fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
MV קוביה
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

קאוואסאקי ZX10R חדש ל-2016 נחשף

קאוואסאקי ZX10R חדש ל-2016 נחשף

גיא בן ברק

צילום: יצרן

קאוואסאקי חושפת אתמול בברצלונה את ה-ZX10R החדש ל-2016, זה השינוי הכולל הראשון מאז הופעת הדגם הנוכחי ב-2011. כמתבקש מאופנוע שהצליח מאוד באליפות הסופרבייק העולמית עם שתי אליפויות עולם מארבע שנים, אבזור וידע מאופנוע המירוצים מיושמים באופנוע הסדרתי שיימכר בשנה הבאה; ובמקביל השיפורים באופנוע הסדרתי ב-2016 יאפשרו לקבוצת המירוצים לשפר עוד את אופנוע המירוצים מאחר וחוקת הסופרבייק מחייבת קרבה גדולה בין האופנוע הסדרתי לאופנוע המירוץ, וביתר שאת מהעונה הבאה. במרכז השיפורים בניג'ה 10 החדש – שילדה חדשה מהיסוד וחבילת אלקטרוניקה נרחבת מאי פעם, בעוד המנוע משתפר אך נותר עם אותם מספרים יפים של 200 כוח סוס ו-11.3 קג"מ, ובטור הקיטורים משקל גבוה יותר ובסיס גלגלים ארוך יותר.  גם מי שאוהבים שכולם יודעים שיש להם "את החדש" יתאכזבו כי הוא די דומה לדגם היוצא, למבולבלים נמליץ להסתכל מייד על המזלג, שם רואים מייד את ההבדל בין הישן לחדש. אז הנה מה חדש:

שילדה

במרכז החידושים. השילדה חדשה מהיסוד, אמנם קורה כפולה אלומיניום כמו קודם אולם בסיס הגלגלים 1,440 מ"מ, ארוך יותר ב-15 מ"מ מהדגם היוצא, גם המשקל עולה ל-206 קילו רטוב, 5 יותר מהדגם היוצא. צוואר ההיגוי קרוב יותר לרוכב כדי לשים יותר משקל על הגלגל הקדמי; הזרוע האחורית ארוכה יותר אך הציר קרוב יותר למרכז הכובד – כול אלה למרכז יותר טוב את המסה, לשפר את האחיזה הן בתאוצות והן בסיבובים. השיפור המשמעותי ביותר הוא המזלג, דור חדש מתוצרת שואה, מפריד את שיכוך הכיווץ משיכוך ההחזרה, ובדומה לבולם אחורי מצויד במיכלי "רזרבה" המכילים את השמן תחת לחץ גז חנקן. מזלג זה המשמש למירוצים באליפויות העולם מותקן לראשונה באופנוע סדרתי ואמור לשפר משמעותית הן את יכולת הספיגה והן את התגובות והפיד בק.
מערכת הבלימה גם היא חדשה, הרוטורים מלפנים גדלים מ-310 מ"מ ל-330 ולפותים בקליפרים רדיאלים חדשים של ברמבו.

מנוע

ראש הצילינדרים עם קוטר שסתומי הפליטה שעלה ב-1.1 מ"מ, אך משמעותי מכך פורטינג מאסיבי למעברי היניקה והפליטה ושינוי פרופיל לזיזים בגל הזיזים כדי לשפר את הביצועים בסל"ד גבוה. הבוכנות חדשות וקצרות יותר – מ-39.2 מ"מ ל-37.7 מ"מ – וקלות יותר, אך אין שינוי במהלך הבוכנה. הצילינדרים עצמם עם דופן דק יותר ומעברי מים חדשים לשיפור הקירור. מותקן גם גל ארכובה חדש וקל יותר ב-20%, יחד עם קלאץ' קל ב-200 גרם מכוונים לשיפור האפקט הגירוסקופי ובכך שיפור ביכולת הפניה. להשלמת החבילה אגזוז חדש כולו טיטניום.

אלקטרוניקה

כאמור פואנטה מרכזית בנינג'ה החדש. זה מתחיל עם מצערת רכב-על-חוט הניתנת לתכנות לשלושה מצבי הורדת כוח (נמוך, אמצע, כוח מלא) – אבל החידוש המרכזי הוא ללא ספק "חיישן האינרציה" של "בוש" הגרמנית המספק למחשב מידע מדויק על מצבו של האופנוע, האם מאיץ, בולם, פונה, מגלגל ובדיוק כמה. מתקן זה משפר את עבודתו של ה-ABS הממוחשב של "בוש", בדומה לפעולתו בק.ט.מ או בב.מ.וו החדשים, המסייע גם למניעת החלקת הצמיגים בפניות (ראו וידאו מצורף בתחתית הדף). בנוסף יש גם בקרת אחיזה הניתנת לתכנות ל-11 מצבים כולל מצב זינוק, אנטי-ווילי. כמו-כן קוויק שיפטר משוכלל במיוחד ומשכך היגוי אלקטרוני מתכוון לשני מצבים מתוצרת אוהלינס.

לא מספיק טוב לך?

הנינג'ה 10 החדש יוצע גם בגרסת KRT המסבה באמצעות קיט את האופנוע לימי מסלול או מירוצים מלאים, מי שישים את הכסף יזכה לחבילה נאה של אבזור נוסף מאופנוע הסופרבייק, מנוע חזק ב-10 כוח סוס, שילדה מתכוונת עם שליטה על זוויות ציר ההיגוי ועל גובה עיגון ציר הזרוע האחורית, קפיצים קשיחים למזלג, יחסי העברה קצרים וביטול ABS.

5 תגובות ל קאוואסאקי ZX10R חדש ל-2016 נחשף

  1. בשנות ה90 הייתי בעלים של כזה מעל שנתיים, השכלתי להזהר ממנו ולא ללחוץ אותו למקומות המשוגעים, מתגעגע לכח ולזריזות, נראה שזה עם המערכות החדישות מהיר יותר ובטוח בהרבה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל