fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
HJC
אודי דגן 140 על 70

תקנות המיסוי החדשות – המרוויחים: אופנועים

תקנות המיסוי החדשות – המרוויחים: אופנועים

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

צילום: יהודה סימנטוב

היום חלים שינויים במיסוי רכב דו גלגלי. בהתאם להודעת משרד האוצר החל מהיום חלות דרגות מס קניה חדשות על רכב דו גלגלי חדש וזאת בהתאם לנפח המנוע והספק המנוע. התקנות אף מבטלות סופית את אבחנת המיסוי בין קטנועים לאופנועים. התקנות קובעות שלוש דרגות נפח (עד 500 סמ"ק, 501-800 סמ"ק ומעל 800 סמ"ק) וארבע דרגות הספק (עד 33 כוח סוס, 33-47 כוח סוס, 47-100 כוח סוס ומעל 100 כוח סוס).   



מה זה אומר לכלים הנפוצים בשוק?
קטנועים/אופנועים עד 125 סמ"ק/14 כוח סוס שמוסו עד היום במס קניה של 40% – אין שינוי במיסוי.

קטנועים/אופנועים 126-400 סמ"ק הספק עד 33 כוח סוס – האופנועים הם המרוויחים העיקריים מרפורמת המיסוי החדשה, עד היום שלמו מס קניה של 72% וכעת יורד המס עליהם ל-40%. 

קטנועים/אופנועים עד 800 סמ"ק הספק עד 47 כוח סוס – ימאהה טי-מקס 530 ישלם מס של 50%, 
אופנועים עד 800 סמ"ק הספק עד 100 כוח סוס: אופנועי הונדה 600/650 סמ"ק ירידה של 12% במיסוי ל-60%, בסוזוקי וי-סטורם 650 וורסיס של קאוואסאקי, גם הם ירדו במחיר בזכות הפחתה במס הקניה.

אופנועים בנפח מעל 800 סמ"ק/הספק מעל 100 כוח סוס – אין כול שינוי במיסוי.

הטבות בגין מערכת ABS
הטבות אלה נתנו גם עד היום אולם מעתה הן מפורטות בהתאם לטבלת המיסוי החדשה. ההטבה המרבית עומדת על 1,700 שקל (בדומה למה שהיה עד היום) והיא לכלים המשלמים את המס הגבוה ביותר.
הטבה בגין שלושה גלגלים
פיאג'ו MP3 וימאהה טריסיטי המצוידים בשלושה גלגלים יהנו מהטבה בסך 3,000 שקל במס הקניה ללא קשר לנפח המנוע.

8 תגובות ל תקנות המיסוי החדשות – המרוויחים: אופנועים

  1. ככה שהקטנועים החזקים יקבלו עלייה קלה ובורגמן למשל ימשיך להיות ב40%

  2. מרוויחים רק אופנועים עד 33 כוח סוס זה אומר שלקטנועים עד 400 סמק המחיר נשאר אותו הדבר. לא משתנה מכיוון שרובם לא עוברים את 33 כוח סוס להבנתי האם אני צודק ? אם כן הכותרת מטעה חברים…

  3. השינוי בגדול אומר אופנועים קטנים 125-500 (בגדול) ירוויחו.
    וקטנועים גדולים 400 סמ"ק ומעלה יפסידו

  4. 1.קטנועים גדולים יעלו יותר-נשמע צודק.2.קטנועי 125 לא יושפעו, אבל הם לכתחילה לא יקרים בגלל בעיות מיסוי, זה בגלל חזירות היבואנים שמונעים יבוא של קטנועים זולים. קטנוע 125 ב 20 אלף??? פראייר מי שקונה!!! 3.אופנועים בנפח 250 הם המרווחים מהסיפור הזה, והם צפויים להוזלה של 30%, לדוגמה קליבלנד היסט250 שעולה 23 אלף צריך עכשיו לעלות 16 אלף. ככה לגבי בלקסטר250 של קיוואי, במקום 28 יהיה 20. נשמע פצצה. 4.מה שקורה אם שכבת השמנת של האופנועים היקרים זה לא מעניינו של הציבור. מי שיש לו כסף שישלם. הרוכשים המאושרים יהיו עכשיו מאושרים יותר: "שופוני אני עשיר". פחחח… עכשיו צריך רפורמה דומה בביטוח החובה!

  5. כי הפער בין ה-125CC לנפחים היותר גדולים כמעט ונעלם. האנדורו האפורים יכחדו כי הם כבר לא אטרקטיביים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל