מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
וידאו: סוזוקי GSX-R: 30 שנות תהילה
גיא בן ברק
צילום: יצרן
השנה היא 1985 סוזוקי משיקה את ה-GSX-R750, 30 שנה אחר כך העולם נהנה מהחגיגה לציון השושלת מהמצליחות בתולדות האופנועים, עם אופנועי מוטו GP צבועים בכחול לבן המקורי, גרסאות צביעה סדרתיות ל-R750 ול-R1000. כך גם סרט חגיגי (חלקו הראשון מצורף כאן) הנוצר לכבוד חגיגות ה-30 בו ניתן ללמוד באופן נדיר על מה נעשה בפנים, כיצד נולד ה-GSX-R וכיצד התפתח.
ה-GSX-R750 הראשון הוצג בתערוכת קלן בסוף 1984, העולם היה המום מהקיצוניות עם שלדת אלומיניום סדרתית ראשונה ומשקל זעום של 179 קילו, מנוע ארבעה צילינדר תאב סל"ד, 106 כוח סוס בסל"ד לא נתפס בכלי סדרתי עד אז של 10,500. שנה אחר מופיעה גרסת 1100 המעלה את הכוח לרמות של 130 כוח סוס בתחילה ומהר מאוד עולה ל-150 כוח סוס המהווים מטרה לכול יצרן אחר. בהמשך מופיעות גם גרסאות מנוע מוקטנות לשוק היפני, 250 ו-400 סמ"ק, המנוע עובר לקירור מים ב-1992, זמן קצר לאחר מכן מופיעה גרסת ה-600 הזוכה באליפות הסופרספורט העולמית ב-1998/9, ב-2001 מגיח ה-GSX-R1000 והנה אנחנו בשנת 2015 כשדי ברור שאוטוטו מופיע GSX-R1000 חדש. והאגדה נמשכת.
אתמול נהרג בחור בן 20 עם 600 על שטות של נהג רכב שלא הסתכל במראה.הפזיזטת מהשטן.שבת שלום