מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
הרפורמה במיסוי – המחירון החדש של עופר אבניר
גיא בן ברק
צילום: יח"צ
בעקבות פרסום הרפורמה במיסוי רכב דו-גלגלי מגיב קובי גילון, סמנכ"ל בקבוצת עופר אבניר, יבואן סוזוקי, קימקו, אפריליה, פיאג'ו, מוטו גוצי, הוסקוורנה:
"אנו מברכים על הכוונה של משרד האוצר להפוך את הכלים הדו גלגליים לנגישים יותר. בעולם הוכח כי למדינה תפקיד חשוב בעידוד השוק לעבור לדו גלגלי. הדו גלגלי הוא אחד הדרכים המרכזיות בטיפול במשבר התחבורה בישראל, אשר מחריף עקב עבודות הרכבת הקלה. אנו לומדים את הרפורמה, מתייעצים עם היצרנים, ונפרסם מחירון מעודכן בימים הקרובים.
עם זאת, אנו סבורים כי המדינה צריכה לפעול ביתר שאת על מנת לעודד נהגים לעבור לדו גלגלי, להוריד את המיסוי על דגמי ה-125-250 סמ"ק על מנת לעודד מעבר לדו גלגלי במרחב העירוני, ולייצר תוכנית ארוכת טווח שתכלול בתוכה הטבות מיסוי, הפחתת תעריפי הביטוח הגבוהים, ושיפור התשתית. רק כך יוכל ענף הדו גלגלי המתאים כל כך לישראל, לשגשג, והגודש בכבישים יופחת."
מבין הדגמים שמחירם הוזל משמעותית : הדגמים התלת גלגליים – פיאג'ו MP3 300/500 וכן הג'ילרה פוקו 500, דגמי הנייקדים (V7STONE, סוזוקי אינאזומה 250, סוזוקי גלאדיוס 650), ודגמי האדוונצ'ר: סוזוקי ויסטרום 650/ ויסטרום 650 XA.
מחירי דגמי האינדורו של הוסקוורנה רושמים הוזלות של עד 13 אלף ₪.
המחירים המופיעים במחירון המצ"ב הינם מחירים על הכביש כולל אגרות רישוי.
להלן הדגמים העיקריים אשר מחיריהם הושפעו מהרפורמה:
ירוק – ירידת מחיר
אדום – עליית מחיר
עופר אבניר עדין יקרנים 🙁
המס על ה-GW250 ירד מ-72% ל-40%, מה שהיה אמור להביא להוזלה אפקטיבית של כ-15.
בפועל – רואים הוזלה של פחות מ-10%. בשאר, כנראה, יגדיל את מתח הרווחים של היבואן.