מחירי, ם שונות: ב.מ.וו R1200RT התיירן המובהק בחבורה אך גם היקר ביותר, 21,700 דולר (כול המחירים בארה"ב כמובן); הונדה CTX1300 הקרוזר בעיצוב עתידני עם הילוכים חצי אוטומטיים ומחירו 17,500 דולר: ימאהה סופר טנרה 1200, חלופת התיור ההרפתקני בחבורה, מחירו בארה"ב 17,345 דולר; והרביעי בחבורה… וכאן ההפתעה, סוזוקי בורגמן 650 ABS. האמריקנים שכידוע לא מנוסים בעולם הקטנועים, בקשו לראות האם קטנוע המנהלים שמחירו 11,000 דולר בלבד, יצליח לעמוד במשימות התיור הנכבדות מול שלושת האופנועים? מדובר בשלושה ימים, מאות קילומטרים במגוון כבישים, בינעירוניים ועירוניים, כבישים חקלאיים. התשובות הגיעו מהר מאוד וניתן לדברים בשם אומרם: 

"מעל הכול היינו מלאים שבחים לבורגמן 650. יש לו אמנם מגבלת טווח של 188 מייל (302 קילומטר) על מיכל דלק אחד אבל באוברול אפשר להגיד שבפועל הבורגמן מבצע מעולה משימות שלכאורה לא נועד להן…" 

"אחרי המבחן הזה אנחנו אומרים: אם יש לכם חבר שגר 500 קילומטר מכם ובא לכם לקפוץ אליו – אותו בורגמן 650 שלוקח אתכם יום יום לעבודה יהיה מצוין גם בשביל הנסיעות הארוכות הללו, תאמינו לנו…"

"הבורגמן הרשים יותר מהאחרים ללא ספק. הבורגמן ביצע בדיוק את אותם דברים ששלושת האופנועים במבחן בצעו ללא מאמץ ואפילו בקלילות – וכול זה בשבריר המחיר בהשוואה לאופנועים כאן…" 

"הבורגמן בולט מייד בקלות הרכיבה עליו לעומת שלושת האופנועים בחבורה, פתח את המצערת ומנוע השני צילינדרים 683 סמ"ק של הסוזוקי מושך חזק, לא הילוכים, לא קלאץ' רק לסובב את הידית, כזכור לבורגמן הגדול יש מערכת הילוכים מתוחכמת שהקדימה את זמנה כאשר יצאה לפני… 13 שנה. מערכת זו מפיקה את המירב מהמנוע, בין אם תאוצות מעמידה, תאוצות ביניים או שיוט מהיר – המערכת מספקת את ה'הילוך' המיטבי, ויש כמובן גם מצב ידני באמצעות בורר הלחצנים המגדיל עוד יותר את השליטה, יעילות התנועה… כאן יתרון מכריע של הבורגמן שכן באוטוסטראדות הפקוקות של אזור לוס אנג'לס שלושת האופנועים המתחרים מולו אוכלים חצץ… וזה גם מבחינת התמרון במהירויות נמוכות –  אפילו עם תא המטען של הבורגמן מלא ב-50 ליטר של ציוד…"

"אבל גם כשהתנועה מדלדלת והכביש נפתח עדיין הבורגמן לא נחות… הקטנוע עובד טוב במהירויות הגבוהות, יש מספיק רזרוות לעקיפה, כושר הספיגה, נוחות ונעימות הנסיעה מצוינים למרות המיתלים קצרי המהלך יחסית לאופנועים והגלגלים הקטנים יותר בקטרם יחסית לאופנועים אפילו תנוחת הרכיבה טובה הודות למדרך הרגליים הארוך המאפשר למתוח רגליים כמעט כמו הרגליות הקדמיות של הקרוזרים…"

"בקטעי הכביש המפותלים ציפינו מהבורגמן להשתרך הרחק מאחור, טעינו. רק תראה איך הקטנוע הזה תוקף סיבובים, ניצוצות עפים מג'ק אמצע, נכון שהוא נחות בכוח ושוקל לא מעט אבל עם רוכב טיפה מיומן באוכף הרי שאופנועי התיור יופתעו מהקרב הנכון להם…"

עוד בנושא סוזוקי בורגמן:

סוזוקי בורגמן 650 החדש – מבחן דרכים

גלריה

7 תגובות ל מוטור סייקליסט קובע: סוזוקי בורגמן 650 חלופה נפלאה אפילו מול אופנועי תיור…

  1. כאחד שרכב על בורגמן ועבר לבמוו RT , אי אפשר להשוות . האחד קטנוע וכך הוא נוסע ומתנהג (בנוחות מקסימלית) והשני אופנוע תיור שעולה עליו בכמה רמות (כח , נוחות ,פינוקים וביצועים). זה נכון שהבורגמן יכול לשרת אותך היטב אבל עדין זה קטנוע . כשעוברים מאחד לשני מייד מרגישים הבדל עצום בכל הפרמטרים .

  2. בתור אחד שהיה לי בורגמן 650 זה באמת אחלה כלי לטיולים , אבל מה נסגר עם הגיר מה???? שהולך אחרי 60 אלף, אייייי כמה זה כואב בכיס.

  3. ברשותי בורגמן 650 ממליץ עליו עלי מעולה

  4. של הבורגמן. אם אני נוסע רק על אוטומט עדיין הגיר הולך?
    ודבר שני למה הוא כל כך יקר???

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל