מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
הוסקוורנה FS450 חדש ל-2016
גיא בן ברק
צילום: יצרן
שינויים ושיפורים רבים ל-2016 ב-FS450 דגם הסופרמוטו שייצג את הוסקוורנה באליפויות הסופרמוטו בעולם לשנת הדגם הבאה, האופנוע זמין באירופה כבר בסוף חודש זה. הסופרמוטו המקצועי החדש מיועד לנוע כמובן אך ורק על מסלול מירוצים ואינו חוקי לכביש, מציג שילדה דור חדש מפלדת כרום מוליבדנום, חומרים וחלקים חדשים וירידה במשקל; שלדת הזנב קלה ב-1 קילו יחסית לקודמתה בזכות שימוש רב בקרבון פייבר, השילדה אף קצרה וקומפקטית יותר; זרוע אחורית חדשה קשיחה ומספקת אחיזה טובה יותר, קלה אף היא ברבע קילו. המשקל הכולל של הדגם עומד על 105 קילו בלבד.
המנוע בנפח 450 סמ"ק מפיק 63 כוח סוס, ההוסקוורנה סופרמוטו החזק ביותר אי פעם. המנוע קטן וקל יותר מקודמו וממוקם מחדש בשילדה למירכוז מיטבי של המסה. המנוע החדש קצר וצר יותר ב-23 מ"מ, כמובן שכול החלקים הפנימיים חדשים והמשקל יורד בלא פחות מ-1.8 קילו והמנוע כולו שוקל כעת רק 27.8 קילו. גל הארכובה מוקם מחדש, אחורה יותר ב-9 מ"מ וגבוה יותר ב-7 מ"מ, קייס גל הארכובה קומפקטי יותר וקל, כך גם תיבת ההילוכים בת חמש מהירויות. הדגם מצויד בקלאץ' מחליק משופר. מחשב ניהול המנוע מתוצרת קייהין קטן וקל ומהיר בעיבוד המידע, מצויד בבורר מפות הממוקם על הכידון, שם ממוקם גם מתג השולט על בקרת הזינוק המגבילה את המומנט המגיע לגלגל אחורי למשך 2 שניות כדי להגביר את האחיזה בזינוקים לתאוצה מיטבית. מיקום חדש למזרק בגוף המצערת בקוטר 44 מ"מ החדש המותאם לתא השריפה. כמתבקש גם כול מערכת הפליטה חדשה, קצרה יותר בהשוואה לדגם 2015.
המתלים עם מזלג ווייט פאוור 48 מ"מ עם מהלך 280 מ"מ, המתלה האחורי חדש עם מהלך 266 מ"מ והבולם מצויד בכיוון לכיווץ מהיר או איטי, הבלמים עם דיסק קדמי 310 מ"מ קדמי לפות בקליפר מירוצים של ברמבו, חישוקי סגסוגת באנודייז שחור מקצועיים למירוצים מתוצרת אלפיין עוטי צמיגי סליקס הקדמי בקוטר "16.5 ואחורי "17.
ומי שקונה אותו ממש טיפש.. חבל שלא מייבאים יותר את ה DRZ400SM לארץ
הקליפר תואם לגירסת הדגל של דוקאטי פינגלה (ברמבו m50) ומיוצר ביציקה