fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

קלאודיו קאסטלוני הלך לעולמו

קלאודיו קאסטלוני הלך לעולמו

אופיר דואק

צילום: יצרן

אתמול הלך לעולמו לאחר מחלה קשה קלאודיו קסטיליוני, הבעלים של M.V אוגוסטה וקאג'יבה שהיה בן 64 במותו. קלאודיו קסטיליוני היה ואחת הדמויות הדומיננטיות והצבעוניות בתעשיית האופנועים האיטלקית והיה אחראי להולדתם של כמה מהאייקונים הדו-גלגלים הגדולים של העשורים האחרונים.

הכל החל כאשר ג'יובאני קסטיליוני, אביו של קלאודיו, הקים בשנות החמישים את קאג'יבה שעיקר פעילותה הייתה בעסקי המתכות עד אשר החלה של לייצר אופנועים בשנת 1978, בעקבותיו תשוקתו של קלאודיו לאופנועים. בתוך שנים ספורות הצליחו להביא האחים קסטיליוני, קלאודיו וגי'אפרנקו, את קאג'יבה להצלחה הן מסחרית והן על מסלולי המרוצים.
בשנת 1985 רכש קסטיליוני את דוקאטי שהייתה על סף התמוטטות ובתוך שנים ספורות הבריא את החברה בתהליך שהוליד את שושלת הספורבייק המפוארת של דוקאטי ששולטת ביד רמה עד עצם היום הזה. קלאודיו קסטיליוני נתן למהנדס צעיר בשם מאסימו בורדי את חופש הפעולה והוא מצידו הביא לעולם את ה-851 שפתח את העידן החדש בדוקאטי: וי טווין מקורר נוזל עם מנגנון הדזמו שהפך להיות סימן ההיכר של החברה. בשנות ה-90 הבשיל הקונספט של בורדי וזכה לעיצובו של מאסימו טמבוריני וכך נולד ה-916 אחד האופנועים הנחשקים ביותר שנוצרו אי פעם. קסטיליוני לא עצר בדוקאטי. בשנת 1987 רכש גם את הוסקוורנה שכבר שיתפה פעולה עם קאג'יבה ביצור הגרסאות המוקדמות של האלפנט. החופש שנתן קסטיליוני למהנדסי דוקאטי הוליד גם את המונסטר עוד אייקון דו-גלגלי גדול שנולד במוחו של עוד מהנדס צעיר, מיגל גלוצי.

בשנת 1996 נמכרה דוקאטי לקבוצת משקיעים וקסטיליוני מצידו המשיך להרפתקה הבאה. לאחר שקנה בשנת 1991 את הזכויות של השם האגדי M.V אגוסטה החליט קסטיליוני להחזיר את החברה לחיים ובשנת 1998 חבר שוב לטמבוריני בצעד שהוליד עוד אופנוע סופר נחשק: ה-F4.
שנות ה-2000 לא בישרו טובות לעסקי האופנועים של קסטיליוני. M.V אוגוסטה אמנם קנתה לעצמה מקום בנישת האופנועים האקזוטיים עם ה-F4 לגרסאותיו ועם הברוטלה הערום אך עברה לא מעט תהפוכות במשך השנים. קאג'יבה מצידה לא הרוותה את קסטיליוני נחת ומכירותיה צנחו במהרה. עם המשבר הכלכלי של 2007 נזקק קסטיליוני למזומנים ומכר את הוסקוורנה. זמן קצר לאחר מכן נמכרה M.V אגוסטה להארלי דייווידסון וכשזו נקלעה אף היא לקשיים קנתה משפחת קסטיליוני בחזרה את M.V אגוסטה. בשנים האחרונות החל קסטליוני ברנסנס מחודש של החברה שהוליד בינתיים את ה-F3 החדש ורק לאחרונה ניתן אישור חצי רשמי מפיו של מאסימו בורדי על חזרה עתידית של האלפנט.

בקבוצת M.V אוגוסטה מקווים שמותו של קלאדיו קסטיליוני לא יגרום לסחרור בחברה שרוותה תהפוכות רבות. כעת ייקח את מושכות החברה בנו ג'יובאני שינסה לייצב את החברה וימים יגידו אם יצליח הבן להיכנס לנעלים הגדולות של אביו. אם ניכן ג'יובאני בעקשנות ובנועזות של אביו אולי מצפות לנו עוד יצירות מופת דו-גלגליות בעתיד.

גלריה

3 תגובות ל קלאודיו קאסטלוני הלך לעולמו

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל